De t-shirts van Joeri bij elke eliminatie houden mij stevig bezig. Ik start dit topic om elke aflevering zijn t-shirt in beeld proberen te brengen. Waar gaat het nu over: het is mij opgevallen dat bij elke eliminatie Joeri precies een specifiek t-shirt aan heeft dat nog een soort van hint geeft naar wat nog gaat volgen in de aflevering.
Zo zie je in aflevering 2 Joeri met een t-shirt dat Blauw-Wit-Rood heeft op de voorkant. Achteraf komt het eerste dagboek van de mol en wordt de tekst overschaduwt met blauwe en rode tinten achter de witte tekst door. (in aflevering 4 komt er nog eens een dagboek en heb ik het gevoel dat het blauw en het rood minder aanwezig is dan in aflevering 2).
Vervolgens in aflevering 3 heeft hij een t-shirt aan met 'No idea today' op gedrukt. Kan dit misschien verwijzen met dat er die aflevering niets specifiek is om nog naar te verwijzen wat gaat komen of ergens iets anders...
Tot slot in aflevering 4 heeft hij een t-shirt aan met 'Revelation' op. In het Nederlands betekent dit 'openbaring' of 'onthulling'. Vervolgens wordt hij voor de eerste keer in het hele seizoen aangesproken door GDC om een rood of groen scherm te krijgen. Hij krijgt uiteindelijk een groen scherm. Hierbij denk ik dus dat de t-shirt verwijst naar dat hij dit groen scherm krijgt en dat dit zijn onthulling is dat hij in het spel zal blijven (en dus de mol is) of dat het een openbaring is dat hij de eerste keer een groen scherm krijgt, al weet hij zelf dat hij altijd wel een groen scherm zal krijgen.
Stof tot nadenken dus en iets dat ik zelf nog zeker in het oog zal houden. Joeri komt heel sympathiek over naar mijn mening, maar daarom is hij misschien net die goede mol! + in aflevering 1 vermeld hij in het busje na de selectie van de mol dat 'we dit jaar met een kei goeie mol zitten', misschien om zichzelf wat in te dekken... We zullen zien!
Verder denk ik dat het argument 'hij wist bij het pakken van zijn koffer toch nog niet dat hij de mol was, dus hoe kan hij die t-shirts hebben meegenomen' misschien wat zwak is. De productie kan zelf t-shirts voorzien om zo hints in de afleveringen te krijgen.
Maar natuurlijk kan ik ook in een zware tunnelvisie zitten