Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

remcotorken19 apr 2019, 16:57

 25  Yens
Ik denk dat het toch echt wel een tip is. Hoe ongelooflijk toevallig zou het anders zijn dat exact dezelfde letters terugkwamen op het letterslot bij de bootproef. De L wordt in een I veranderd dus krijgen we ook hier dezelfde letters A I L O W.

Als je via kansberekening zou berekenen wat de kans is dat dit toeval is, zou je bij een héél klein getal uitkomen. 😃

Alleen blijft de vraag natuurlijk wat het betekent. "Axel is Mol" lijkt mij te eenvoudig, de makers weten ook dat beelden hier binnenstebuiten worden gekeerd. Ik denk niet dat ze het zo makkelijk zouden weggeven en zeker geen twee keer.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2019, 19:06

 8153
Remco, dat AILOW letterslot bleek een aprilgrap te zijn. De lettersloten waren DRAAK (antwoord op de vraag "welk fabeldier spuwt vuur" die gevonden werd adhv de vlaggen) en POLLY (morsecode).

Ik vind jouw vondst veel plausibeler : de "dierenkamers" waren 1, 2 en 3. De "slaapzaal" was 5, dus "the 4th chamber" is die in de tempel.
Gebruikersavatar

Frolva19 apr 2019, 20:26

 2204
chicawah.janssen schreef:Remco, dat AILOW letterslot bleek een aprilgrap te zijn.
't Is nog altijd april, natuurlijk.

:mrgreen: