Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 07:43

 8153
Het mes vinden zou dan een mislukte molactie geweest zijn?
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2019, 09:08

 767  Yens
Jansen schreef:Met je laatste zin ga ik niet mee akkoord. Bij de 300 € is Axel teruggegaan om te controleren waar het andere mes lag. Stel dat Bruno het mes van 1100 € niet had gevonden, zou hij dat zeker ook gedaan hebben. Volgens mij heeft Bruno hier eieren voor zijn geld gekozen om niet ineens heel verdacht over te komen. Nadien met de boogschuttersproef, heeft hij in mijn ogen willen compenseren door Elisabet te laten schieten voordat Kaat haar laatste schot kon doen.
Ik vind dit dan toch een zwakke mol actie. Ik zou als ik denk dat Axel me verdenkt net het mes met het kleinste bedrag zoeken en absoluut proberen te vinden en dan het mijne laten verloren gaan. Als je ziet dat Axel gewoon terplekke blijft staan of nauwelijks beweegt en hoog in de bomen aan het kijken is terwijl het eerste laag in de boom zat... raar!
De actie erna om Elisabet te laten schieten was wel goed als mol. Gesteld dat zij de meloen raakt met haar lage bedrag dan heeft KAat maar 1 pijl om een kleiner doelwit te raken en haar hoger bedrag te innen. Mijn vrouw die voor het eerst een volledige episode heeft meegekeken en niet gezien heeft wat ervoor gebeurd is, vindt Axel hier meer verdacht...
Gebruikersavatar

The hunter09 apr 2019, 09:42

 282  Uma
Als ik het goed begrijp tonen ze van iedereen veel close-ups behalve van Axel :mrgreen: Als dat niet verdacht is 😛
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2019, 09:58

 3423  Yens
Tja, toch maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken, anders zou het maar saai zijn, toch?

chicawah.janssen schreef:Het mes vinden zou dan een mislukte molactie geweest zijn?
Volgens mij verdenkt Axel, Bruno. Echt normaal is het toch niet dat Axel nadat het mes van 300 € niet gevonden is, terug gaat kijken waar het dan lag. Bruno beseft dit en denkt op het einde, ik ga het mes van 1100 € vinden en dan hopen dat het buiten de tijd is. Dat lukt niet en Bruno beseft dat het als mol niet voldoende is om 300 € te verliezen. Vandaar zijn tussenkomst bij de boogschutters om Elisabet (voor 100 €) te laten schieten voordat Kaat haar laatste beurt (van 700 €) kan proberen. Dit mislukt helemaal, maar niet ondanks of dankzij de tussenkomst van Bruno. Dus bekeken over de hele proef, is Bruno inderdaad de enige die geld verdiend heeft, maar (in mijn tunnelvisie) was dat niet echt de bedoeling.
Gebruikersavatar

Taupe07709 apr 2019, 10:31

 767  Yens
Jansen schreef:Volgens mij verdenkt Axel, Bruno. Echt normaal is het toch niet dat Axel nadat het mes van 300 € niet gevonden is, terug gaat kijken waar het dan lag. Bruno beseft dit en denkt op het einde, ik ga het mes van 1100 € vinden en dan hopen dat het buiten de tijd is. Dat lukt niet en Bruno beseft dat het als mol niet voldoende is om 300 € te verliezen. Vandaar zijn tussenkomst bij de boogschutters om Elisabet (voor 100 €) te laten schieten voordat Kaat haar laatste beurt (van 700 €) kan proberen. Dit mislukt helemaal, maar niet ondanks of dankzij de tussenkomst van Bruno. Dus bekeken over de hele proef, is Bruno inderdaad de enige die geld verdiend heeft, maar (in mijn tunnelvisie) was dat niet echt de bedoeling.
Conclusie ... een slechte mol.
Ik begrijp je redenering maar de bedoeling is nog steeds dat de mol zorgt dat er zoveel mogelijk geld uit de pot gaat. Bruno helpt bij de steen, bij de krijgers teveel, in de kanjuit, met dat mes, offert zich op waardoor 4000€ wordt verdiend!
Af en toe een opdracht doen slagen om je minder verdacht te maken dat kan als bedrag laag is zoals bij de mop.
Nee, sorry als hij de mol is, ben ik teleurgesteld zoals met Eline.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2019, 10:45

 3423  Yens
Ik begrijp je vergelijking, en het klopt inderdaad dat Eline ook zo'n type mol was. Volgens mij heeft Bruno al meerdere keren, iets willen uitproberen en is dat net mislukt. Ook de Vovinam proef kan zo'n mislukte molactie geweest zijn. Hij wankelt inderdaad een aantal keer, maar telkens het gebeurde, had ik de indruk dat hij iets te lang aarzelde om terug zijn plaats in te nemen.

Wat ik ook wel vind, is dat Eline maanden op voorhand is voorbereid terwijl Bruno veel meer moet improviseren, dus lijkt het me ook wel logisch dat sommige dingen mislukken.
Gebruikersavatar

Kite09 apr 2019, 11:09

 87
Jansen schreef:Tja, toch maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken, anders zou het maar saai zijn, toch?


