Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

nele.pottie29 mar 2019, 15:53

 62
Kaat heeft tijdens het invullen van de vragen telkens oordopjes in. In alle 2 de afleveringen was het een ander kleur. Het was mij nog niet eerder opgevallen maar dankzij Trust Nobody, waar ze het gewoon vermeld hadden, ben ik dat eens gaan nakijken en dat klopt dus wel.

In de 2de aflevering waren dat oranje/gele (niet heel duidelijk) en in de vorige aflevering waren ze groen. Nu blijkt dat het molboekje van Liesbeth ook groen was. Haar eigen molboekje is oranje dacht ik dus die oordopjes van de 2de aflevering waren dan gewoon haar eigen kleur.

Het zou dus kunnen dat de ze telkens het kleur oordopjes in doet van diegene die de vorige aflevering af gevallen is.
Om deze theorie te bevestigen moeten we wel nog gewoon de volgende afleveringen afwachten maar het zou dus wel kunnen kloppen.

Daarbij is het heel gemakkelijk van de productie om die oordopjes zelf mee te nemen en dan aan de mol te geven om deze te gebruiken. Ze hoeft ze dus zeker niet op voorhand al mee te hebben.
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 16:24

 2204
Knap opgemerkt (door wie het heeft gemerkt :mrgreen: )

Ter illustratie

Eliminatie 1 (geel)
Afbeelding

Eliminatie 2 (groen)
Afbeelding


Zelf denk ik niet dat het een hint is.
Want:
- dat zou willen zeggen dat de mol ontmaskerd is (en dat zou niet mogen kunnen na twee (echte) afleveringen :mrgreen: )
- Kaat zal wel vaker gekleurde oordopjes gebruiken (anders zou het nu teveel opvallen voor familie en vrienden); groen en geel zijn 'gebruikelijke' kleuren voor oordopjes.

Indien het wel een hint is zien we de volgende afleveringen bij Kaat geen oordopjes meer. Zeker de moeite om in 't oog te houden.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2019, 16:44

 1293  Uma
De vraag is eender, waarom zou je oordopjes aandoen tijdens de test?
Enige reden die ik kan bedenken (buiten dat het een hint zou kunnen zijn), is om absolute focus te hebben op de vragenlijst.
Gebruikersavatar

rolhad29 mar 2019, 16:55

 434
Frolva schreef: Indien het wel een hint is zien we de volgende afleveringen bij Kaat geen oordopjes meer.
De verfbom kan nog wel afgaan.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2019, 18:21

 1690  Sven
Ik denk dat Frolva wil zeggen dat de montage zijn werk zal doen om Kaat niet meer met die oordopjes in beeld te brengen. Maar dan is het ook zeker dat het een hint is.
Gebruikersavatar

Klaartje29 mar 2019, 18:23

 2245  Uma
Ja, waarom doe je oordopjes in? Om zo weinig mogelijk te horen, dat spreekt voor zich. Je niet te laten afleiden door auditieve prikkels. Helpt om je te concentreren. Of om beter te kunnen inslapen, zoals Elisabet, die blijkbaar niet kan slapen zonder oordopjes (en een masker). Of om je oren te beschermen tegen knalharde muziek op festivals en concerten.

Ingrid had er beter ook meegenomen in die kamer bij Axel, dan was ze tenminste niet wakker geworden van zijn gesnurk. 🙂

PS. Als hint naar de mol vind ik het weinig subtiel. Tenzij die oortjes gemaakt zijn van moleskin. 😂
Gebruikersavatar

Frolva29 mar 2019, 19:18

 2204
Jay-Lo schreef:Ik denk dat Frolva wil zeggen dat de montage zijn werk zal doen om Kaat niet meer met die oordopjes in beeld te brengen. Maar dan is het ook zeker dat het een hint is.
Inderdaad.

Of met oordopjes van de 'verkeerde' kleur. Montage zal z'n werk wel doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2019, 21:15

 1690  Sven
Ik had het zelf niet opgemerkt, maar bij terugkijken komt het wel duidelijk in beeld. Het zou dus wel een hint kunnen zijn.
Maar is dat niet een risico? In seizoen 4 had Gilles VB elke aflevering een kledingstuk aan in de kleur van het molboekje van de afvaller. Dat ging van kousen tot een onderbroek, in het totaalbeeld totaal onopvallend. De kleur van de molboekjes is al een keer gedaan, ze weten toch dat daar op gelet wordt. En dan gaan ze Kaat oordopjes geven in de kleur van de molboekjes? De productie weet toch ook dat als dat 3x klopt, iedereen alleen maar naar Kaat der oren gaat kijken en in de helft van het seizoen is de mol ontmaskerd.
Nu vind ik het ook bizar dat je oordopjes indoet om een test te maken, eerlijk gezegd hoop ik niet dat het een hint is want dan is de lol eraf. We zullen zondag zien.
Gebruikersavatar

gejan29 mar 2019, 22:06

 28
Misschien heeft ze muziek opstaan. Ik ken wel mensen die zich beter kunnen concentreren met muziek op.
Gebruikersavatar

Klaartje04 apr 2019, 17:33

 2245  Uma
Het is misschien wat ver gezocht, maar zouden die dingen, waarvan wij denken dat het oordopjes, misschien geen oortje zijn waardoor Kaat gebrieft wordt voor de volgende dag (je weet wel, zo'n dingetje dat presentatoren in hebben zodat ze info kunnen krijgen van de regisseur)? Dan kan de Mol instructies krijgen terwijl ze zogezegd haar test invult. Beetje omslachtig misschien, maar je weet maar nooit. Bovendien heb ik niet echt kunnen zien of ze in beide oren die dopjes heeft, want een "oortje" in beide oren, dat is natuurlijk een beetje overdreven.
Gebruikersavatar

Frolva04 apr 2019, 17:42

 2204
Klaartje schreef:Het is misschien wat ver gezocht, maar zouden die dingen, waarvan wij denken dat het oordopjes, misschien geen oortje zijn waardoor Kaat gebrieft wordt voor de volgende dag (je weet wel, zo'n dingetje dat presentatoren in hebben zodat ze info kunnen krijgen van de regisseur)? Dan kan de Mol instructies krijgen terwijl ze zogezegd haar test invult. Beetje omslachtig misschien, maar je weet maar nooit. Bovendien heb ik niet echt kunnen zien of ze in beide oren die dopjes heeft, want een "oortje" in beide oren, dat is natuurlijk een beetje overdreven.
Ver gezocht is het niet; in het verleden (seizoen 3?) is er ooit met 'oortjes' gewerkt.

Maar oortjes indoen bij het invullen van de test om instructies te krijgen lijkt me niet nodig. Als ze op dat moment instructies willen geven, dan kunnen ze dat gewoon doen. 😉

En de oortjes/oordopjes worden - zeker in aflevering 1 - wel heel prominent in beeld gebracht (al zag ik het pas na dit topic te hebben gelezen :mrgreen: ).
Gebruikersavatar

Gylfie04 apr 2019, 20:19

 33
Ik heb tijdens aflevering 4 bij het invullen van de vragen op Kaats oren zitten letten (wat niet vreemd is :| ) en ze leek opnieuw groene oordopjes in te hebben.