Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Waeldwann01 apr 2019, 00:10

 46  Sven
dat letterslot met POLLY deed me even teruggrijpen naar de lyrics van het gelijknamige Nirvana nummer. 2 dingen vallen hierbij op :

"I think she wants some water
To put out the blow torch"

Een blowtorch is een gasbrander, but still... Een andere toorts werd wel degelijk nat.
Eventuele sabotage van Axel hierin lijkt me desondanks iets te opvallend.

"I've got some rope...
Don't cut yourself...
She asks me to untie her"

Dit kan betrekking hebben op Elisabet of Bruno. Zij had trouwens eerst het mes vast, maar gaf het toch door aan Bruno om de touwen los te snijden. Lijkt me echter sterk moest zij zichzelf als mol in de kajuit plaatsen om enkel en alleen naar een trefwoordhint te refereren. Ze deed de bijhorende 'escape room'-achtige challenges trouwens best wel goed. Bruno vond ik daarentegen erg passief tijdens deze opdracht.

Ik blijf voorlopig in mijn Eva-tunnel zetten, maar voorgaande overpeinzing sprong er deze aflevering echt wel uit.
Gebruikersavatar

Waeldwann01 apr 2019, 01:34

 46  Sven
Dat letterslot met code POLLY blijft me toch bezighouden...

Ik had al de Nirvana lyrics van het gelijknamige nummer aangehaald over het mes en het touw, maar nu schiet me ook ineens Polly Gray uit Peaky Blinders te binnen a.k.a. Elizabeth Shelby.

Kan natuurlijk altijd een rode haring zijn, maar ik vind het gewoon net niet random genoeg als codewoord.
Verder zie ik Elizabet zichzelf nog wel heel doordacht in die kajuit plaatsen als mol in plaats van een uur lang een uitputtingsslag in dat water te plegen. Krachten sparen hé. Misschien was ze ook op de hoogte van een eventueel gesaboteerd touw aan die kooi en die metalen kist die makkelijk uit balans te brengen was om zo automatisch van een mislukte opdracht uit te gaan.
Gebruikersavatar

siskamarie01 apr 2019, 04:56

 6
Aangezien de opdrachten al lang op voorhand uitgewerkt worden, en de Escape Room voorlopig de meest ingewikkelde opdracht van het seizoen is, vind ik het onwaarschijnlijk dat er een hint zit in “polly”. Okee, de code van het slotje aanpassen is makkelijk, maar de morsecodepuzzel op locatie opnieuw opnemen lijkt me toch wel veel werk voor het productieteam dat op korte tijd alle puzzels moest klaarzetten, testen, enzovoort.
Ik zie de link eerder gewoon als Polly = typische naam voor een papegaai (zie het “polly want a cracker” zinnetje dat je aanhaalt) = typisch piratenhuisdier = kandidaten zitten op een piratenschip. Maar moest je een Pollylink naar Eva of Kaat vinden, volg ik je helemaal 😉
Gebruikersavatar

skred01 apr 2019, 06:09

 110  Uma
Er kan nog een link zijn met de muziek. Dan kan POLLY wel een hint zijn. heel de aflevering nog eens Shazam-en! 😉 (En misschien in aflevering 3 wel een muzikale link met Alice in Wonderland?)
Gebruikersavatar

BogersAsset01 apr 2019, 08:41

 65
Polly is ook een liedje van Nirvana met dit als songtekst:

Polly wants a cracker
I think I should get off her first
I think she wants some water
To put out the blow torch (TOEVAL?)

It isn't me
We have some seed
Let me clip
Your dirty wings
Let me take a ride
Don't cut yourself
I want some help
To please myself
I've got some rope
You have been told
I promise you
I have been true
Let me take a ride
Don't cut yourself
I want some help
To please myself

Polly wants a cracker
Maybe she would like some food
She asks me to untie her (TOEVAL?)
A chase would be nice for a few

It isn't me
We have some seed
Let me clip
Your dirty wings
Let me take a ride
Don't cut yourself
I want some help
To please myself
I've got some rope
You have been told
I promise you
I have been true
Let me take a ride
Don't cut yourself
I want some help
To please myself

Polly said
Polly says her back hurts (had Axel geen last van een hernia/zere rug?)
And she's just as bored as me
She caught me off my guard

It amazes me, the will of instinct
It isn't me
We have some seed
Let me clip
Your dirty wings
Let me take a ride
Don't cut yourself
I want some help
To please myself
I've got some rope
You have been told
I promise you
I have been true
Let me take a ride
Don't cut yourself
I want some help
To please myself

Anyway zou wel eens kunnen dat dit liedje toch hetgeen is waarmee ze willen verwijzen met Polly maar ik kan me natuurlijk vergissen :p
Gebruikersavatar

Kletser01 apr 2019, 17:46

 13
Klaartje schreef:Jawadde, dat is wel heel erg toevallig om nog toevallig te zijn. Boeken toe dus?
Help, ik zit in een tunnel! 😉
Gebruikersavatar

Moldedju01 apr 2019, 18:00

 507  Yens
Haha, voor wie nog wat dieper in de tunnel wil:

Elizabeth Polly (?-1867) was a hospital matron at Fort Hays, Kansas, during the cholera outbreak of 1867 and died of the disease, and it is said that her ghost is still seen walking the area. She is known as the blue light lady.
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2019, 18:09

 2204
Ik geloof er alvast niet in, dat de code om het cijferslot te openen een hint is naar Elisabet. 😉
Gebruikersavatar

rolhad01 apr 2019, 18:39

 434
Frolva schreef:Ik geloof er alvast niet in, dat de code om het cijferslot te openen een hint is naar Elisabet. 😉
Idem. Zou ook maar een bizarre uitleg worden in de laatste aflv.