Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lien.vandewalle09 apr 2019, 19:56

 1
Er is mij de voorbije afleveringen iets opgevallen op het moment dat Gilles afscheid neemt van de afvaller en ik gooi het hier gewoon even in de groep.

Tot nu toe hebben we nog geen enkele keer gezien dat hij de mollenboekjes terugvroeg aan de kandidaten, terwijl dit in vorig seizoen wel zo was. Hij neemt ook elke keer afscheid in de zin van "We zien elkaar snel terug".

Zou het kunnen dat de afvallers nog een rol spelen in het spel of is dit gewoon toeval?
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2019, 19:58

 348
Met "we zien elkaar snel terug" bedoelt Gilles de reünie (aflevering 10).

Dat met die molboekjes is inderdaad vreemd, maar in de vorige seizoenen deden ze er altijd een opdracht mee. Misschien is dat dit jaar niet het geval.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2019, 20:19

 1690  Sven
Zo snel is dat niet he. Daar zit bijna een half jaar tussen. Ik vind dat ook vreemd, we zullen het zien als het zover is, of niet. 🙂
Dat zou toch super zijn dat de afvallers ergens in een hotel zitten te genieten en aan het eind er nog iets is met hun molboekjes?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 20:24

 767  Yens
"We zien elkaar terug" wordt altijd, elk jaar tegen iedere kandidaat, gezegd door Gilles. Zie het als een paar troostende woorden die inderdaad slaan op het weerzien bij de reünie. Voor zover ik weet, is het enkel vorig jaar bij elke kandidaat duidelijk in beeld gekomen dat Gilles hun bolboekjes terugvroeg, waar later ook een belangrijke tip in verscholen zat. In vorige jaren zagen we dit ook soms, maar ook niet altijd, ook dan was er altijd een opdracht aan verbonden. Het is natuurlijk niet omdat we het op tv niet te zien krijgen dat Gilles de molboekjes niet heeft teruggevraagd bij hun vertrek. Misschien komt er dit jaar gewoon geen opdracht mee of hebben ze besloten om het dit jaar eens niet altijd in beeld te brengen.
Gebruikersavatar

mark.vandaele09 apr 2019, 20:35

 178
Ik zou er niet teveel achter zoeken, dat er vorig jaar zo duidelijk gevraagd werd achter die mol boekjes was denk ik om dat die centraal stonden in een hint naar de mol. (dat met het telefoonnummer van de mol en die fluittoon)
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2019, 20:46

 348
Jay-Lo schreef:Zo snel is dat niet he. Daar zit bijna een half jaar tussen. Ik vind dat ook vreemd, we zullen het zien als het zover is, of niet. 🙂
Dat zou toch super zijn dat de afvallers ergens in een hotel zitten te genieten en aan het eind er nog iets is met hun molboekjes?
Ik denk niet dat je "we zien elkaar snel terug" letterlijk moet opvatten. Volgens mij bedoelt hij gewoon: "we zien elkaar hoe dan ook terug hè". Hij zegt dit elk seizoen, tegen elke kandidaat.
Zie niet in waarom hier een hint in zou zitten.

Anderzijds, het zou de max zijn!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2019, 20:49

 8153
lien.vandewalle schreef:Zou het kunnen dat de afvallers nog een rol spelen in het spel of is dit gewoon toeval?
Afvallers (meervoud!) die later weer zullen opduiken? Komaan, geloof je dat nou zelf?
Bovendien zijn ze al allemaal te gast geweest in Café De Mol.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 20:55

 767  Yens
Zoals chicawah.janssen zegt, zijn de afvallers inderdaad allemaal al in Café De Mol geweest en een kandidaat die in Café De Mol geweest is en openlijk interviews gegeven heeft aan de pers (met uitzondering van de eerste aflevering van dit jaar, blijkbaar) ligt definitief uit het spel.
Gebruikersavatar

Social10 apr 2019, 00:38

 353  Uma
Er zijn wel meer dingen achterwege gebleven dit jaar, de playlists ook bvb. De focus ligt wel totaal niet op de boekjes, men zou er haast iets achter zoeken 🙂.