Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju15 apr 2019, 13:52

 507  Yens
Cedric schreef:Neen. Want voor coördinaten heb je telkens enerzijds een cijfer op de noord-zuidas nodig en anderzijds een op de west-oostas. De coördinaten die we hebben zijn 3x het eerste (Zuid, Noord, Noord) en 1x het laatste (West).

Enfin, je kan altijd wat foefelen... Bvb door bij zakmes 1 de 208°ZW als 208° zuiderbreedte te zien (dus hier het deel 'zuid' behouden) en de 326°NW als westerlengte te zien (dus hier dan het deel 'west' behouden, wat dus even arbitrair is).
De coördinaten van het tweede zakmes zijn wel duidelijk; 6°N en 282°W.

Die coördinaten komen dan neer op deze locaties:
- 208°ZB, 326°WL = Bestaat niet. Te veel graden. Gaan we dan voor 20,8°ZB, 32,6°WL, dan komen we uit in de Atlantische Oceaan, ten oosten van Brazilië aan het Columbia zeegebergte.
- 6°NB, 28.2°WL = ook in de Atlantische Oceaan, halfweg tussen Frans Guyana en Sierra Leone iets ten noorden van het Knipovich zeegebergte.

Samengevat: noppes.
Ik bedoelde het anders.
Stel dat je vanuit Peer vertrekt. Zijnde woonplaats van Joeri. (Peer city 😉)
En je volgt de instructies met dat verschil dat je alles in km zet ipv in meters.

Waar kom je dan uit als je 63 km 208°ZW gaat en daarna 40 km, 326°NW?
En waar als je 52 kilometer, 6°N gaat en daarna 16 kilometer, 282°W?
En waar als je beide achter elkaar doet?

Als je dan bijvoorbeeld in Mol uitkomt, zou dat een tip kunnen zijn.
Of als je in Sint-Gilles-Waas uitkomt waar de mollenbrief is uitgedeeld, bijvoorbeeld ook ....
Iets in die zin ...
Laatst gewijzigd door Moldedju op 15 apr 2019, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2019, 13:52

 2834  Uma
Aaaaaah ok. Good point.. Had ik nog niet aan gedacht. Straks eens zien of ik daar iets van kan maken.
Gebruikersavatar

Klaartje15 apr 2019, 14:25

 2245  Uma
Moldedju schreef:Ik bedoelde het anders.
Stel dat je vanuit Peer vertrekt. Zijnde woonplaats van Joeri. (Peer city 😉)
En je volgt de instructies met dat verschil dat je alles in km zet ipv in meters.

Waar kom je dan uit als je 63 km 208°ZW gaat en daarna 40 km, 326°NW?
En waar als je 52 kilometer, 6°N gaat en daarna 16 kilometer, 282°W?
En waar als je beide achter elkaar doet?

Als je dan bijvoorbeeld in Mol uitkomt, zou dat een tip kunnen zijn.
Of als je in Sint-Gilles-Waas uitkomt waar de mollenbrief is uitgedeeld, bijvoorbeeld ook ....
Iets in die zin ...
Goed idee. Heb het even snel gedaan, niet erg nauwkeurig maar toch indicatief (met passer en meetlat op de wegenkaart). Ik ken de streek rond Peer redelijk goed, dus daar ben ik maar begonnen.

Als je vanuit Peer 63 km 208°ZW gaat en daarna 40km 326°NW kom ik ergens tussen Holsbeek en Tielt-Winge uit. Zeker niet in de buurt van Mol.
Met de andere coordinaten 52 km 6°N en dan 16 km 282°W kom ik ergens in Nederland uit (provincie Brabant), dus dat is ook niks.
Als je de 2 na elkaar zet, kom ik ook ergens in Nederland terecht. Dus vanuit Peer City geraak je op geen enkele manier daarmee in de buurt van Mol.

Misschien vindt iemand anders vanuit de woonplaats van een van de andere kandidaten wel iets dat uitmondt in de buurt van Mol.

Of misschien moeten we vertrekken vanuit Mol en dan zien waar we zo uitkomen? In de buurt van een woonplaats van één van de kandidaten? Straks komt er iemand op die manier uit in Kapellen of Edegem!
Gebruikersavatar

Taupe07715 apr 2019, 14:49

 767  Yens
Ik denk niet zo direct dat dit naar iets leidt.
Is het dan niet beter omgekeerd te gaan vanaf mol eventueel?
Als je naar mol gaat met deze kom je in Nederland bij eerste in de buurt van Weert en bij tweede bij Ikea Hognoul.
Vanaf Mol in de buurt van Wichelen of Oosteind (Nederland)
Allemaal bij benadering ...
Bij Nederland zou je al kunnen zeggen dat het met Axel te maken heeft .... door link ouders.
Anderzijds gemeente Axel ligt ongeveer even hoog op de mag als Mol maar dan ook geraak je nog niet daar.
De afstand tussen beide is echter via weg wel ongeveer 103 km of 63 + 40. Maar wat dan met die andere 68km?