Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

LadyPinkLow17 apr 2019, 18:49

 10
Goede hint over de woorden. Al strookt dat met Axel zijn overkomen tijdens aflevering 1. Lijkt mij veel te zenuwachtig.
Gebruikersavatar

Yvo17 apr 2019, 19:37

 1111  Uma
Klaartje schreef:Anderzijds: alle zinnen van GDC samen beslaan meer dan 1 pagina A4. GDC heeft het ook over "naar huis", "een prijs betalen", "in het vizier hebben" (tot twee keer toe zelfs), "meer dan 20000 euro", "we hadden hier niet hoeven zitten", "prachtige plek", "veel geld verdiend", "geen zorgen maken", "cash betalen". Voor hetzelfde geld kan je uit zijn eliminatieteksten concluderen dat hij het heeft over iemand die op zoek is naar een huis, iets koopt van meer dan 20.000 euro, maar daar natuurlijk iets voor krijgt waar hij niet had hoeven te zitten. Maar nu heeft hij veel geld verdiend en hoeft hij zich geen zorgen meer te maken: hij heeft nu een huis gevonden op een prachtige plek en hij is intussen zo rijk dat hij het cash heeft kunnen betalen.
😂 😂 😂 Voor hetzelfde geld kan je dat concluderen ja 😃. Dat geldt trouwens ook voor andere hints :mrgreen:.
Gebruikersavatar

Heinz17 apr 2019, 19:43

Forum veteraan  427  Uma
Klaartje's en andermans bedenkingen zijn volkomen terecht. Maar als Gilles zondag verklaart dat ze al zo lang fijn met elkaar optrekken ben ik overtuigd. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2019, 22:30

 2245  Uma
Heinz schreef:Klaartje's en andermans bedenkingen zijn volkomen terecht. Maar als Gilles zondag verklaart dat ze al zo lang fijn met elkaar optrekken ben ik overtuigd. :mrgreen:
Ik ga in shock verkeren als GDC dat zou zeggen, Heinz! 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje21 apr 2019, 22:17

 2245  Uma
Iemand iets gehoord in de zinnen van GDC dat past in deze theorie? Ik niet.

Hij had het wel weer over geld en dat er iets "duur" was. We zullen nog eens opnieuw moeten luisteren en zijn woorden onder het vergrottglas moeten leggen, maar echt iets dat met accelereren te maken heeft, heb ik niet gehoord. Jullie wel?
Gebruikersavatar

anja.mathijs21 apr 2019, 22:33

 391  Uma
Neen, moet het wel nog eens herbekijken maar de Bas tunnel lokt nu terug voor mij.

Axel wordt nu veel te verdacht op Café de Mol, samen met Elisabet, zie in beiden geen mollen.
Joeri is een winnaarstype en ik gun hem de winst, maar geen mol!
Dus terug naar mijn eerste verdachte: Bas !
Maar eerst alles een opnieuw bekijken !
Gebruikersavatar

Heinz21 apr 2019, 23:09

Forum veteraan  427  Uma
Klaartje schreef:Iemand iets gehoord in de zinnen van GDC dat past in deze theorie? Ik niet.

Hij had het wel weer over geld en dat er iets "duur" was. We zullen nog eens opnieuw moeten luisteren en zijn woorden onder het vergrottglas moeten leggen, maar echt iets dat met accelereren te maken heeft, heb ik niet gehoord. Jullie wel?
Nee, alleen "stilaan" zou volgens mij kunnen omdat het vergelijkbaar is met "rustig" uit aflevering 1. Maar een overtuigende toevoeging aan de mogelijke hint is het allerminst.

"Duur" viel inderdaad op.

Edit: "Stilaan" heeft Gilles ook al vorige aflevering gebruikt, in dezelfde zin als over de versnelling, dus dat maakt het nog zwakker.
Laatst gewijzigd door Heinz op 21 apr 2019, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

KevinL21 apr 2019, 23:12

 87
De opleiding tot piloot is zeer duur 😃
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2019, 23:22

 2834  Uma
Klaartje schreef:Iemand iets gehoord in de zinnen van GDC dat past in deze theorie? Ik niet.

Hij had het wel weer over geld en dat er iets "duur" was. We zullen nog eens opnieuw moeten luisteren en zijn woorden onder het vergrottglas moeten leggen, maar echt iets dat met accelereren te maken heeft, heb ik niet gehoord. Jullie wel?
Het gaat toch telkens of de woorden die GDC spreekt bij de eliminatie hé, terwijl hij aan zijn laptop zit?

Dit is de tekst die hij uitspreekt in deze aflevering:

"Vrienden, een straffe prestatie vandaag. De hel van de tunnels heeft jullie er niet van weerhouden om flink wat geld te verdienen. De groepspot staat op 25.550 euro. Er is moedig gespeeld vandaag. Er is af en toe ook slim en tactisch gespeeld vandaag. Da's niet verwonderlijk. De finale komt toch stilaan in zicht en dus zijn de plaatsen duur. Axel, je bent vandaag in het voordeel, je hebt 1 pasvraag bemachtigd en dus heb je er automatisch één correct antwoord bij op je eliminatietest. Misschien is dat voldoende. Misschien ook niet."

Ik zie geen verwijzing naar accelereren...
Gebruikersavatar

Torremolinos21 apr 2019, 23:25

 264
Wel naar ‘dure plaatsen’ en Axel die de beste plaats heeft 🙂
Gebruikersavatar

Heinz21 apr 2019, 23:25

Forum veteraan  427  Uma
Automatisch -> automatische versnellingsbak. :mrgreen: (Nee, te geforceerd gezocht, ik weet het. 😉 )
Gebruikersavatar

Gillesisdemol21 apr 2019, 23:45

 373
Afbeelding

Afbeelding

Duur is ZIJ in ieder geval, maar verder lijkt Gilles niet veel interessants te hebben uitgekraamd.
Dorie, ze hebben die verborgen hints goed verstopt.