Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

ann.michiels11 apr 2019, 21:02

 7
anja.mathijs schreef:Bas zijn andere hobby is geocachen, iemand daar al naar gezocht?
Daar moeten objecten gezocht worden met allerlei codetaal, dus hij weet heel goed hoe hij een kaart moet vasthouden.
http://www.geocachen.be maar eens googelen.
Er wordt naast marinealfabet, morsecode, Fibonacci code etc heel veel codetaal gebruikt. (Al de scheepsopdrachten)
Fibonacci kende ik niet maar laat dat nu een wiskundige zijn, die bekend gewhorden is door zijn konijnentheorie !
Later ook een bijen theorie, en een bezoek aan een bijenfarm staat ook op de te winnen reis naar Vietnam!
Het nummer 8 is ook een Fibonacci getal, wie staat op de groepsfoto als 8ste? En hoeveel keer komt 8 wel niet voor in de opdrachten?
Fibonacci kent heel veel aanhangers, de grootste Leonardo da Vinci, klinkt dit bekend?
De Da Vinci code van Dan Brown is een voorbeeld van een typisch Fibonacci boek, legt het ook uit en de schilderijen Het Laatste Avondmaal en Mona Lisa, die beide in het restaurant ophangen, spelen een heel grote rol in h...
Ik ben zelf ook een fervent geocacher en ik denk niet dat we hierin een hint moeten zoeken. Geocaching is zo breed: er liggen ruim 2 mio geocaches wereldwijd die allemaal over een ander onderwerp gaan en met andere codes/technieken moeten gekraakt worden. Om daar dan een concrete hint in te vinden, lijkt me quasi onmogelijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2019, 20:00

 8153
Die vingerafdruk!
Gebruikersavatar

janeen.janssens12 apr 2019, 20:39

 30  Bert
Als ik het goed heb wordt de 94 wijn nadien uitgeschonken in de "slangenfles" wat een "Idee" zou kunnen zijn om het gif van de slang als verwijzing naar de mol te zien, ipv de gebruikelijke Judas.
We zien die slang vol wijn enkel in de buurt van Kaat en Eva (zitten de bijbelse verwijzingen dan toch nog in het spel?)
Denk dat de regie hier verscheidene sporen legt - zo is bv slangenwijn ook een specialiteit in Vietnam, waar ook geneeskundige krachten aan worden toegeschreven, en dan komt ook (dronken?) Elisabet weer opduiken.... wijn in de slang ipv wijn in de kan

Er kan ook worden gealludeerd op ID als identificatie, zoals de naamtags of -plaatjes.
Mede gezien de toch wel speciale keuze van het woord "voornaam" ipv hoffelijk of beleefd dat meer in lijn is met de etiquette context.

Het kan dus nog alle kanten uit...
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2019, 21:54

 1690  Sven
Ze laten aan het begin van die opdracht wel expliciet de flessen wijn zien.
Gebruikersavatar

Cedric12 apr 2019, 22:11

 2834  Uma
Zijn andere flessen dan die Siciliaanse die Mr. Hoàng uiteindelijk voorstelt. Enfin, toch andere etiketten. Voor zover ik kan zien.
Gebruikersavatar

anja.mathijs12 apr 2019, 22:46

 391  Uma
Er moet toch ergens een clue bij die wijnen zitten:
Die 94 kwam wel heel opzichtig in beeld, ik ben geen wijnkenner maar dat herinner ik me wel degelijk,
Er werd ook heel wat gediscussieerd over Siciliaanse wijnen, Iceland dat eiland moest zijn, er werd ergens ook expliciet vermeld dat het zeer dure wijn was door de voice-over , met de vraag of Eva dat wel zou durven omstoten, zo een dure wijn.
Conclusie: te veel wijninfo, hier klopt iets niet! Info in verborgen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2019, 23:03

 1690  Sven
Zou dat niet gewoon een sponsor kunnen zijn?
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2019, 23:39

 2245  Uma
janeen.janssens schreef:Dit was alvast niet te ver gezocht :

http://www.94wines.nl
Schokkend die vingerafdruk op dat wijnmerk. Maar toch ga ik niet volledig akkoord dat het wijnen waren zoals op deze Nederlandse website, Janeen.

Ik heb eens heel nauwkeurig ingezoomd op dat etiket of label met die 94 op, die meneer Huang toont. Op mijn grote tv meende ik daar ook "Grande alberone" op te zien en toen ik dat opzocht via Google kwam ik hier terecht: https://www.grandealberone.it/en/

Kijk nu, datzelfde label met die 94 als aan de fles van Mr. Huang hangt. Duidelijk Italiaanse wijn van dit huis, Grande Alberone.

Salute!
Gebruikersavatar

Cedric12 apr 2019, 23:48

 2834  Uma
Een uur.
Zo lang heb ik vandaag verkwanseld met het googlen van Siciliaanse wijnen mits allerhande zoektermen in het Nederlands, Engels en zelfs wat GoogleTranslate-Italiaans.
Resultaat?
Nougatbollen.

En toen kwam de forumqueen en hup, nu weten we wél welke wijn het was.

Ik erken alweer mijn meerdere.

Merci om dit te achterhalen, Klaartje!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 08:41

 8153
janeen.janssens schreef:Dit was alvast niet te ver gezocht :

http://www.94wines.nl
Door de 94, die vingerafdruk en de rare, genummerde flessen heb ik mij zelfs een tijdje zitten afvragen of de site nep was en of die 94wines wel bestond. Maar ik neem aan van wel, ik denk niet dat de makers zo ver zouden gaan.

Cedric schreef:Een uur.
Zo lang heb ik vandaag verkwanseld met het googlen van Siciliaanse wijnen mits allerhande zoektermen in het Nederlands, Engels en zelfs wat GoogleTranslate-Italiaans.
Resultaat?
Nougatbollen.
Je was er nochtans dichtbij met je Feudi Salentini 😉
shane.deberdt @ Afl 5 - Coördinaten zakmes