Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 08:22

 767  Yens
Goed gevonden! Maar ik denk dat hun social media-kanalen heel goed in het oog worden gehouden door de productie en dat ze het zeker niet zullen toelaten dat de mol dit doen. 😉 Het lijkt mij ook precies iets te gemakkelijk ofzo... Daarnaast moeten we de tips volgens mij ook niet in het privé-leven en/of de social media-kanalen zoeken van de kandidaten, die zijn privé.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 apr 2019, 09:11

 2354  Uma
Waarschijnlijk heeft hij dat zelf gedaan om dat hij met 'De Mol' meedoet. Met andere woorden: ik zou er niet te veel achter zoeken 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 11:30

 8153
Evitaperron schreef:Afbeelding
En wat zou dat dan betekenen volgens jou?
Zoals Mollenjager-dt zegt (en op het forum al duizenden keren tot in den treure geschreven is): de hints zitten in het programma zelf. Het is dus nergens voor nodig om het privéleven van kandidaten te gaan uitspitten!
Gebruikersavatar

Evitaperron09 apr 2019, 11:36

 27
In de Nederlandse versie van Wie is de mol worden er wel aanwijzigingen gebruikt uit het priveleven, vandaar dat ik steeds de neiging heb om dit te onderzoeken. 😃 Achteraf zal wel duidelijk worden dat er ook hints gebruikt worden uit hun privesfeer. Als blijkt dat ‘staying alive’ een hint is naar een spoeddokter, of de kleuren wit rood en blauw naar het logo van Brussels Airlines, dan zijn dat ook hints naar het priveleven
Gebruikersavatar

ex-molinator09 apr 2019, 11:44

 3483  Uma
Evitaperron schreef:In de Nederlandse versie van Wie is de mol worden er wel aanwijzigingen gebruikt uit het priveleven, vandaar dat ik steeds de neiging heb om dit te onderzoeken. 😃 Achteraf zal wel duidelijk worden dat er ook hints gebruikt worden uit hun privesfeer. Als blijkt dat ‘staying alive’ een hint is naar een spoeddokter, of de kleuren wit rood en blauw naar het logo van Brussels Airlines, dan zijn dat ook hints naar het priveleven
True, maar...
a) Widm beschouw ik niet als een referentie
b) Het beroep van een deelnemer staat in het desbetreffend profiel gepubliceerd op vier.be

Ergens moeten grenzen gesteld worden aan het soort informatie dan gepubliceerd mag worden (op een openbaar forum). De grens is nooit ondubbelzinnig vast te leggen maar gezond verstand (en moraal) moet de doorslag geven. Indien twijfel, neem geen risico.

Over die pagina van Axel: ik denk niet daar daar iets te vinden is. Vergeet niet dat de geheimhoudingsplicht voor de deelnemers zeer strikt is mbt het verloop van het (nog niet uitgezonden) spel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 11:51

 8153
Evitaperron schreef:In de Nederlandse versie van Wie is de mol worden er wel aanwijzigingen gebruikt uit het priveleven
In WIDM zijn de kandidaten bekende mensen die nauwelijks nog een privéleven hebben omdat dat door hun bekendheid grotendeels publiek is.
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2019, 13:08

 2834  Uma
Evitaperron schreef:In de Nederlandse versie van Wie is de mol worden er wel aanwijzigingen gebruikt uit het priveleven, vandaar dat ik steeds de neiging heb om dit te onderzoeken. 😃 Achteraf zal wel duidelijk worden dat er ook hints gebruikt worden uit hun privesfeer. Als blijkt dat ‘staying alive’ een hint is naar een spoeddokter, of de kleuren wit rood en blauw naar het logo van Brussels Airlines, dan zijn dat ook hints naar het priveleven
Ja en neen.

Er is een verschil tussen in het programma een hint steken die verwijst naar een eigenschap van de kandidaat enerzijds en het privéleven van een kandidaat gaan uitspitten om een tip naar het programma te vinden anderzijds.

Het eerste, dat kan. In seizoen 5 waren er cijfers en films die verwezen naar de politie, het beroep van Mol Eline.
Het tweede, dat kan niet. In de kandidaten hun persoonlijke pagina's op sociale media iets gaan vinden wat zou hinten naar iets wat in De Mol gebeurt, dat kan niet. Enige uitzondering: de playlists van de kandidaten, maar dat is dan ook enkel maar een uitzondering omdat Vier zelf die playlists publiceert. (Dit seizoen weliswaar niet, zo lijkt.)

Also, over deze initiële post... Dit zegt toch niets? De header zegt gewoon "Identificeer het essentiële, elimineer de rest", wat simpelweg neer kan komen op "zoek de Mol". En dit kan betekenen dat hij kandidaat is, dat hij zich voordoet als kandidaat terwijl hij het niet is, of dat naar hem moet gezocht worden. Of het is gewoon het concept van het programma uitgelegd. Ik zou er helemaal niets achter zoeken eigenlijk..
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 21:15

 507  Yens
Misschien zat je wel op het juiste pad. Want alles is omgekeerd dit jaar. Dus doen ze het nu misschien wel. Jij weet niets. Ah neen want dit jaar doen ze alles omgekeerd dan wat wij gewoon zijn ....
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2019, 21:23

 2834  Uma
Althans, dat "alles omgekeerd doen" is iets waar WIJ van uitgaan maar wat NOOIT expliciet is gezegd.
Gewoon omdat in de trailer het mollogo even omgekeerd te zien was..
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2019, 21:41

 1690  Sven
En de uitzending begon bij "Dag 21, dag van de finale", waar Gilles zei: de zoektocht is ten einde, tijd om de mol 'recht' in de ogen te kijken.
Keken we de mol verkeerd in de ogen dan? Of tijd om alles recht te zetten wat omgekeerd was? Ik ga het weer ver zoeken, ze.