Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert01 mei 2019, 22:39

 26
Cedric schreef:Want wat als dit geen verwijzing is naar De Mol maar naar de misschienschermen?

Wat als die '#3 wordt #2' betekent dat er op dat moment maar 2 van de 3 misschienschermen meer overblijven?
Deze opdracht was in het begin van aflevering 5, vlak nadat Martijn was afgevallen. Later die aflevering viel Eva af. In aflevering 6 viel Bruno af, in aflevering 7 viel Kaat af. En in aflevering 8 was er sowieso maar 1 misschienschermkandidaat meer over.

Misschien betekent de '#3 wordt #2' dus een hint voor de kijker dat met Martijn 1 van de 3 misschienschermen is afgevallen?

STEL dat er in aflevering 8 een '2 wordt 1' merkbaar is, dan zou dat betekenen dat Martijn, Kaat en de Mol de 3 misschienschermen kregen?
Zien we het in aflevering 7, d...
Een tijdje terug had ik ook al een gelijkaardige redenering gemaakt (maar met Eva als misschien-scherm ipv Martijn), helaas had ik toen ook al een bemerking op m'n eigen denkpiste waarmee ik deze onderuit kon halen...
brecht.driesschaert schreef:Misschien is dit helemaal geen tip naar de mol, maar naar de 3 'misschien-schermen'. Het zou me namelijk niet verwonderen moesten de makers ook tips verborgen hebben die hiernaar verwijzen, zodat wij op voorhand al de 3 'misschien-schermen' kunnen ontmaskeren.
Misschien verwijst de 3 (aflevering 5) die verandert naar een 2 (aflevering 6) dus wel gewoon naar het feit dat er vanaf aflevering 6 nog maar 2 'misschien-schermen' in het spel zitten, en dat de persoon die afviel op het einde van aflevering 5 (Eva), dus één van de 'misschien-schermen' was.

Edit: Even m'n eigen denkpiste in vraag stellen: bij het hangen van die bordjes konden ze nog niet weten dat Eva naar huis moest... Godverdoezje, daar gaat m'n theorie :roll:
Gebruikersavatar

Moldedju02 mei 2019, 17:23

 507  Yens
Ik doe nog maar eens een poging om de "van #3 naar #2" te verklaren, die zowel terug te vinden was bij het nummer op het bordje als bij de pijl die afgeschoten werd.

Bij het herbekijken van de verfbom viel mij plots iets op.

Maar eerst de context:
Eva moet op zoek naar het juiste konijn. Ik las dat ze in cafe demol gezegd hadden dat dit nummer 5 was, maar dit klopt volgens mij niet (stond misschien al ergens maar heb het niet onmiddellijk gezien). Als je rond het oog kijkt zie je het gemakkelijkste wat het juiste antwoord was: nummer 3 of #3.
Afbeelding

Maar Eva geeft dus een fout konijn door en veranderd het konijn naar nummer 2 of #2. Van #3 naar #2, exact hetzelfde.

Nu merkte ik plots het volgende beeld op, op het moment dat Eva belt en doorgeeft dat ze de code heeft namelijk code 2. Op dat moment houdt Axel plots zijn vinger boven het "codebord", dit terwijl er nog helemaal niets ingeduwd kan worden op dat moment, want ze hebben de M/V vraag nog niet gesteld. Dus waarom houdt hij daar zijn vinger?

Afbeelding

En wijst die nu niet naar nummer drie?
Omdat hij weet dat het juiste antwoord #3 is?
En weet hij dus dat #3 veranderd is naar #2?
Gebruikersavatar

annie.delen02 mei 2019, 17:44

 238  Uma
In café de Mol werd er gezegd dat het juiste konijn nr 5 was.

Heb het filmpje in verband met verstoppen van de gsm terug bekeken.

Nadat Gilles zegt :" Ze zitten allemaal te eten . Ik ga de gsm nog eens verstoppen ", komt er het beeld met de gsm en snoep in de schuif.
Dit klopt niet als je naar de kleding van Gilles kijkt. Het daarop volgende beeld met de gsm achter de spiegel klopt wel met de kleding.
Dus ik vraag mij af waarom het beeld met het snoep op de verkeerde plaats staat. En of het belangrijk is om te weten van welke dag dit een fragment is.
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2019, 18:25

 2204
Moldedju schreef:Eva moet op zoek naar het juiste konijn. Ik las dat ze in cafe demol gezegd hadden dat dit nummer 5 was, maar dit klopt volgens mij niet (stond misschien al ergens maar heb het niet onmiddellijk gezien). Als je rond het oog kijkt zie je het gemakkelijkste wat het juiste antwoord was: nummer 3 of #3.
Fijn dat je achter deze (mogelijke) hint blijft gaan. 👍🏻
En je hebt gelijk, het juiste konijn was 3.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2019, 16:37

 2834  Uma
Bij mijn weten is er geen officieel Instagramaccount van 'De Mol'?
Ik dacht dat enkel de accounts van GDC zelf en van VIER als "officieel" mogen worden beschouwd..
Maar ik kan mis zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mei 2019, 16:43

 2354  Uma
Er is geen officieel instagramaccount van het programma zelf. Wel op Facebook.
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2019, 16:47

 2204
jeroenva schreef:terwijl het officiele account De_Mol2019 (https://www.instagram.com/de_mol2019/)
Knap gezien jeroenva. 👍🏻

Maar dat is (zoals Cedric en Vermoljoen opmerkte) volgens mij niet de officiële account. Lijkt me van een fan te zijn (zo staat er bijvoorbeeld: "De afvaller van deze week was Kaat spijtig genoeg. Ze was 1 van mijn favorieten en een hoofdverdachte van mij.").

De foto's uit de opdracht zijn blijkbaar wel op de instagram van 'vier' terecht gekomen.

Geen hint dus (de plaats van de underscore), vrees ik. 😉
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14