Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lajato02 apr 2019, 19:45

 69
Nog een theorie die in Axel zijn richting wijst? Op de wagen waarmee Ingrid weggevoerd werd stond de slogan "Joy behind the wheel"...
Wat zit er achter een wiel? Een as -> 'axle' ->Axel?
Gebruikersavatar

mathijs.vancaesbroeck02 apr 2019, 19:55

 15
Als er in de volgende afleveringen iets komt over een wiel dan hebben we een match!
Gebruikersavatar

Cedric02 apr 2019, 21:30

 2834  Uma
lajato schreef:Nog een theorie die in Axel zijn richting wijst? Op de wagen waarmee Ingrid weggevoerd werd stond de slogan "Joy behind the wheel"...
Wat zit er achter een wiel? Een as -> 'axle' ->Axel?
Meen je dit nu?
Gebruikersavatar

lajato02 apr 2019, 21:38

 69
ja hoor, waarom niet? We weten ondertussen dat je het bij de Mol soms ver mag gaan zoeken...
Zo ook deze: Bij de eliminatie zei GDC dat de mol op toerental is, terwijl de uitdrukking 'op dreef' is. Wanneer krijg je een hoog toerental? Juist, bij 'accel'ereren...
Gebruikersavatar

ex-molinator02 apr 2019, 22:42

 3483  Uma
Ik ga eerlijk zijn: de "Joy behind the wheel" vind ik niet echt een verborgen hint, eerder iets voor de TOTAAL NUTTELOZE VERBORGEN HINTS.

Het "toerental" verhaal echter is zeer spitsvondig en zou ik niet a priori uitsluiten als hint.
Gebruikersavatar

Nelis02 apr 2019, 22:58

 8
Indien Joy behind the wheel een hint zou zijn, zou het eerder verwijzen naar Eva (als Mol) die achter het stuur blij werd haar pasvragen binnen te halen (en geld uit de pot) en Ingrid die in haar plaats naar huis werd gestuurd (en indien de slogan enkel hier op de wagen staat). Is dat niet gewoon een slogan van BMW?
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 08:39

 2204
Nelis schreef:Is dat niet gewoon een slogan van BMW?
Nee hoor.
Blijkbaar enkel in Vietnam ofzo. :?
https://www.facebook.com/events/172715856894203/

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje03 apr 2019, 09:57

 2245  Uma
@Frolva
In het Vietnamees staat daar: "Lái thử cảm nhận" en dat betekent: "Probeer het te voelen".
Daarbij kan ik me van alles voorstellen dat kan leiden tot "Joy behind the wheel" 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2019, 11:54

 8153
Ik kan geen likes meer geven :cry:

Ik vind die uitspraak met het toerental echt wel raar, dus volgens mij zit er iets achter. En als er iets achter zit, dan kan ik het eigenlijk alleen maar met Axel associëren die als piloot in zijn cockpit zeker en vast op het toerental moet letten.
De uitspraak over het :albino: bleek uiteindelijk alleen te maken hebben met de proef met de konijnen, maar ik kan mij (voorlopig nog) geen proef voorstellen met een toerenteller.
En áls Axel de mol is, zijn deze hints misschien wel juist:
chicawah.janssen @ Afl 4 - Hangslot A I M O L
zwartemol @ Afl 4 - Hangslot P O L L Y
Gebruikersavatar

BogersAsset03 apr 2019, 13:51

 65
Goh ik associeer toerental totaal niet met vliegtuigen hoor dus geen idee waarom dat hier zo vanzelfsprekend gevonden wordt?

Toerental is toch gewoon iets met motoren dus kan evengoed zijn dat de mol nen brommer heeft of weet ik veel :')

In vietnam wordt er vééél met brommerkes gereden dus ik denk dat er nog wel een proef gaat komen met brommers in waarin dat toerental zeker aan bod gaat komen (misschien wel volgende aflevering, zullen we zondag weten 😃). Dan zou dat wel in het stramien passen van: 'raar halfwit konijn' --> volgende afleveringen ook konijnen, 'toerental' --> volgende aflevering brommers.. Geen idee of er in afl. 1 en afl. 2 ook van die uitspraken waren (iets van in het vizier hebben?)
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2019, 14:06

 2204
BogersAsset schreef:Goh ik associeer toerental totaal niet met vliegtuigen hoor dus geen idee waarom dat hier zo vanzelfsprekend gevonden wordt?
Volledig akkoord.

Een straalmotor (van een vliegtuig) maakt (draait) volgens mij ook geen toeren. 😉
Gebruikersavatar

lajato03 apr 2019, 14:25

 69
Frolva schreef:
Volledig akkoord.

Een straalmotor (van een vliegtuig) maakt (draait) volgens mij ook geen toeren. 😉
hmm, een straalmotor heeft nochtans een turbine die lucht aanzuigt en de compressor aandrijft. Ook bij straalmotoren heb je dus een toerental en pas wanneer een straalmotor op toerental is kan een vliegtuig vertrekken, los van het feit of dit nu heel vergezochte relevantie heeft of helemaal niet, al denk ik niet dat GDC zomaar de uitdrukking "de mol is op toerental" gebruikte, teveel meer voor de hand liggende alternatieven...

Maar hetzelfde kan gezegd worden voor de keuze van 'reanimatie' bij de oplossing van het muziekraadsel. Geen voor de hand liggend woord en alles in het teken van het hart en wat er mee kan mis gaan... dat wijst dan weer richting Elisabet enz...

En als je de beelden herbekijkt: Axel was toch wel héél snel (en een poosje vóór Martijn) bij die kist om ze meteen te kantelen en onder water te duwen... (te zien linksboven in een heel kort shot). De fakkel onbruikbaar maken was in deze proef de meest plausibele sabotage (of de sleutel verliezen, maar die hield Kaat toch stevig vast...)