Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

robin01 apr 2019, 01:47

 1
De t-shirts van Joeri bij elke eliminatie houden mij stevig bezig. Ik start dit topic om elke aflevering zijn t-shirt in beeld proberen te brengen. Waar gaat het nu over: het is mij opgevallen dat bij elke eliminatie Joeri precies een specifiek t-shirt aan heeft dat nog een soort van hint geeft naar wat nog gaat volgen in de aflevering.

Zo zie je in aflevering 2 Joeri met een t-shirt dat Blauw-Wit-Rood heeft op de voorkant. Achteraf komt het eerste dagboek van de mol en wordt de tekst overschaduwt met blauwe en rode tinten achter de witte tekst door. (in aflevering 4 komt er nog eens een dagboek en heb ik het gevoel dat het blauw en het rood minder aanwezig is dan in aflevering 2).

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens in aflevering 3 heeft hij een t-shirt aan met 'No idea today' op gedrukt. Kan dit misschien verwijzen met dat er die aflevering niets specifiek is om nog naar te verwijzen wat gaat komen of ergens iets anders...

Afbeelding

Tot slot in aflevering 4 heeft hij een t-shirt aan met 'Revelation' op. In het Nederlands betekent dit 'openbaring' of 'onthulling'. Vervolgens wordt hij voor de eerste keer in het hele seizoen aangesproken door GDC om een rood of groen scherm te krijgen. Hij krijgt uiteindelijk een groen scherm. Hierbij denk ik dus dat de t-shirt verwijst naar dat hij dit groen scherm krijgt en dat dit zijn onthulling is dat hij in het spel zal blijven (en dus de mol is) of dat het een openbaring is dat hij de eerste keer een groen scherm krijgt, al weet hij zelf dat hij altijd wel een groen scherm zal krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Stof tot nadenken dus en iets dat ik zelf nog zeker in het oog zal houden. Joeri komt heel sympathiek over naar mijn mening, maar daarom is hij misschien net die goede mol! + in aflevering 1 vermeld hij in het busje na de selectie van de mol dat 'we dit jaar met een kei goeie mol zitten', misschien om zichzelf wat in te dekken... We zullen zien!

Verder denk ik dat het argument 'hij wist bij het pakken van zijn koffer toch nog niet dat hij de mol was, dus hoe kan hij die t-shirts hebben meegenomen' misschien wat zwak is. De productie kan zelf t-shirts voorzien om zo hints in de afleveringen te krijgen.

Maar natuurlijk kan ik ook in een zware tunnelvisie zitten 😃
Gebruikersavatar

Waeldwann01 apr 2019, 01:52

 46  Sven
Ik heb moeite om te geloven dat kleding eventuele hints kunnen opleveren. De Mol werd immers pas ter plekke bepaald. Tenzij de crew hem achteraf een stapel shirts heeft gegeven natuurlijk. Maar dan vind ik dat soort boodschappen echt veel te obvious. Zeker omdat er 3 jaar geleden met Gilles al iets gelijkaardigs werd gedaan.
Gebruikersavatar

Twilkie01 apr 2019, 09:15

 8
Ik kwam hier om te kijken of iemand die ook was opgevallen.

1) Blauw wit rood t-shirt: Dit lijkt me inderdaad te verwijzen naar de momenten als er met de mol wordt gepraat of als de mol zelf praat.

2) Deze staat niet in je lijst maar Joeri had ook een t-shirt met the end op staan: dit lijkt me te verwijzen naar de volgende aflevering wanneer Giles zijn leugen vertelt, op het einde.

3) No idea today: Wederom een verwijzing naar de volgende aflevering. De mol wist niet wat de opdracht was.

4) Revelations: Komt er volgende aflevering een openbaring. Of een opdracht die verwijst naar de bijbel, revelations is een boek in het oud testament.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2019, 14:12

 8153
:roll: :roll: :roll:
De T-shirts van Jeffrey waren vorig jaar ook zéker een hint.
Gebruikersavatar

marc.koenen01 apr 2019, 14:38

 122
Je kan als kandidaat tijdens het klaarmaken van je koffer ook al een reeks T shirts aanschaffen met zogezegde hints.Enkel dat rood-wit-blauw blijft me achtervolgen.Ook omdat die kleuren regelmatig onderdeel uitmaken van tekst van de mol.En die link met Luxenburg of Frankrijk ben ik nog steeds op zoek naar.Net zoals de letters of cijfers rechts onder het scherm bij het laten zien van een kaart.De echte hints zijn heel subtiel,dus in die opvallende "hints" geloof ik niet in
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2019, 08:57

 3423  Yens
robin schreef:De t-shirts van Joeri bij elke eliminatie houden mij stevig bezig. Ik start dit topic om elke aflevering zijn t-shirt in beeld proberen te brengen. Waar gaat het nu over: het is mij opgevallen dat bij elke eliminatie Joeri precies een specifiek t-shirt aan heeft dat nog een soort van hint geeft naar wat nog gaat volgen in de aflevering.

