Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

MolMolMol30 mar 2019, 22:58

 3
Hallo mollen jagers

Ik ben een trouwe fan van het forum en lees zeer graag alle hints die er gevonden worden. Nu zelf ben ik niet zo een grote hint zoeker maar nogal willekeurig heb ik toch iets opmerkelijks gevonden.

Namelijk in de 3de aflevering op 53:48 (website van vier) begint er een deuntje te spelen. Nu ik vond dat dus een leuk deuntje en dacht ik zal is even Shazam gebruiken. Als je dus dit deuntje met de Shazam app opneemt komt deze uit op 4th Chamber van El Michels Affair. Dit nummer is deel van het album Return to the 37th Chamber. Ik vond dit wel interessant aangezien er net een proef was de verschillende kamers en dieren Nu als je verder kijkt in het album zijn er ook nummers zoals Shaolin Brew. Shaolin zoals de tempels er was een proef in de tempel. Ook is er een nummer snakes het dier dat in een van de kamers zat.

Ik vind dit toch wel opvallend dus ik dacht ik zal het is even posten en is zien wat de ervaren mollen jagers hiervan denken. ik weet niet echt of dit iets is maar misschien is het dat de mol in 4de kamer was die in de tempel was? Of misschien de naam van het album 37th chamber misschien was of komt er nog iets met kamer 37 een kamer nummer ofzo? Niet echt een idee.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Is het iets of is het gewoon een hint zien in iets wat helemaal niets is.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar

Klaartje30 mar 2019, 23:55

 2245  Uma
Dit vind ik wel interessant.

Het klopt inderdaad dat het nummer dat daar begint te spelen 4th Chamber is. Dus dat zou wel eens een verborgen hint kunnen zijn dat de mol in de vierde kamer zat, die in de tempel dus en niet in één van de bungalows.

Dat er nog andere nummers op dat album staan die 'snakes' en 'shaolin brew' heten, kan toeval zijn, maar als het hints zijn dan niet eenduidig (en al op een tweede niveau, een link in de link).

Ik heb van in het begin zo'n donkerbruin vermoeden gehad dat er dit jaar wel eens een hint zou kunnen zitten in de muziek die ze kiezen om onder hun beelden te monteren. En ik kijk dan ook naar wanneer bepaalde nummers worden gespeeld.

Ik merk ook dat ze bij Vier op de website van de Mol niet erg happig zijn om hun soundtracklijst aan te vullen, dus dat vind ik ook al verdacht! Tja, zo paranoia word ik ondertussen dus! 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 09:18

 8153
Klaartje, als jij paranoia wordt zal niemand het ooit nog erg vinden paranoïde te worden :mrgreen:

Ik moet toegeven dat ik bijna nooit op de muziek let in die zin dat ik meteen de muziek/nummers herken, maar ik weet dan ook erg weinig van muziek (en films).
Die 4th chamber zou wel een goeie zijn, maar ik zie in het drietal in de tempel geen mol - tenzij Joeri de steengoede mol is. Slim zijn is simpel zijn, sterk zijn is simpel zijn...
Misschien moet ik mijn ideeën eens herbekijken.

Of verwijst de 4th chamber naar die van GDC? Hmmm, nogal flauw en waarom zouden ze naar zijn kamer verwijzen (zelfs al zaten daar 2 grote kakkerlakken)?
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2019, 09:26

 3423  Yens
De 4th Chamber kan misschien ook verwijzen naar de kamer waar de 4 schone slapers en slaapsters naar toe trokken nadat ze hun bungalow verlaten hadden? Dus Ingrid, Axel, Kaat en Eva verdacht? Maar de andere mogelijkheid dat het verwijst naar de verblijfplaats van onze Vovinamkrijgers is ook mogelijk. Vergelijk bv. eens met de vorige seizoenen. Vorig jaar waren Baha en Pieter afgescheiden van de groep in de Lucho (en nog iets proef): Pieter blijkt de mol te zijn, in 2017 waren Eline, Annelies en Sam ook afgescheiden van de groep in de Shozoloza proef. Ik wil maar zeggen dat het mogelijk is dat de mol zich toch bij het drietal bevindt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 09:42

 8153
Geachte collega, aan de slaapzaal had ik niet meer gedacht. Die past veel beter bij mij eigen ideeën :mrgreen:
Maar als ik heel eerlijk ben - en dat is een vereiste om niet in een tunnel te geraken - moet ik toch toegeven dat de slaapkamer in de tempel mij iets plausibeler lijkt.
Maar wie komt dan in aanmerking? De 2 die zichzelf opgaven als Vovinamkrijger of diegene die er door Ingrid bij geduwd werd? Ik denk dat de mol zelf probeert te bepalen in welke proef hij/zij terechtkomt, maar dat lukt niet altijd.
Eline wilde eigenlijk niet bij de Shosoloza maar de anderen (vooral Annelies denk ik en Annelies had toen Eline al in de smiezen) vonden dat ze goed kon zingen.
En voor de Lucho Libre werd Pieter gekozen door Baha (die hem doorhad en, heel slim gezien, alleen wilde zijn met zijn mol).
Als Ingrid niet de mol is, dan verdenkt ze waarschijnlijk Axel, die ze voor zich alleen wilde en daarom Bruno bij de krijgers maneuvreerde. En Axel weet dat Ingrid hem verdenkt en doet er nog een schepje bovenop.
Misschien moet ik mijn aandacht toch maar eens verleggen naar Joeri (en Bas) :scratch:

