Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric19 apr 2019, 16:25

 2834  Uma
Domme vraag waarschijnlijk, maar ik herinner het me niet meer.. Wanneer heeft Gilles met handgebaren "01510" getoond?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2019, 16:35

 8153
annie.delen schreef:Er is toch al vaker een verwijzing naar de finalisten in de eerste aflevering geweest.
Ik snap niet dat je dat steeds opnieuw beweert.
2016: geen hint naar de finalisten.
2017: we zagen Davey, Annelies en Robin thuis vertrekken en Eline haar koffer in de auto zetten. Wij maakten daar een hint van maar die is nooit officieel bevestigd. Bovendien speelde Robin niet de finale.
2018: geen hint naar de finalisten.

Cedric schreef:Domme vraag waarschijnlijk, maar ik herinner het me niet meer.. Wanneer heeft Gilles met handgebaren "01510" getoond?
In het filmpje "Niet naar Luxemburg" maakte GDC nogal wat gebaren. Hij maakte met zijn rechterhand (o.a.) 0, 1, 5, 1, 0.
Gebruikersavatar

Cedric19 apr 2019, 17:23

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef:In het filmpje "Niet naar Luxemburg" maakte GDC nogal wat gebaren. Hij maakte met zijn rechterhand (o.a.) 0, 1, 5, 1, 0.
Aaah ok. Nja, ik zie dat 'niet naar Luxemburg' filmpje compleet los van 'De Mol' eigenlijk. Heeft er in mijn ogen niets mee te maken omdat zoiets ook werd gemaakt over andere programma's. Enfin ja, wie weet.
Gebruikersavatar

Yvo19 apr 2019, 17:41

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef:2016: geen hint naar de finalisten.
In 2016 waren er wel hints naar de twee finalisten die niet de mol waren. Als je de intro van aflevering 1 vertraagd afspeelde kreeg je een shot van Cathy
die zich liet vallen van de brug bij de eerste proef van de eerste aflevering ➡️ Shot van Cathy in ruis na intro.
In het mollogo van aflevering 7 kreeg Gilles Van Bouwel een groene duim. In het centrum zat zoals de meeste weten een G die naar Gilles verwijst als verborgen hint.
Deze werd dat seizoen gevonden door MVC op het forum. Maar er zat ook een H in. Deze H bevond zich buiten het centrum van de groene duimafdruk
wat aangaf dat Hanne zich buiten het spel bevond en dus de finale verloor. In aflevering 9 werd die H ook besproken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2019, 18:37

 8153
Je hebt gelijk. Ik herinnerde mij alleen de hints naar Gilles VB.
Waren er vorig jaar verwijzingen naar Baha en Lloyd?
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2019, 18:43

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Je hebt gelijk. Ik herinnerde mij alleen de hints naar Gilles VB.
Waren er vorig jaar verwijzingen naar Baha en Lloyd?
Nee, heel zeker van. Qua verborgen aanwijzingen was het vorig seizoen een beetje 'teleurstellend'.
Gebruikersavatar

Yvo19 apr 2019, 18:46

 1111  Uma
Vermoljoen schreef:Qua verborgen aanwijzingen was het vorig seizoen een beetje 'teleurstellend'.
Dat herinner ik me ook nog ja. Er waren ook maar twee verborgen hints naar Pieter. Bij Gilles Van Bouwel waren het er zeven (of acht, ik twijfel). Maar ja, die verborgen hints houden natuurlijk ook een risico in voor de productie. Dus ik begrijp het wel dat ze er minder gul mee zijn dan in het seizoen van 2016.
Gebruikersavatar

thomas.e22 apr 2019, 08:04

 91
gert-jan.vermeire schreef:Tijdens de reclame van nietnaarluxemburg als GDC volledige transparantie belooft en als hij in zijn hotelkamer staat en laat weten dat hij de mol gaat briefen maakt GDC met zijn handen het duikersgebaar voor "OK" dit is me echt wel opgevallen.
OK is ook een veelgebruikte afkorting voor operatiekamer…