Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2019, 10:49

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
Ik denk dat Bas aan het zoeken was naar extra info en/of materiaal om zelf uit zijn cel te geraken.
Dat zou ik (als niet-mol) dus ook doen. Je weet toch maar nooit wat de makers in petto hebben.

lorenzo.dejongh schreef:Toch wat screenshots:
Afbeelding
^ Blank met een pruik?
Dat was nog een andere optie die ik voor ogen had/opnieuw heb.
Eén van de deelnemers staat aan de zijde van de Vietnamezen. Iemand die heel snel afgeschoten wordt en achtergelaten moet worden kan dus die rol hebben. En wie viel snel af? Juist ja Axel 💡
En in je screenshot zie ik toch wel gelijkenissen met Axel (haar en neus).

Zo word ik toch in een tunnel gesleurd.
Dus toch maar ff de "objectief blijven" modus terug inschakelen voor alle zekerheid.
Gebruikersavatar

Torremolinos10 apr 2019, 11:23

 264
Maar de schutter in de foto (‘blank met pruik’) is toch de schutter in de eerste bunker, degene die net Axel afschiet?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 11:25

 8153
Axel zou zeggen: "Is dat?" :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2019, 11:27

 3483  Uma
Torremolinos schreef:Maar de schutter in de foto (‘blank met pruik’) is toch de schutter in de eerste bunker, degene die net Axel afschiet?
Als dat het geval is (ik weet niet precies wanneer die screenshot genomen wordt, maar het lijkt effectief te vroeg te zijn om Axel te kunnen zijn), dan is deze hypothese al meteen ontkracht.

Toevoeging:
Axel wordt afgeschoten op 48:36.
Het screenshot is op 44:42 (tijdens de uitleg over de opdracht) en sluit dus niets uit.
Anderzijds draagt Axel een bril tijdens de opdracht en in het printscreen is geen bril te zien, dus ik neem aan dat het niet Axel is.
Gebruikersavatar

Evitaperron10 apr 2019, 11:46

 27
De kandidaten hebben allemaal een gekleurd lintje om hun arm. Wat is de reden hiervoor? Om hen herkenbaar te maken voor die schutters. In de zin van ‘niet schieten op de oranje’.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 11:47

 8153
ex-molinator schreef:Als dat het geval is (ik weet niet precies wanneer die screenshot genomen wordt, maar het lijkt effectief te vroeg te zijn om Axel te kunnen zijn), dan is deze hypothese al meteen ontkracht.

Toevoeging:
Axel wordt afgeschoten op 48:36.
Het screenshot is op 44:42 (tijdens de uitleg over de opdracht) en sluit dus niets uit.
Anderzijds draagt Axel een bril tijdens de opdracht en in het printscreen is geen bril te zien, dus ik neem aan dat het niet Axel is.
Dus is het ofwel Bas ofwel een bleke Vietnamees. Ik denk toch gewoon het laatste. Zou Bas de tijd gehad hebben om heen en weer te lopen, rekening houdend met het feit dat hij zich dan ook nog eens 2x had moeten omkleden?

Evitaperron schreef:De kandidaten hebben allemaal een gekleurd lintje om hun arm. Wat is de reden hiervoor? Om hen herkenbaar te maken voor die schutters. In de zin van ‘niet schieten op de oranje’.
Dat vermoed ik inderdaad. Ofwel om voor de kandidaten duidelijk te maken wie een scherpschutter is en wie niet? Wat het laatste betreft: volgens mij droegen de scherpschutters camouflagekleren en de kandidaten effen groene kleren.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh10 apr 2019, 11:52

 344  Sven
I guess time will tell. Hoe dan ook, het zit weer goed in elkaar en kan niet wachten op de onthulling en alle hints die compleet aan me voorbij zijn gegaan haha
Gebruikersavatar

