Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 15:15

 2204
lajato schreef:Ook bij straalmotoren heb je dus een toerental en pas wanneer een straalmotor op toerental is kan een vliegtuig vertrekken
I stand corrected. 😉

Maar ik associeer 'op toerental zijn' nog steeds niet met vliegtuigen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

MolWout03 apr 2019, 15:22

 348
For once and for all:

Het toerental of de omwentelingsfrequentie is het aantal omwentelingen dat een draaiend voorwerp (bijvoorbeeld een grammofoonplaat, een wiel of de as van een motor) per tijdseenheid om een omwentelingsas maakt. Er bestaan verschillende eenheden om de grootheid toerental in uit te drukken.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 15:30

 2204
Dus? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Gylfie03 apr 2019, 16:27

 33
Het is natuurlijk allemaal maar een theorie, maar ik denk niet dat Axel de mol is.

Dat denk ik omdat Ingrid en Axel samen in het bootje zaten, waar hij na twee seconden een blaar krijgt, en samen moesten slapen, waar hij na twee seconden snurkt. Vervolgens ligt Ingrid uit het programma. Daarna werkt Martijn met Axel samen tijdens de bootproef, waar Axel de fakkel verpest, en vervolgens verlaat ook Martijn het spel. Ik ga ervan uit dat ze allebei op Axel hebben gestemd en dat met hun leven in het spel hebben moeten bekopen.

Moest Axel toch de mol zijn, dan vind ik al die toerental- en wielgerelateerde hints ongelooflijk vergezocht. Toch zeker de theorie van de topicstarter vind ik nogal absurd (no offense). Zo kan je in het oneindige associaties gaan beginnen maken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 16:42

 8153
Ingrid had ik geloof ik 2 verdachten en 1 ervan was Martijn.
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 16:43

 2204
Gylfie schreef:in het bootje zaten, waar hij na twee seconden een blaar krijgt

Dat was niet gespeeld, denk ik. :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Gylfie03 apr 2019, 17:53

 33
Misschien kan die wel zodanig goed acteren dat er ook echt een blaar verschijnt! 😲
Neenee, goed gezien! Feit blijft dat hij maar een belabberde roeier was. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2019, 08:16

 3423  Yens
"Over zijn toerental gaan" kan volgens mij ook figuurlijk bedoeld zijn: iemand die over zijn toeren is gegaan. Ik kan maar 1 persoon bedenken die dat gedaan heeft vorige aflevering: Joeri :mrgreen: .

PS. Ik denk niet dat Joeri de mol is
Gebruikersavatar

Taupe07704 apr 2019, 09:28

 767  Yens
Gylfie schreef:Het is natuurlijk allemaal maar een theorie, maar ik denk niet dat Axel de mol is.

Dat denk ik omdat Ingrid en Axel samen in het bootje zaten, waar hij na twee seconden een blaar krijgt, en samen moesten slapen, waar hij na twee seconden snurkt. Vervolgens ligt Ingrid uit het programma. Daarna werkt Martijn met Axel samen tijdens de bootproef, waar Axel de fakkel verpest, en vervolgens verlaat ook Martijn het spel. Ik ga ervan uit dat ze allebei op Axel hebben gestemd en dat met hun leven in het spel hebben moeten bekopen.
Kan ik me in vinden. Axel is zeer verdacht gemaakt in begin serie en dit om de aandacht van de echte mol af te leiden. Is iets dat we ieder jaar weer zien.
No offence maar ik denk dat Axel niet de dapperste of handigste is waardoor hij zich voor andere kandidaten verdacht maakt en hij misschien wel snel de juiste mol op het spoor was waardoor hij lang gaat meedraaien en iedere keer een andere sidekick kiest die zijn klungelen ziet waardoor deze denkt dat Axel de mol is met alle gevolgen vandien. Ondertussen blijft Axel er uiteraard langer in en komt hij bij de gewone kijker over als de (mogelijke) mol.
Maar mogelijk weet hij het ook niet en heeft hij wat geluk tot enkel degenen over zijn die wel de mol kennen?
Gebruikersavatar

mathijs.vancaesbroeck17 apr 2019, 19:57

 15
Tijdens aflevering 3, wanneer Eva in de auto bij de konijnen zat stond er op die auto ook een tekst die toevallig dezelfde tekst op de deur heeft net zoals de deur van de zitplaats voor Ingrid. Ingrid zat op de achterbank rechts maar Eva vooraan rechts. Eva zit dus dichter bij het stuur en bij de tekst op de deur.
Waarom staat deze tekst op de deur van de auto??

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De autos hebben bovendien ook nog eens de zelfde nummerplaat waarin de 30 komt waarin als eerder hints waren gevonden zoals op de muur in Bas' cel.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2019, 20:00

 2834  Uma
Dat is meer dan waarschijnlijk gewoon de reclameslogan van die auto die gehuurd werd bij een sponsor.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 apr 2019, 20:15

 3483  Uma
Cedric schreef:Dat is meer dan waarschijnlijk gewoon de reclameslogan van die auto die gehuurd werd bij een sponsor.
In een aantal landen is het komt het voor dat bedrijven die auto's met chauffeur leveren, op de zijkant van de auto de naam van de chauffeur vermeld wordt.
"Joy behind the wheel" betekent dus dat de naam van de chauffeur Joy is (het zag er ook een vrouw uit). (en dit is geen grapje)