Zo zie je in aflevering 2 Joeri met een t-shirt dat Blauw-Wit-Rood heeft op de voorkant. Achteraf komt het eerste dagboek van de mol en wordt de tekst overschaduwt met blauwe en rode tinten achter de witte tekst door. (in aflevering 4 komt er nog eens een dagboek en heb ik het gevoel dat het blauw en het rood minder aanwezig is dan in aflevering 2).

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens in aflevering 3 heeft hij een t-shirt aan met 'No idea today' op gedrukt. Kan dit misschien verwijzen met dat er die aflevering niets specifiek is om nog naar te verwijzen wat ...
Een like voor de mooie post en ook wel omdat ik tot vorige week een gelijkaardig idee had. Sinds vorige aflevering heb ik die niet meer... Joeri heeft er letterlijk alles aan gedaan om de laatste proef te doen slagen. De bamboestokken opduiken terwijl die kooi op de bodem lag, zich ophijsen aan de boot (tot bloedens toe) om toch maar op de boot te geraken. De mol had misschien ook wel even zijn best gedaan maar zich daarna zeker laten vallen.
Gebruikersavatar

Taupe07702 apr 2019, 09:28

 767  Yens
Twilkie schreef:Ik kwam hier om te kijken of iemand die ook was opgevallen.

1) Blauw wit rood t-shirt: Dit lijkt me inderdaad te verwijzen naar de momenten als er met de mol wordt gepraat of als de mol zelf praat.

2) Deze staat niet in je lijst maar Joeri had ook een t-shirt met the end op staan: dit lijkt me te verwijzen naar de volgende aflevering wanneer Giles zijn leugen vertelt, op het einde.

3) No idea today: Wederom een verwijzing naar de volgende aflevering. De mol wist niet wat de opdracht was.

4) Revelations: Komt er volgende aflevering een openbaring. Of een opdracht die verwijst naar de bijbel, revelations is een boek in het oud testament.
1. Zoals ik elders al gezegd heb... dit is een opvallende NON tip. Er is een normaal gesprek met de mol dat erna wordt aangepast en waarom geen opvallende kleuren eraan toevoegen die gedragen worden door één van de deelnemers zodat die verdacht wordt. Jeffrey had vorig jaar bij toeval iedere keer een shirt aan die kon gelinkt worden met een opdracht maar was hij de mol?
Wellicht heeft Joeri dit jaar allerlei leuke shirts aan en maken ze daar handig gebruik van om hem meer verdacht te maken.
2.3.4. Als ze al geen mol hebben en ze delen shirts uit dan moeten ze die op voorhand gemaakt hebben voor hun 3 mogelijke mollen om ze die dan te overhandigen?

Leuke tip maar imo niks achter zoeken
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2019, 09:47

 8153
Ik zoek er ook niets achter, maar wat mij wel opvalt is dat dat T-shirt er nieuw uitziet.
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2019, 10:03

 3423  Yens
Zijn "oude" t-shirts zaten vol gaten van het lassen 😉.

Alle gekheid op een stokje, ik kan me best voorstellen als je deelneemt aan de mol, dat je op voorhand zegt: "ik ga me wat t-shirts kopen".
Gebruikersavatar

astridm02 apr 2019, 22:59

 287
Jansen schreef:Alle gekheid op een stokje, ik kan me best voorstellen als je deelneemt aan de mol, dat je op voorhand zegt: "ik ga me wat t-shirts kopen".
En ik kan me heel goed voorstellen dat je dan ook T-shirts koopt met een 'geheime boodschap'. Wat is er nou leuker dan al die molloten doldraaien!? 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2019, 23:09

 1690  Sven
Ik vraag mij af dat als de crew die t shirts meehad voor de potentiële mol hoe die dan bij Elisabet zouden gestaan hebben. Ik zie die al rondlopen in veel te grote t shirts met opschrift.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 08:40

 2204
Jay-Lo schreef:Ik vraag mij af dat als de crew die t shirts meehad voor de potentiële mol hoe die dan bij Elisabet zouden gestaan hebben. Ik zie die al rondlopen in veel te grote t shirts met opschrift.
Of Joeri met het tijgerjurkje van Elisabet. :mrgreen: