Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric13 apr 2019, 13:01

 2834  Uma
Klaartje schreef:OK, het blijft televisie. Maar je ziet Elisabet en Bruno toch effectief in het bootje stappen op blote voeten en ze ook weg varen. Zouden ze dan daarna "cut" geroepen hebben en terug gevaren zijn om schoenen te halen?

En als ze dat aan Elisabet hebben voorgesteld, waarom dan niet aan Bruno? Die heeft op de boot geen schoenen aan?
Ah, dan heb ik niet goed gekeken.. Had ze op dat moment geen schoenen in de hand (zodat die niet zouden nat worden hé..)
Jansen schreef:Voor mij zijn die "montagefouten" ook niet belangrijk, ik heb ze zelfs niet gezien tijdens de uitzending. Anderzijds vind ik het wel raar dat Bas zijn bed is afgebroken en dat dit nergens vermeld wordt. Het zou toch leuke tv zijn als Bas op zoek is naar iets en daarvoor het bed begint af te breken?
Het enige wat we weten is dat dat bed is afgebroken nadat Bas die kaart "ontdekte" op de muur en leerde dat hij een vrijstelling kon verdienen..
Of het een met het ander te maken heeft, geen idee.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2019, 13:29

 2245  Uma
Nope, geen schoenen aan in de boot, hier zie je nog net de blote voet van Elisabet:

Afbeelding
Net onder de broek van Bruno zie je haar blote voetje.

Ze heeft ze ook niet in de hand, want haar rechterhand houdt ze op de rand van de boot en haar linker ligt in haar schoot om haar jurkje niet te laten opwaaien:

Afbeelding

En op de vloer van het bootje heb ik ook niks gezien wat op die muiltjes lijkt.
Ik denk ook niet dat Elisabet ze had weggestopt onder haar kleren, dat zou toch ook enorm opvallen, denk ik.

PS: Sorry dat ik hier een beetje off-topic ga, want het ging tenslotte over de kousen van Joeri. 😉
Gebruikersavatar

anja.mathijs13 apr 2019, 13:52

 391  Uma
Jansen schreef:Voor mij zijn die "montagefouten" ook niet belangrijk, ik heb ze zelfs niet gezien tijdens de uitzending. Anderzijds vind ik het wel raar dat Bas zijn bed is afgebroken en dat dit nergens vermeld wordt. Het zou toch leuke tv zijn als Bas op zoek is naar iets en daarvoor het bed begint af te breken?
Ik moet nog eens herbekijken en kan geen screenshots nemen met mijn IPad maar ik meen een beeld gezien te hebben van Bas, met precies camouflagekleding aan onder zijn kleding.
Ik denk nog steeds dat hij als voordeel ook mee kon spelen in het Vietnamese team , kandidaat of mol
Die afgebroken bed scenes en die kaart met loophole erop, lijken mij geen montagefouten.
Die tekst in het Vietnamees met er is nog iemand aan onze zijde, lijkt mij er ook niet voor niets instaan.
Misschien begin ik in een tunnel te geraken, maar de 5 de aflevering deed mij net Bas minder verdenken door de 4000 euro die hij binnenhaalde, wou eigenlijk vandaag op een reservemol stemmen, twijfel tussen Kaat en Bruno.
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2019, 14:13

 2245  Uma
Bas heeft inderdaad precies iets in camouflagekleuren aan onder zijn overall.

Anja, ik zal het screenshot zetten bij de Opdracht Bas bevrijden, want anders gaat het hier nog meer off-topic.
Gebruikersavatar

billie.holiday13 apr 2019, 18:20

 462  Bert
Cedric schreef:Ok, algemeen over die montagefouten... Zijn dat nu echt zo'n fouten?

Toegegeven, op Joeri zijn kousen heb ik niet gelet en ik ben het niet van plan ook niet. Het interesseert me gewoon niet.

Nu, over Bas zijn bed.. De "fout" vind ik een foute interpretatie, want in de interpretatie is geen rekening gehouden dat de beelden niet per se chronologisch moeten zijn.
1. Eerst zien we Bas zitten naast een bed dat nog helemaal in 1 stuk is, wanneer hij vindt dat er een kaart ophangt met een vrijstelling op vermeld. In het verlengde van hetzelfde beeld wandelt hij wat rond in zijn cel, bed nog altijd heel.
2. Volgende beeld van Bas is net nadat Kaat geschoten is: bed kapot
3. Dan wanneer Joeri en Elisabet bij de tunnel aankomen: Bed nog altijd heel. Dit is een algemeen tussenstuk, met uitleg.
4. Dan aankomst van J&E bij Bas en overleg in de cel: bed kapot.

Alleen, het 2e en 3e beeld zijn niet per se chronologisch toch? Akkoord dat het raar overkomt, maar het zijn beelden met voi...
Cedric, ik lees heel graag jouw posts, maar misschien moet je ook eens de moeite doen om iemand anders te begrijpen. Het gaat hier duidelijk om montagefouten, waar eventueel een hint in zit. Ik zeg niet dat het zo is, want van die kousen en het bed had ik het niet eens gezien .
Ik weet best wel dat er meerdere takes worden genomen, want mijn vriend zijn zoon is filmregisseur.
Gebruikersavatar

Cedric13 apr 2019, 18:33

 2834  Uma
Snap ik hoor. Maar voor mij zijn dit geen montagefouten, onder andere omdat de beelden anders gebruikt worden.
De beelden die moesten chronologisch zijn, die waren chronologisch.
Beelden waar de voice-over uitleg geeft hoeven wat mij betreft niet in de chronologie te passen. Wanneer de voice-over uitleg geeft over Bas zijn situatie zien we gewoon wat beelden van Bas, de ene keer met kapot bed, de andere keer met het bed zoals het bij de start was. Maar dit heeft geen invloed op de chronologie van de proef.

Het neemt niet weg dat de productie inderdaad wat meer moeite had kunnen steken hierin en bvb die 2 beelden bij die uitleg gewoon omwisselen, dat klopt, maar ik til er niet zo zwaar aan.

Nu goed, puur perceptie.

En of er een tip in zit... Misschien, maar ik zie het niet.
Gebruikersavatar

Vermoljoen13 apr 2019, 20:57

 2354  Uma
Soms is het ook wel eens handig om het verhaal langs 2 kanten te bekijken.