Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

janeen.janssens01 apr 2019, 20:35

 30  Bert
siska.ott schreef:Aangezien de opdrachten al lang op voorhand uitgewerkt worden, en de Escape Room voorlopig de meest ingewikkelde opdracht van het seizoen is, vind ik het onwaarschijnlijk dat er een hint zit in “polly”. Okee, de code van het slotje aanpassen is makkelijk, maar de morsecodepuzzel op locatie opnieuw opnemen lijkt me toch wel veel werk voor het productieteam dat op korte tijd alle puzzels moest klaarzetten, testen, enzovoort.
😉
Ik kan je redenering volledig volgen, maar er is niets dat uitsluit dat De Mol "sporen" voorzien had naar alle mogelijke kandidaten, of minstens naar hun favorieten?
Ik vind het woord Polly zo ongebruikelijk dat het mij niet zou verbazen dat het bewust gekozen is. Wat en hoe weet ik niet.
Uit mijn eigen jeugd herinner ik mij de avonturen van Polly Parker, maar ik heb voor de leut eens gekeken naar andere Polly's dan de Nirvana song, en met Google kom je zeer snel uit bij een aantal soms verrassende mogelijkheden :

1. Polly Shearman in Fawlty Towers - kamermeisje/receptioniste/serveerster, en studente beeldende kunsten (Kaat Keramiek?) bij eigenaar Basil Fawlty = foutieve Bas?
Basil Fawlty die in de aflevering over de paardenkoersen Manuel toeschreeuwt : you know nothing.
Manuel die op zijn beurt een rat in zijn kamer verbergt met de naam Basil.
Manuel wordt vertolkt door Andrew Sachs, die voor het eerst met John Cleese speelde in de korte film Romance with a Double Bass
En met een konijnenassociatie :Sacks deed ook voice over was in the Little Grey Rabbit BBC TV serie.
Daar komt trouwens ook een Moldy Warp mol in die een steen vindt . En de killer rabbit van Monty Python

2. Polly Harper in Orange is the new Black - De kleuren die gebruikt worden bij de Nautische vlaggen lijken meer oranje dan het geel van de originele seinvlaggen. Is dit een verwijzing naar Kaat's oranje molboekje en oranje rugzak? Het rattengegeven in de zin van "mollen" is één van de thema's in de serie.

3. Polly Pilot in kinderboeken geschreven door een piloot van British Airways (Ollie the Pilot, best friend Polly the Pilot en Molly als stewardess. Favorite town Ollie : New York. Favorite part of the job voor Molly : making people happy..... Klinkt toch bekend in de oren. Ollie draagt een blauw pilotenpak met wit hemd en rode das. En was het niet Axel die Dolly Parton meebracht in playlist....Ollie, Polly, Molly, Dolly.....

4. Polly Chapman in Harry Potter - de Harry Potter-look van Martijn?... en Beatrix Potter is dan weer dé konijnendame bij uitstek wiens Pieter konijn verhalen vorig jaar werden gereanimeerd. En waar we een blond konijntje met grote ogen zien rondhuppelen met als naam Lily (Elisabeth?) en er ook een Benjamin konijn bij het gezelschap hoort (Kaat?)

Allemaal veel te ver gezocht natuurlijk, maar dat is net de pret van het speuren, niet?
De Polly/Molly connectie naar Axel "die mensen gelukkig maakt" vind ik wel verbazend, maar voor hetzelfde geld heeft Axel zelf een spoor in elkaar geknutseld... cfr Robin met zijn molboek op het nachtkastje
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 apr 2019, 20:53

 767  Yens
Waarom zou het dan geen hint naar Elisabet kunnen zijn? In seizoen 4 waren ook de 2de en de 3de naam van Gilles een hint naar de mol, terwijl we die toch ook eigenlijk niet wisten. En waarom zou het een bizarre uitleg worden in de laatste aflevering? Ik denk trouwens dat het makkelijk is om voor het geboortejaar van elke kandidaat op voorhand een rekensom te verzinnen waaraan dan 28 moet toegevoegd worden om dat geboortejaar te bekomen.
Gebruikersavatar

BeaVer01 apr 2019, 20:53

 1293  Uma
Jay-Lo schreef:... ik heb nog nergens de geboortedata van de kandidaten gevonden.
Ik heb wel de 1 april grap op dit forum gevonden...
Dit kan toch niet waar zijn??

Ik dacht bij Polly gewoon dat omdat ze in de piraten/zeevaardersfeer zaten, Polly de papegaai kon zijn van de denkbeeldige kapitein van het schip, die Elisabet en Bruno hadden gekidnapt.

Tzou mij ook niet verwonderen moest die ene fles gin tussen flessen met rum stond.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 21:01

 8153
BogersAsset schreef:Polly is ook een liedje van Nirvana met dit als songtekst:

Polly wants a cracker
https://youtu.be/nP6ccHmiZjI
Crackers doen mij eerder denken aan Christmas crackers en die doen mij dan weer aan ballonnen denken en ballonnen doen mij denken aan Bas :mrgreen:
Gebruikersavatar

zwartemol01 apr 2019, 21:03

 121
Polly is ook een mascotte in het luchtruim ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 21:05

 8153
Je vergeet de whisky van Kapitein Haddock!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 21:07

 8153
Echt?
Gebruikersavatar

Taupe07701 apr 2019, 21:36

 767  Yens
Als Elisabet een kindje heeft dat echt Polly heet dan zou ze toch iets zeggen?
Toont ze later in de aflevering ook geen foto van haar kindjes?
Lijkt me toch raar want onderling praten de kandidaten en is toch iets wat je zou vragen hoe iemands kinderen heten...?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 21:39

 8153
Ze heeft 2 zoontjes. Polly is zowel een jongensnaam als meisjesnaam (maar wordt meestal gebruikt voor een meisje).

Ik veronderstel ook dat de anderen intussen wel weten hoe haar zoontjes heten. Als eentje Polly heet, dan is het slot niet alleen een hint voor ons maar ook voor de kandidaten en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar

Spelmaecker01 apr 2019, 22:00

 4
Kan het ook gewoon niet zijn dat ze vanuit de productie wat 'hints' in het programma steken die naar iedere kandidaat leiden?

Zo heb je de wit-blauw-rode letters en dan het T-shirt van Yoeri.
Nu die polly.
En zo kan je er wel nog een paar vinden, denk ik.

Volgens mij steekt de productie er gewoon dergelijke "fake-hints" in om de fans hier wat zoet te houden. Ook al beweerde GDC bij afsluit van het vorige seizoen dat ze dat nooit doen.

De echte tips zijn, naar mijn weten, ook nog nooit rechtstreekse tips geweest.
Gebruikersavatar

annazoektmol01 apr 2019, 22:06

 50  Uma
de kindjes van elisabet heten niet Polly, ik heb de echte namen gevonden maar zal ze niet op het forum zetten ivm privacy, dat is toch zo de bedoeling he.

Polly is niet de naam van 1 van de kindjes van Elisabet.

ik heb de namen gevonden maar zet ze niet op het forum ivm privacy, dat is toch zo de bedoeling he.

sorry maar krijg het tweede stuk niet meer weg....