Wat de Vovinamkrijgers betreft: jullie moeten eens letten op de blik van Joeri op Bruno op het moment dat Bruno weer op zijn mat komt nadat hij er vanaf gemept was. Een heel doordringende, onderzoekende blik, zo van "Kon jij nu echt niet blijven staan of was het een mollenstreek?". Dat zou betekenen dat Joeri niet de mol is.
Dan toch Ballonnenbas die Kaat nog wat paars liet toevoegen aan de dipsaus en haar het recept achterstevoren deed uitleggen?
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2019, 09:58

 3423  Yens
Ben er zelf helemaal niet zeker van dat 1 van de 3 mannen het zou kunnen zijn. Maar misschien moeten we Bruno eens beoordelen? In de 3e ronde liep het ei zo na verkeerd af maar had hij geluk dat het meisje niet onmiddellijk voor de bal ging. Tot dan toe was het bedrag steeds verdubbeld. Hij denkt dan misschien dat hij best eens een foutje maakt om er voor te zorgen dat ze dat de volgende keer niet zullen doen. De andere groep beslist dan te cashen en de volgende ronde met sterkere "aanvallers" is Bruno weer zijn stabiele zelf. In de laatste ronde is hij weer de oorzaak dat het bijna misloopt. Oke, helemaal niet zeker of dit klopt, het kan gewoon zijn dat het puur toeval is, maar hij heeft er wel voor gezorgd dat er maar 1200 € met die proef gewonnen is, terwijl het dus perfect 3200 € kon geweest zijn. Als ze gewoon hadden verdubbeld elke keer hadden ze dat bedrag gehaald (ze hebben immers in elke ronde standgehouden). Het lijkt wat vergezocht maar het zou ook wel een slinkse mollenstreek kunnen zijn. Joeri en Bas daarentegen hebben stoer standgehouden en zijn dus de mol niet (denk ik).
Gebruikersavatar

billie.holiday31 mar 2019, 10:08

 462  Bert
Ik denk dat wij veel te veel nadenken, waar de mol zou willen zitten. Annelies heeft dat toen handig uitgespeeld. En wij maar denken dat de mol bij de beesten zat. Hetzelfde verhaal bij Pieter, lucho libre, sombrero. Als mol kan je het niet veroorloven om steeds te zitten waar je wilt. Zoiets valt op.
Misschien zat die mol wel onder de steen.
Gebruikersavatar

MolMolMol31 mar 2019, 11:15

 3
Ik zou ook niet echt weten waar de mol zou zitfen want ik verdacht eigelijk nieg ech iemand in de groep van de 4de kamer (deelnemers van de opdracht in de tempel). Nu ik heb zo nog is een liedje opgezocht en bij het stuk waar Eva wegrijdt nadat ze is afgevallen wordt er een nummer gespeeld. Nu het nummer is Fuzzy Lights - Obscura niets bijzonders maar als je deze groep opzoekt vindt je dus dat ze onder het platenlabel Little Red Rabbit muziek uitgeven. Toch wel toevallig met al die witte konijnen. En dat Eva een rode jurk aanhad.

Maar dan heb ik weer niet echt een idee op wat het zou slaan. Ik vind het alleen wel heel toevallig dat 2 nummers iets aanwijzen uit de aflevering.
Gebruikersavatar

Klaartje31 mar 2019, 11:29

 2245  Uma
Dat er verwijzingen zijn in liedjes naar bepaalde opdrachten komt wel vaker voor. Meestal berust dat op toeval (met songteksten en titels kan je allerlei links bedenken) of hebben de makers gewoon toepasselijke muziek gekozen. Als er bvb zo'n vechtsportopdracht is, is het niet verwonderlijk dat ze muziek kiezen uit een of andere kung-fu film of iets dergelijks.

In aflevering 2 had je bvb ook verwijzingen in de songtitels of in de film waaruit de muziek kwam naar opdrachten in afl. 3: ze kozen voor een nummer dat The Temple heet, dat zou je kunnen zien als een verwijzing naar de vovinam-opdracht die in een tempel plaats had. Of het nummer Stealth mode, dat komt uit een tekenfilm Kung Fu Panda, ook weer die link naar gevechtsport.
Gebruikersavatar

anja.mathijs31 mar 2019, 11:53

 391  Uma
Vorig jaar verdacht Baha Pieter en koos hem voor de gevechtsopdracht.
Bij de vragen van de eliminatie zegt Joeri dat hij Bas verdenkt?
Wou Joeri Bas testen?
Bruno werd door Ingrid voorgesteld. Juist een idee...
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2019, 12:00

 3423  Yens
Het zou best kunnen dat Joeri, Bas wou uittesten en hopelijk heeft hij daarna beseft dat Bas ook de mol niet kan zijn 😉. Bas heeft trouwens net zo goed zijn best gedaan in de Vovinam opdracht als Joeri. Dus nee, ik denk niet dat Joeri of Bas de mol zijn.

Wat ik wel verdacht vindt is dat Ingrid, Bruno naar voren geschoven heeft om mee te doen. Dat was me eerlijk gezegd ontgaan. Het kan van haar kant een techniek geweest zijn om de proef te doen mislukken door Bruno daar bij in te delen. Dat houdt dan natuurlijk wel in dat ze op voorhand gebriefd moet geweest zijn over de inhoud van de proeven van het andere team 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2019, 12:30

 8153
Inderdaad geachte collega. Van die kant kan je het ook bekijken.
Ingrid weet dat er een reële kans is dat Bruno het geen 5 rondes gaat uithouden. Ik heb bij het herbekijken gelet op haar gezichtsuitdrukkingen. Ze hield op een bepaald ogenblik haar handen voor haar gezicht. Dat is heel gemakkelijk om je uitdrukking te verbergen.