Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Matti10 apr 2019, 09:35

 11
Het viel me op tijdens het herbekijken dat vanaf minuut 2.00 van de aflevering, bij het opstappen op de boot en gedurende de uitleg van de proef door Gilles, de kousen van Joeri continue veranderen in lengte.

Joeri draagt zwarte kousen en veranderen per frame (montage? :roll: ) tussen kort op de enkels tot lang tot aan de knieën. Telkens blijft Joeri ook op semi dezelfde plaats staan tijdens de uitleg. Ik moet het nog even in detail bestuderen ... morse code?
Zou dit door de montage komen? Als ik de chronologie bekijk zou Joeri dus continu zijn kousen moeten optrekken en weer naar beneden doen, zonder dat iemand dit doorheeft, wat me vreemd lijkt.

montage? hint? of gewoon te ver gezocht? 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 11:21

 8153
Ik kan mij niet voorstellen dat Joeri continu zijn kousen naar boven en naar beneden deed en al helemaal niet om daarmee morsetekens te geven. Het is niet omdat vorig jaar Pieter met zijn ogen morse seinde dat iemand dit jaar ook een morsecode gaat seinen (ik begrijp niet dat mensen maar bezig blijven met het herkauwen van oude hints - de makers en de mol zijn echt wel slim genoeg om geen hints te recycleren).
Het komt hier hoogstwaarschijnlijk door knippen en plakken bij de montage. Waarschijnlijk heeft Joeri op een bepaald moment zijn afgezakte kousen opgetrokken. Meer niet.
Gebruikersavatar

ann.michiels10 apr 2019, 11:47

 7
Eigenlijk hoeft Joeri zijn kousen maar 1x te veranderen. Als GDC zijn uitleg 2x volledig doet (ze kunnen het laten uitschijnen naar de kandidaten dat de eerste take niet goed was), kan Joeri de eerste keer zijn kousen omhoog laten. Vlak voor de 2e take doet hij ze omlaag. In de montage knip en plak je dan telkens stukjes van die 2 takes door mekaar. En dan lijkt het of die kousen voortdurend veranderen.
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 13:14

 2834  Uma
But... why?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 13:43

 8153
Omdat de elastiek uitgerekt was en ze voortdurend afzakten 😛
Gebruikersavatar

MolWout10 apr 2019, 14:06

 348
Als dit door een andere kandidaat zou gedaan worden, zou ik dit vreemd vinden.

Maar c’mon, we hebben het over Joeri 😂 😂
Gebruikersavatar

Torremolinos10 apr 2019, 14:54

 264
Inderdaad, zijn kousen zijn: lang kort lang, kort kort kort. In morse code K S. Dus Kaat =
Theory confirmed!
🙂
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 14:58

 2834  Uma
Hij bedoelt de S van Steen hé. Kaat van Steen. KS.
Gebruikersavatar

Torremolinos10 apr 2019, 15:01

 264
Ik bedoelde K is Kaat en S is =
Dan moet Joeri nog ergens mol in morsecode maken doorheen het seizoen en tis bevestigd.
Ik bedoelde het vooral ludiek...
Gebruikersavatar

janeen.janssens10 apr 2019, 16:21

 30  Bert
Of het morse is weet ik niet maar een kous of een sok in het Frans is bas, net als de verkeerde sokken van Bruno.
Zo zijn er nog wel wat mogelijkheden voor Bas hints, maar het risico is dan een Robin-verhaal.
De Franse vlag is in ieder geval al blauw-wit-rood. 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 16:22

 8153
Is een kous geen chaussette?