Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

MolWout10 apr 2019, 17:04

 348
Lange kousen zijn in het Frans Bas (à pieds) en korte kousen chaussettes

Maar wacht, we zijn dus nu op het punt dat de kousen van Joeri een hint zouden zijn naar Kaat????
En hoe kan Joeri dat weten? :?:
Gebruikersavatar

Torremolinos10 apr 2019, 18:45

 264
GDC in de eerste aflevering: 'Joeri, jij wordt de mol niet. Maar aangezien de mol geen voorbereiding heeft gehad, kan die geen hints geven. Dus hebben we nog iemand nodig om hints door te geven...'

Ze kunnen natuurlijk achteraf ook gewoon zijn kousen fotoshoppen...

Grapje, ik denk ook dat dit naar nutteloze hints kan.
Gebruikersavatar

Jansen10 apr 2019, 22:27

 3423  Yens
Kous = Bas
Sok = Chausette
(Volgens Google Translate).

Verklaring volgens Wikipedia (in het Frans):

Le terme bas est le diminutif du mot bas de chausse (distinct de hauts-de-chausses) qui désignait la partie des vêtements masculins recouvrant la jambe du pied au genou.

Aujourd'hui un bas désigne une chaussette longue et fine utilisée par les femmes pour tenir chaud, par souci d'élégance ou de séduction. Anciennement en laine, en soie, ou en nylon, il peut être très fin (8 ou 10 deniers) et presque transparent (bas voile), avec ou sans couture, ou légèrement plus épais (bas mousse) et élastique par l'adjonction de Lycra, mais également opaque jusqu'à 70 deniers ou plus. Le bas gaine la jambe depuis le pied jusqu'en haut de la cuisse, à la différence du collant qui comporte une culotte attenante.

Au Québec, au Nouveau-Brunswick et en Belgique francophone, le terme « bas » désigne aussi les chaussettes courtes.
Gebruikersavatar

Nelis11 apr 2019, 11:22

 8
MolWout schreef:Lange kousen zijn in het Frans Bas (à pieds) en korte kousen chaussettes

Maar wacht, we zijn dus nu op het punt dat de kousen van Joeri een hint zouden zijn naar Kaat????
En hoe kan Joeri dat weten? :?:
Ik heb de kousen van Joeri zelf niet opgemerkt, maar als ze gedurende de opnames continue laag en hoog waren opgetrokken, kunnen de makers dit in post-productie als hint gemonteerd hebben. Daar heb je Joeri's medewerking niet voor nodig. Of 't vergezocht is ... weet ik niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2019, 13:42

 8153
Denk je nu echt dat Joeri voortdurend zijn kousen omhoog en omlaag heeft staan trekken? :roll:
Gebruikersavatar

Nelis11 apr 2019, 17:09

 8
chicawah.janssen schreef:Denk je nu echt dat Joeri voortdurend zijn kousen omhoog en omlaag heeft staan trekken? :roll:
Omhoog trekken wel wanneer ze zijn afgezakt. 😉 Als de makers dit tijdens de montage is opgevallen, kunnen ze daar perfect mee aan de slag als hint in post-productie.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2019, 20:44

 2354  Uma
Ik zie hier eigenlijk ook helemaal niks in... Dit is gewoon een foutje van de montage. Misschien is het niet eens een foutje en hadden ze het zelf ook opgemerkt en hebben ze het daarom laten staan.
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2019, 10:16

 264
Ik geloof ook niet dat we hier wat in moeten zien. Maar hoe fantastisch zou het zijn als tip, als de uiteindelijke winnaar via montagefoutjes en/ of gefotoshopte kousen in morsecode de naam van de mol zou spellen? 🙂
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2019, 10:19

 3423  Yens
Hoe kous omhoog / kous omlaag kan leiden tot een morse code, dat begrijp ik niet hoor? Je hebt maar twee statussen: omhoog / omlaag, dus kan het hoogstens een binaire code opleveren.
Gebruikersavatar

Kite12 apr 2019, 10:22

 87
Maar morse is een binaire code: lang - kort.
Een combinatie van meerdere binaire elementen vormen dan een specifieke letter.
Noot: Ik vind deze theorie zeer vergezocht, maar het is desalniettemin mogelijk.