Torremolinos10 apr 2019, 12:11

 264
chicawah.janssen schreef:Dus is het ofwel Bas ofwel een bleke Vietnamees. Ik denk toch gewoon het laatste. Zou Bas de tijd gehad hebben om heen en weer te lopen, rekening houdend met het feit dat hij zich dan ook nog eens 2x had moeten omkleden?.
Ik vermoed dat dit gewoon een Vietnamees is en niet Bas. Dit is al een eind in het traject, dus ook ver voor Bas. Tenzij er ook ondergrondse tunnels lopen naar die bunker.
Wat ik eerder zou vermoeden is dat één van de afgeschoten kandidaten misschien op het laatst bij de jeep zou kunnen staan schieten. Iedereen loopt daar in volle chaos naar de jeep, zodat je daar eigenlijk sowieso niet veel contact of zicht hebt met/ op de schutters. Komt er nog bij dat daar 2 schutters worden gesuggereerd, maar dat we op zogezegd verschillende plaatsen 2x dezelfde schutter zien het beeld is gespiegeld).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 12:38

 8153
Dus Axel, Bruno of Kaat. Maar die moet dan wel snel genoeg bij het eindpunt arriveren om samen met de anderen de jeep op te wachten. Als er in de buurt van de jeep geschoten wordt, zou het dan Kaat moeten zijn. Zij mag als laatste slachtoffer aan het eindpunt toekomen zonder dat het verdacht lijkt voor de anderen. Als Axel of Bruno na Kaat aan de eindmeet arriveren, dan is dat verdacht.
In het scenario dat de mol afgeschoten wordt en daarna een van de anderen afknalt, moet het dan Bruno of Axel zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 apr 2019, 13:18

 1690  Sven
lorenzo.dejongh schreef:Ik ga eens kijken of Bas bezweet/moe is als Joeri en co hem komt bevrijden. Zo ja, dan kunnen we misschien een gevalletje Eline hebben. Vanavond eens beter kijken. Hier op kantoor wordt het niet echt gewaardeerd gok ik 🙂
Dat was hij inderdaad. Zijn gezicht was nat van het zweet. Ik dacht nog, amai, zie die Bas zweten, het zal daar wel vochtig warm zijn geweest.
Maar er zaten 2 schutters tussen de cel en de jeep. Dan laat je je toch afschieten?
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 13:20

 2834  Uma
Torremolinos schreef:Ik had niet op het bed gelet, goed gezien. Maar volgens mij denkt Bas dat zijn bevoorrechte positie misschien ook extra hints kan opleveren en draait hij dus de hele kamer ondersteboven. De code op de muur zal hij ook wel gezien hebben, misschien bracht dat hem op het idee voor het verhaal over de code.
Bovendien is het gevangenzetten van één kandidaat iets wat nog al eens gebeurd is (ik heb het dan ook over WIDM) en is het al het geval geweest dat de opgeslotene in zijn cel middelen vond om de anderen te helpen leiden naar de cel. Dus als Bas dat bed heeft afgebroken, lijkt hij me gewoon een fanatieke kandidaat.
My thoughts exactly. En je kan het hem niet kwalijk nemen want ik zou waarschijnlijk krak hetzelfde doen. Als je zo'n drie kwartier in zo'n kamertje zit tijdens 'De Mol', dan ga je toch die ganse kamer uitspitten naar informatie? Wie weet heeft hij die kaart zelfs zo gevonden, ergens onder zijn matras of zoiets.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 13:44

 8153
Cedric schreef:My thoughts exactly. En je kan het hem niet kwalijk nemen want ik zou waarschijnlijk krak hetzelfde doen. Als je zo'n drie kwartier in zo'n kamertje zit tijdens 'De Mol', dan ga je toch die ganse kamer uitspitten naar informatie? Wie weet heeft hij die kaart zelfs zo gevonden, ergens onder zijn matras of zoiets.
Toonden ze niet dat die kaart aan de muur hing?

Jay-Lo schreef:Dat was hij inderdaad. Zijn gezicht was nat van het zweet. Ik dacht nog, amai, zie die Bas zweten, het zal daar wel vochtig warm zijn geweest.
Maar er zaten 2 schutters tussen de cel en de jeep. Dan laat je je toch afschieten?
Als hij bezig geweest is met het uit elkaar halen van zijn bed kan hij best wel goed gezweet hebben in die vochtige tropische hitte. Je mag dat echt niet onderschatten. Het zweet gutst je al af als je gewoon niks doet.