Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Heinz16 apr 2019, 21:05

Forum veteraan  427  Uma
Ik denk warempel dat ik een hint ontdekt heb. 🙂

Het zit 'm in de volgende woorden die Gilles bij de selectierondes gebruikt:

Aflevering 2: Rustig

Afbeelding

Aflevering 3: Snel

Afbeelding

Aflevering 4: Toerental

Afbeelding

Aflevering 5: Harder

Afbeelding

Aflevering 6: Versnelling

Afbeelding

Van rustig naar snel, toerental, harder (sneller) en versnelling: het heeft allemaal met accelereren te maken. Accel -> Axel. 😎 😃
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2019, 21:09

 2204
Dikke vette 'like'. :mrgreen:

Al denk ik dat jouw theorie nog wat finetuning nodig heeft. 😉
Gebruikersavatar

Taupe07716 apr 2019, 21:10

 767  Yens
Goed gevonden en mooi gelinkt.
Niet 100% zeker echter dat het correct is maar toch leuk...
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2019, 21:11

 2834  Uma
Ik ging er volledig in mee, tot je zei "Accel => Axel".
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 21:25

 8153
Als dat juist is, dan is het een puik staaltje werk van de crew (pun intended). Aangezien de mol pas in Vietnam werd gekozen, hebben ze dat daar ter plekke nog moeten bedenken.
Wat ik bedenk is dat dit toch wel riskant was omdat het ook hoorbaar was voor de kandidaten.

Ik vraag mij af waar GDC zal eindigen. Met een crash?
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2019, 21:32

 870
Mooie vondst, Heinz!

Maar eens met de reactie erop van Cedric.

ik zie Axel niet bepaald excelleren. En van op toeren (-tal) komen of accelereren is ook nauwelijks sprake. Tot nu toe dan toch.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 apr 2019, 21:45

 3483  Uma
Cedric schreef:Ik ging er volledig in mee, tot je zei "Accel => Axel".
Het accelereren is al eens aangehaald in een topic ergens maar toen was de onderbouwing te zwak voor mij.
Gezien er nu woorden gebruikt worden, telkens tijdens de eliminatie, en de reeks zoals die voorgesteld is toch wel gelinkt is aan een vliegtuig, en specifiek het vertrekken > wellicht vliegen en misschien in de 8ste aflevering dat de mol op bestemming gekomen is., lijkt dit niet op verzinsels.
Ik vind het een mooie logische opbouw, maar besef ook wel dat we wellicht een andere goed klinkende reeks kunnen vormen met andere woorden.

Mateo schreef:...ik zie Axel niet bepaald excelleren.
haha nice one!

edit: Begone! typo's
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 16 apr 2019, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2019, 21:48

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef:Als dat juist is, dan is het een puik staaltje werk van de crew (pun intended). Aangezien de mol pas in Vietnam werd gekozen, hebben ze dat daar ter plekke nog moeten bedenken.
Misschien wat off-topic, maar bij zo'n dingen vraag ik me dus wat af hé..
- "Bas gekozen" => Bas
- "Toerental" en alle acceleraties => Axel
- Recht, misdaad, moord => Eva

Puur met taal zou Gilles heel veel kunnen zeggen. En het meeste van wat Gilles zegt/doet kan op voorhand afgesproken of ingestudeerd worden. In sommige gevallen moet het zelfs. Denk aan de gebaren bij de Molbriefing op het strand dit seizoen of de manier waarop in de luchthaven aan Pieter werd gezegd wie zou afvallen bij de geldkoffertjes.

Waarmee ik me dan afvraag:
Zouden ze in dit geval echt 3 verschillende scenario's uitgewerkt hebben?

Allé, in de veronderstelling dat ALS ze hier een tip in zouden willen steken, dat ze eigenlijk niet veel anders kunnen. 3 potentiële mollen, 1 gekozen ter plaatse, en dan het scenario voor die Mol bovenhalen en de rest weggooien.
Als je dan ziet hoeveel tijd er kruipt in de voorbereiding van een seizoen en hoe gedetailleerd dat dan moet, zouden ze nu dus 3 zo'n voorbereidingen hebben moeten maken voor Gilles.
Puur om er 1 tip te kunnen in steken.

