Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

billie.holiday11 apr 2019, 12:36

 462  Bert
Wel opmerkelijk dat ze Eva niet tegensprak over dat geleedpotig dier. In haar introductiefilmpje zegt ze, dat ze van niks bang is alleen van kippen en konijnen. Maar die harige spin zag ze ook niet zitten. Die 8 poten van die spin kon bij iedereen beland zijn, toch heeft Kaatje niet tegengestribbeld. Ingrid was helderziend op dat moment. Dat kan alleen maar een spin zijn, varken wil ik niet...

Het varken heeft maar 4 poten en de slang 0. :mrgreen:
Gebruikersavatar

lajato13 apr 2019, 00:47

 69
Dit was ook wel een opvallende verwijzing naar 8, dus niet onwaarschijnlijk dat 8 op de een of andere manier idd een rode draad is...

In het begin van de derde aflevering worden ze gewekt met een wekker die 8 uur aanduid.

Afbeelding

Afbeelding
Daarna meteen een verwijzing naar Bruno

Afbeelding

(dit past misschien ook in een hint-naar-Bruno-topic maar vond de link met 8 opvallender na het lezen van dit topic)
Gebruikersavatar

Holmes13 apr 2019, 09:57

 395
De terugkeer van die 8 is wel een interessante piste.
Dit jaar begonnen ze echter de reeks met beelden van de finale = het einde ipv het begin.
Als we nu ook eens omgekeerd tellen : 10 - 9 - 8 - 7 -....
en het dus de 3e kandidaat is die van belang is.
De derde die in de 1e afl. bij de allereerste beelden in beeld komt in het vliegtuig is Axel,
hij is tevens de 3e in de montage bij de tête-à-têtes met GDC voor de molkeuze...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 11:11

 8153
Nu jij terugtelt, denk ik aan het lanceren van een raket, maar dat leidt ons wel erg ver (pun intended) :mrgreen:
Geen idee of het aftellen ook in de luchtvaart gebruikt wordt.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2019, 11:25

 2245  Uma
Schone theorie, deze "8 theorie".

De acht komt inderdaad veel terug, als je erop gaat letten, maar berust niet veel op ht toeval of op iets dat niet anders kan?

Het is een achthoekig gebouw, mja, dat valt niet te ontkennen, maar heel vreemd is dat toch ook niet. Ik had het vreemder gevonden als het een 7-hoekig gebouw zou zijn geweest. 🙂

Tja, gewekt worden om 8 uur, het is een schappelijk uur om op te staan, niet te vroeg, niet te laat.

Dat ze 8 torens moesten maken: kan ook niet anders. Twee moesten beginnen koken (Bas, Kaat), de rest moest elk 1 toren maken om een stap in het recept vrij te spelen. Inherent aan het spel dus.

De acht vissoorten: kan ook puur toeval zijn. Voor de opdracht leek het me inderdaad logischer dan een oneven aantal. 10 had ook gekund. Weer toeval dus dat het er 8 waren? Kan ik niet bewijzen, maar het tegendeel kan je ook niet bewijzen.

@Holmes

Met die volgordes kan je alle kanten uit. Als er echt iets in die 8 zou zitten qua hint, dan is jouw omkering goed gevonden en dan zou het Axel zijn.
Maar uit de volgorde van de kandidaten zoals ze voor het eerst in beeld komen in het vliegtuig, kan je ook andere zaken halen, uitgaande van een ander gegeven, namelijk dat ze in de muzieklijst plots een andere nummer 1 hebben gezet: het muziekje A troublesome clue, Ingombrante indizio. Dat is een 'hint die niet op zijn plaats staat'. Dat muziekje is te horen als de kandidaten in het vliegtuig voor het eerst in beeld komen. En dan zou je kunnen zeggen: we moeten zoeken naar iets dat niet op zijn plaats staat in die volgorde van in beeld komen.

En ook daarmee kan je verschillende kanten op en krijg je verwijzingen naar verschillende kandidaten. De volgorde van in beeld komen is: Joeri, Ingrid, Axel, Eva, Bas, Elisabet, Bruno, Liesbeth, Kaat en Martijn. Hier staat Axel op 3 of op 8 als je omgekeerd telt (en Joeri dus als nr 10 neemt). Maar als je deze volgorde goed bekijkt, zie je dat het afwisselend M-V-M-V is, behalve bij de twee laatsten: Kaat en Martijn. Kaat staat hier dus niet op haar plaats. Dus hint naar Kaat?

Tegelijkertijd kan ik mijn eigen "theorietje" al meteen ontkrachten, want als je goed kijkt zie je bij de beelden van Joeri (nr 1 die in beeld komt) op de achtergrond ook de slapende Bas. Dus Bas komt daar ook in beeld, hij zou daar eigenlijk niet mogen te zien zijn, dus hij staat ook niet op de juiste plaats. Is dat dan de 'ingombrante indizio'? Hint het naar Bas?

Als je naar de volgorde van voorstellen kijkt, dus naar de volgorde waarin de kandidaten met naam, leeftijd en beroep in beeld komen, dan is de volgorde: Bruno, Eva, Elisabet, Bas, Liesbeth, Joeri, Axel, Ingrid, Martijn en Kaat. Ook hier weer M-V afwisseling, maar dan staat Elisabet niet op haar plaats, die zou je dan moeten weghalen en tussen Joeri en Axel moeten schuiven. Of als je omgekeerd zou tellen, beginnen bij Kaat en dan V-M-V-M zou verwachten, dan staat Joeri niet op zijn plaats en moet hij opschuiven ergens tussen Eva en Elisabet. Is het dan een hint naar Elisabet of naar Joeri?

Ik wil maar zeggen: met die volgordes van in beeld komen, kan je vele kanten op. Misschien de juiste, maar eerder de verkeerde.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 11:43

 8153
Klaartje schreef:De acht vissoorten: kan ook puur toeval zijn. Voor de opdracht leek het me inderdaad logischer dan een oneven aantal. 10 had ook gekund. Weer toeval dus dat het er 8 waren? Kan ik niet bewijzen, maar het tegendeel kan je ook niet bewijzen.
Aanvankelijk stonden er 10 bakken klaar voor de vissen. Toch waren het er in de opdracht maar 8. Op het laatste moment is er dus iets gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2019, 11:51

 2245  Uma
Die discussie over die bakken met vis (van tien naar acht) heb ik ook gevolgd in het topic over de Visopdracht, maar ik zag daar toch geen graten in. 🙂
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2019, 11:56

 3423  Yens
Klaartje schreef:De volgorde van in beeld komen is: Joeri, Ingrid, Axel, Eva, Bas, Elisabet, Bruno, Liesbeth, Kaat en Martijn.
Viel me nog iets op in deze rij, maar zal ook wel niets zijn:
Joeri, Ingrid, Axel, Eva, Bas, Elisabet, Bruno, Liesbeth, Kaat en Martijn
Dus elke tweede persoon, behalve Elisabet is er uit nu. Elisabet de volgende afvaller?
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2019, 12:11

 3423  Yens
Klaartje schreef:Oh neen! Dees kan ik niet aan!! 😲
Ik geloof er zelf niks van 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 14:42

 8153
Klaartje schreef:Oh neen! Dees kan ik niet aan!! 😲
Ik ook nie !