Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

debby.boliau08 apr 2019, 16:03

 2
lorenzo.dejongh schreef:Ik ga voor MFCN vanwege de streepjes aan de boven- en onderkant van de letter en het streepje aan de rechterkant in de derde (C) letter. Een D zou alleen streepjes aan de boven- en onderkant hebben, niet rechts.
Lijkt mij inderdaad eerder een 'C'
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2019, 16:33

 2834  Uma
Dus als we dit topic tot nu toe even samenvatten, dan is de tekst op de muur in de cel van Bas, opgenomen in december vorig jaar, een hint voor de kijkers van WIDM Nederland, zodat zij nu dan kunnen te weten komen wie de Mol was in de editie die enkele weken geleden al is afgelopen?
Gebruikersavatar

The hunter08 apr 2019, 17:35

 282  Uma
Ik ben vrij zeker dat het MFCN 5M of 6M is en niet MFCN SM. Niet dat me dat direct verder helpt :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 20:26

 3483  Uma
The hunter schreef:Ik ben vrij zeker dat het MFCN 5M of 6M is en niet MFCN SM. Niet dat me dat direct verder helpt :mrgreen:
Ik was er ook van overtuigd dat het 5M was hoor, maar ja, het was weer sterker dan mezelf 😉
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2019, 20:46

 2245  Uma
Ik heb ook eens gekeken naar wat daar staat op de muur bij Bas, op een groot tv-scherm en het beeld stilgezet als dat in beeld is.
Ik zie toch dat het niet MFCN is maar MFDN, een D dus. Daarvan ben ik 100 procent zeker.
De SM of de 5M daaronder is zelfs op een groot scherm niet echt 100 procent uit te maken, maar ik zou toch een voorkeur hebben voor de letter S, omdat het verticale stukje mij toch eerder ronder lijkt dan recht, zoals bij een 5.

Voor die MFDN staat trouwens nog iets: het lijkt op een pijltje dat naar beneden wijst.

Dus alles samen staat daar: (pijltje naar beneden) MFDN, daaronder schuin rechts afhellend 30K, onder de MFDN SM en onder de SM een + teken.

Maar wat het allemaal te betekenen zou hebben (als het al iets zou betekenen), daar moet ik nog eens over nadenken. Wie weet content voor het off-topic 'TNVH' een dezer dagen.🙂
Gebruikersavatar

Mateo08 apr 2019, 23:18

 870
debby.boliau schreef:In Bas zijn cel staat iets op de muur geschreven. Significant of niet?

MFDN
SM
+

↓30 K
30K eens googlen, dan krijg je als eerste dit voorgeschoteld:
https://www.youtube.com/watch?v=Gg99TE9AuOI
' 30K is the only headset on the market that allows for intercom communication between both Mesh technology as well as Bluetooth'

Dit is, voorzover ik het begrepen heb, dus een soort headset via welke gelijktijdig op meerdere wijzen gecommuniceerd kan worden. Misschien wel gebruikt door de makers om de mol onopvallend te briefen, terwijl er toch al een koptelefoon-/of cameraheadset-opdracht gaande is?
Het lijkt me alleen niet zo zinvol om de kijkers hiervan via tekens op een celmuur op de hoogte te stellen; hoewel toch wel aardig als extra, maar voor de hand liggend weetje 😉

Daarom bedacht ik dat de makers misschien de letters MFDN en SM als cijfers bedoeld hebben, zoals in het simpele 'geheimschrift' waarbij A=1, B=2 enzovoort, maar dan omgekeerd.

M F D N is dan
13 6 4 14

S M
19 13

Deze getallen heb ik bij elkaar opgeteld ( zie de '+' op de muur van de cel): 138.327.

Wanneer je dat getal intoetst bij de zoekmachines, krijg je allerlei afbeeldingen van tandwielen, schokbrekers en kapstokken...
Hm, grotendeels zaken op techniek-gebied, maar m.i. te vaag en ook te divers om als verwijzing te kunnen dienen naar iemand met een technische achtergrond.

Daarom bedacht ik dat mogelijk de uitkomst van de rekensom bij de opdracht scheepsraadsel (118528) bij bovenstaande rekensomuitkomst zou kunnen worden opgeteld.
118528 + 138327 = 256855.

Nogmaals Google erop losgelaten, en ziedaar: afbeeldingen van pakkingen voor uitlaatpijpen.
Helaas geen regenpijpen.... :mrgreen:

Dus nog maar eens verder gekeken. Zou 30K misschien 30.000 betekenen? En zou dat pijltje naar beneden op de muur kunnen aangeven dat 30.000 bij de verkregen uitkomsten van de rekensommen moet worden opgeteld?

Vooruit: 256855 + 30.000 = 286855. En ja hoor: https://www.colorhexa.com/286855
'Hexa colour Very dark cyan - lime green.

Zo kom ik via een flinke omweg toch wéér uit bij de tekst van de beginletters 'GROEN1' uit aflevering 1. 🙂
Gebruikersavatar

Evitaperron09 apr 2019, 07:35

 27
Zou Bas zelf ook niet naar die code gezocht hebben?
Gebruikersavatar

mathijs.vancaesbroeck09 apr 2019, 17:52

 15
De 30 kan te maken hebben met de nummerplaat tijdens de eliminatie nl. 30F...
Gebruikersavatar

sara.pantoja12 apr 2019, 08:25

 100
Die 30K laat me terug denken aan 10K en 20K die toen te zien was op 2 boten. Weet alleen niet meer uit mijn hoofd welke aflevering dit was (denk aflevering 4) en wie er toen in die boten zaten.
Als ik tijd heb, zoek ik het nog ff op.
Gebruikersavatar

Evitaperron12 apr 2019, 09:13

 27
Als die 30K op de kist stond die Alex liet zinken zijn we eruit volgens mij. Er staat immers een pijltje naar beneden bij die 30K.

Ik heb het net gechecked, er staat niets op. Alleen heb ik wel gezien dat er op de speedboot 20K staat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2019, 09:58

 8153
Maar staat die 20K op de boot omdat het deel uitmaakt van de boot of is het erop geschreven door iemand?
Gebruikersavatar

sara.pantoja12 apr 2019, 10:07

 100
Evitaperron schreef:Als die 30K op de kist stond die Alex liet zinken zijn we eruit volgens mij. Er staat immers een pijltje naar beneden bij die 30K.

Ik heb het net gechecked, er staat niets op. Alleen heb ik wel gezien dat er op de speedboot 20K staat.
kan geen filmpjes afspelen hier op mijn werk, zou je een screenshot van die boot kunnen nemen en hier plaatsen please ?
In mijn herinnering is er ook nog ergens 10K terug te vinden, maar vraag me begot niet waar. Of ik heb het in een droom zien passeren, kan ook nog 🙂