Enfin, ik zeg niet dat het niet kan, wel dat het niet te onderschatten zou zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 21:48

 8153
Mateo schreef:ik zie Axel niet bepaald excelleren. En van op toeren (-tal) komen of accelereren is ook nauwelijks sprake. Tot nu toe dan toch.
Voor zijn werk wel.

Cedric schreef:Misschien wat off-topic, maar bij zo'n dingen vraag ik me dus wat af hé..
- "Bas gekozen" => Bas
- "Toerental" en alle acceleraties => Axel
- Recht, misdaad, moord => Eva

Puur met taal zou Gilles heel veel kunnen zeggen. En het meeste van wat Gilles zegt/doet kan op voorhand afgesproken of ingestudeerd worden. In sommige gevallen moet het zelfs. Denk aan de gebaren bij de Molbriefing op het strand dit seizoen of de manier waarop in de luchthaven aan Pieter werd gezegd wie zou afvallen bij de geldkoffertjes.

Waarmee ik me dan afvraag:
Zouden ze in dit geval echt 3 verschillende scenario's uitgewerkt hebben?

Allé, in de veronderstelling dat ALS ze hier een tip in zouden willen steken, dat ze eigenlijk niet veel anders kunnen. 3 potentiële mollen, 1 gekozen ter plaatse, en dan het scenario voor die Mol bovenhalen en de rest weggooien.
Als je dan ziet hoeveel tijd er kruipt in de voorbereiding van een seizoen en hoe gedetailleerd dat dan moet, zouden ze ...
We weten al langer dan vandaag dat het straffe mannen zijn, dus ik zou niet verwonderd zijn.
Maar het was riskant omdat het open en bloot voor iedereen gezegd werd.
Maar ja, GDC had beloofd transparant te zijn...
Gebruikersavatar

Mateo16 apr 2019, 22:01

 870
Voor zijn werk wel, ja. Maar Elisabet zonder H is in haar werk hopelijk ook anders dan in dit programma. 😉

De makers hebben dit (mogelijk) wel leuk bedacht als stellende, vergrotende, nogmaals vergrotende en overtreffende trap, maar in mijn ogen is de vergelijking met een kabbelend zeetje, hier en daar een golfje en een spatje water meer van toepassing.
Want ik zie Axel, áls ie de mol is, in de terugblik heldhaftig ervoor zorgen dat zijn fakkeltje nat werd, in slow-motion, dan lijkt het nog wat. We zien dan ook dat ie niet alleen een extra zwemvestje aan had, maar ook dat ie door de rondracende hulptroepen, lifeboats en noodhelikopters in de buurt steeds werd bijgestaan, omdat hij het toch wel moeilijk vond en niet zo goed raad wist met zijn moltaken.
Ik hoop dan maar (nogmaals áls ie de mol is) dat hij 'zijn zenuwachtigheid' tijdens de molbepaling gespeeld heeft (één van zijn hobby's is theater, meen ik). Dat zou ik wel kunnen waarderen, want dan is hij toch maar fijn zijn eigen nep-zenuwachtige zelf gebleven.
Gebruikersavatar

Klaartje16 apr 2019, 22:02

 2245  Uma
Schitterend gevonden van Heinz, er zit logica in. Ik was helemaal overtuigd totdat je accelereren linkte aan Axel. Toen was het alsof mijn versnellingsbak het op slag liet afweten.

Accelereren mag dan hetzelfde klinken als Axelereren, maar het is niet omdat een woord hetzelfde klinkt, dat het ook hetzelfde betekent. In het Vietnamees is dat zeker zo, weten we sindskort allemaal. 🙂

Maar het blijft wel een mooi werkstukje, Heinz!
Gebruikersavatar

Yvo16 apr 2019, 22:11

 1111  Uma
Zoals al vaak werd vermeld: knap gevonden Heinz!
Maar ik sluit me aan bij Cédric.