Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Heinz25 apr 2019, 18:35

Forum veteraan  427  Uma
Het is jammer dat er in aflevering 7 geen geschikt woord zat bij de eliminatie maar misschien kan de hint toch nog standhouden. Als er nog een opmerkelijk woord in aflevering 8 komt zoals "toerental" en "versnelling" dat aan accelereren te linken valt, kan het nog. (Die twee woorden zijn namelijk tot nu toe sowieso het sterkst.)

In dit extra filmpje zien we al een stukje van Gilles bij de eliminatie: https://www.vier.be/video/de-mol/wie-va ... -de-finale

Gilles: "De laatste halte. Over een paar ogenblikken blijven we over met de drie finalisten. Dan kan de eindstrijd beginnen."

Daar zit nog niks bruikbaars bij.
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2019, 18:53

 2354  Uma
Voor mij is deze hint geen hint meer. Je kan niet zomaar één aflevering overslaan.
Gebruikersavatar

Heinz25 apr 2019, 19:22

Forum veteraan  427  Uma
Ik zie het nog wel als mogelijkheid dat het wel een hint is maar dat het alleen om toerental, versnelling en mogelijk nog een derde woord (optrekken o.i.d.) in aflevering 8 gaat. En dat snel, rustig en harder dus toeval zijn.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2019, 21:32

 2834  Uma
Ja neen hé. Zoals Vermoljoen zegt: of het is ELKE aflevering, of het is geen tip.
Gebruikersavatar

Heinz25 apr 2019, 22:03

Forum veteraan  427  Uma
Die regel kende ik nog niet.
Gebruikersavatar

BeaVer25 apr 2019, 22:27

 1293  Uma
dat is niet perse een regel, dat is logisch nadenken.

Toen Gilles de mol was, droeg hij altijd een tshirt in de kleur van de afvaller.
vorig jaar knipperde Pieter elke eliminatie met zijn ogen in morse.

Als er iets elke aflevering/eliminatie gebeurd, kan je niet gewoon eens een snipperdagje nemen.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2019, 22:34

 2834  Uma
Misschien is het in De Mol Nederland anders dan 😉

We hebben hier:
- Termen die verwijzen naar 'versnellen' (= accelereren)
- die door GDC worden uitgesproken
- wanneer hij voor zijn laptop zit bij de eliminatie.

Alleen... Gezien het om een wederkerend fenomeen gaat, moet er een lijn in te trekken zijn.
Als het maar in enkele afleveringen is en niet in allemaal, dan moet daar een verklaring voor zijn.

Ik herinner me in seizoen 2 van de oorspronkelijke versies van De Mol in de jaren '90 dat presentator Michiel De Vlieger toen elke aflevering begon met een stukje uitleg. Als je van elke aflevering zo het eerste woord behield, dan kreeg je de zin "De Mol is Hugo en alleen Hugo natuurlijk".
Dit was telkens 1 woord, uit ELKE aflevering, op hetzelfde moment uitgesproken, die samen dienden te worden gelegd.

Hetzelfde vorig jaar met de knipperende ogen van Pieter die een woord in morse vormden: als hij niet bij élke aflevering een letter had geknipperd, dan was dat dus geen tip hé.

Als we hier dus in het 'accelereren' een tip willen zien, dan moet het dus in élke aflevering, op hetzelfde moment ongeveer.
Zodra het 1 aflevering niet zo is, dan is dit geen tip.
Gebruikersavatar

Heinz25 apr 2019, 22:39

Forum veteraan  427  Uma
@beaver: Daarom zeg ik ook dat de hint tot nu toe mogelijk alleen om de opvallende woorden toerental en versnelling gaat en dat de andere drie er niet bijhoren maar toeval zijn. Twee is dan wel te weinig, maar ik houd hoop op een derde woord.
Laatst gewijzigd door Heinz op 25 apr 2019, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

BeaVer25 apr 2019, 22:41

 1293  Uma
zie je dan eigenlijk geen dingen die je wilt zien maar die er toch niet zijn?
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 22:42

 2204
Ik volg Cedric.
Maar ik begrijp ook wel dat Heinz niet onmiddellijk afscheid kan nemen van 'zijn' verborgen hint en zich vastklampt aan de strohalm die er nog van rest. 😉

Neem rustig je tijd, Heinz. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Heinz25 apr 2019, 22:46

Forum veteraan  427  Uma
BeaVer schreef:zie je dan eigenlijk geen dingen die je wilt zien maar die er toch niet zijn?
Eh, nee? Ik geef toch duidelijk toe dat ik in aflevering 7 geen toevoeging vind. En dat ik de hint op dit moment met twee woorden toerental en versnelling nog niet overtuigend vind. Maar wel dat ik hoop houd op een soortgelijk derde woord waardoor het wel weer een hint zou kunnen zijn.

Maar mijn molkeuze voor Axel baseer ik op zijn mogelijke molacties, niet op eventuele hints, wie die ook ontdekt heeft.
Gebruikersavatar

thomas.e25 apr 2019, 22:50

 91
Het is al aangehaald, maar ik wil het even herhalen: Gilles De Coster au sérieux horen verwijzen naar de woordgrap ‘accelereren’ als hint naar Axel… dat wordt dan allicht het einde van zijn carrière. 😂

Dus als er iets in deze woordreeks zit van versnelling, en waarom niet?, dan bijvoorbeeld als de versnelling van een vliegtuig voordat het opstijgt. Dat zou ik dan erg graag eens horen, aan het einde van dit seizoen. Bijvoorbeeld.

Maar voorlopig (in een van de previews op de volgende aflevering) moeten we het stellen met iets over laatste haltes.
Laatst gewijzigd door thomas.e op 25 apr 2019, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.