Volgens mij verdenkt Axel, Bruno. Echt normaal is het toch niet dat Axel nadat het mes van 300 € niet gevonden is, terug gaat kijken waar het dan lag. Bruno beseft dit en denkt op het einde, ik ga het mes van 1100 € vinden en dan hopen dat het buiten de tijd is. Dat lukt niet en Bruno beseft dat het als mol niet voldoende is om 300 € te verliezen. Vandaar zijn tussenkomst bij de boogschutters om Elisabet (voor 100 €) te laten schieten voordat Kaat haar laatste beurt (van 700 €) kan proberen. Dit mislukt helemaal, maar niet ondanks of dankzij de tussenkomst van Bruno. Dus bekeken over de hele proef, is Bruno inderdaad de enige die geld verdiend heeft, maar (in mijn tunnelvisie) was dat niet echt de bedoeling.
Jansen schreef:Ik begrijp je vergelijking, en het klopt inderdaad dat Eline ook zo'n type mol was. Volgens mij heeft Bruno al meerdere keren, iets willen uitproberen en is dat net mislukt. Ook de Vovinam proef kan zo'n mislukte molactie geweest zijn. Hij wankelt inderdaad een aantal keer, maar telkens het gebeurde, had ik de indruk dat hij iets te lang aarzelde om terug zijn plaats in te nemen.

Wat ik ook wel vind, is dat Eline maanden op voorhand is voorbereid terwijl Bruno veel meer moet improviseren, dus lijkt het me ook wel logisch dat sommige dingen mislukken.
Beste Jansen, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2019, 11:58

 1690  Sven
Jansen schreef:Ik begrijp je vergelijking, en het klopt inderdaad dat Eline ook zo'n type mol was. Volgens mij heeft Bruno al meerdere keren, iets willen uitproberen en is dat net mislukt. Ook de Vovinam proef kan zo'n mislukte molactie geweest zijn. Hij wankelt inderdaad een aantal keer, maar telkens het gebeurde, had ik de indruk dat hij iets te lang aarzelde om terug zijn plaats in te nemen.

Wat ik ook wel vind, is dat Eline maanden op voorhand is voorbereid terwijl Bruno veel meer moet improviseren, dus lijkt het me ook wel logisch dat sommige dingen mislukken.
Het zou bij de vovinam veel verdachter zijn geweest om aan het eind de volledige pot te laten verdwijnen. Ik vond dat hij dat heel goed deed, niet te schrap zetten bij een aanval van die zwarte band waardoor ze niet meer gingen verdubbelen. ipv 3200, maar 1200 in de pot.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2019, 12:08

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Het zou bij de vovinam veel verdachter zijn geweest om aan het eind de volledige pot te laten verdwijnen. Ik vond dat hij dat heel goed deed, niet te schrap zetten bij een aanval van die zwarte band waardoor ze niet meer gingen verdubbelen. ipv 3200, maar 1200 in de pot.
Nog niet zo bekeken maar ik denk dat je gelijk hebt: bij ronde 3 was het dan waarschijnlijk de bedoeling om te slagen maar de andere kandidaten aan het twijfelen te brengen 🙂. Rechtstreeks gevolg was dat ze beslissen om te cashen.

De vierde ronde overleeft hij probleemloos. In de vijfde ronde denk ik echter dat het de bedoeling was om de bal te laten vallen (wat ook gebeurd, maar de bal raakt de grond een fractie te vroeg). Anders was die laatste 200 € ook nog weg geweest en hadden ze 1000 € verdiend, minder erg dus en Bruno komt onverdacht uit deze proef 😉.
Gebruikersavatar

Moldedju09 apr 2019, 13:17

 507  Yens
Taupe077 schreef:Conclusie ... een slechte mol.
Ik begrijp je redenering maar de bedoeling is nog steeds dat de mol zorgt dat er zoveel mogelijk geld uit de pot gaat. Bruno helpt bij de steen, bij de krijgers teveel, in de kanjuit, met dat mes, offert zich op waardoor 4000€ wordt verdiend!
Af en toe een opdracht doen slagen om je minder verdacht te maken dat kan als bedrag laag is zoals bij de mop.
Nee, sorry als hij de mol is, ben ik teleurgesteld zoals met Eline.
Als Bruno nu de mol zou zijn heeft hij heel veel kansen laten liggen om te mollen en te veel acties doen die helpen om geld in het laadje te brengen. Er kan natuurlijk al eens een molactie mislukken maar na de ballonnen van Bas waar hij niet in meegaat, Vovinam waar hij het beste excuus had om zich te laten uitschakelen, Folly dat hij corrigeert naar Polly, het zakmes dat hij vindt en nadat hij zich ook nog eens laat afschieten zodat de groep de opdracht kan volbrengen, zou ik het toch wel een slechte mol vinden ...

De vergelijking met Eline vind ik op dit vlak trouwens niet terecht. Eline heeft bijna nooit geld in het laadje gebracht als dat niet moest. Wat niet wegneemt dat je teleurstelling dezelfde zou kunnen zijn 😉