Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt21 apr 2019, 20:39

 84  Sven
Telkens een nieuwe aflevering begint , wordt deze gestart met de boodschap: "Vorige keer", waarbij de laatste letter (in dit geval de r) in het groen staat. In vorige seizoenen was dit ook zo, alleen was hier de tekst 'wat voorafging' . Zou de 'r' dus een speciale betekenis hebben ? (Misschien een verwijzing naar Joeri

Seizoen 1

Afbeelding

Seizoen 3

Afbeelding

Seizoen 4 (dit seizoen)

Afbeelding
Gebruikersavatar

Gylfie21 apr 2019, 21:54

 33
Dan vind ik het opvallender dat de 'E' nu ongeveer in het midden van het mollogo staat, wat dan misschien zou verwijzen naar Elisabet?
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 apr 2019, 22:56

 1690  Sven
Wel opvallend dat ze plots een andere tekst gebruiken, was mij niet eens opgevallen. Misschien moet dit wel bij een ander topic en is dit een aanwijzing dat er een hint zit in de terugblikbeelden. Met misschien tekst die veranderd wordt. Zoals in een ander topic al besproken wordt. Moeten we dit samen voegen?
De muziek van de eliminatie in de intro van de eerste aflevering?
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2019, 22:50

 1690  Sven
Ja, mensen, de tekst die in beeld komt bij de reclame is ook veranderd, en op dezelfde manier. De E los in 't midden.Klaartje zal blij zijn. 🙂
Seizoen 4

Afbeelding

Nu

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2019, 23:00

 2834  Uma
Als dit geen tip is, dan is het op zijn minst toch erg goed gevonden...

De Mollogo's verschijnen altijd in het midden van het scherm, dus die keren dat dat dan net op Elisabet was, dat leek me toeval.
Maar nu met dit erbij...
Wat als vrij bewust werd gecommuniceerd na de keuze van de Mol dat de cameraman met de drone steeds moest zorgen dat Elisabet centraal in beeld stond?

En dan in combinatie met deze wijzigingen?

Ik ben nog niet verkocht of overtuigd, maar ALS Elisabet de Mol zou zijn, dan zou ik dit toch wel een leuke tip vinden!
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 23:21

 2245  Uma
Ik vind dit heel chique! Ook geweldig gezien, want wie let er nu op dergelijke zaken? Heel goed opgemerkt.

Maar het kan ook toeval zijn. Maar dan twee keer toeval. Mmh. Ik zie ook nog niet direct een koppeling van dit aan iets anders, tenzij dat mollogo dat inderdaad al een paar keer pal op Elisabet stond. Misschien een link met de #3 die in #2 was veranderd in de intro van afl. 6? In het "vorige keer" stukje was #3 veranderd in #2, mmh, ik weet niet goed hoe ik dat moet lezen. Moet ik nog eens dieper over nadenken.

Maar toch, klein vreugdesprongetje hier! 🙂
Gebruikersavatar

Social23 apr 2019, 00:49

 353  Uma
Dit verdient meer aandacht, super gevonden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 07:33

 8153
Klaartje schreef:Misschien een link met de #3 die in #2 was veranderd in de intro van afl. 6? In het "vorige keer" stukje was #3 veranderd in #2, mmh, ik weet niet goed hoe ik dat moet lezen.
Het was ook het eerste dat door mijn hoofd schoot: hoe verklaar je dan de 3 die in 2 veranderd is? Daar waren verschillende theorieën over, maar geen enkele gelinkt werd aan Elisabet.
Maar ik vind die veranderde teksten heel knap opgemerkt. Er moet iets achter zitten, toch? Ofwel vonden ze de teksten van de vorige edities intussen te stijf of te oubollig of whatever en wilden ze eens iets nieuws.
In ieder geval: chapeau Hannes! Ik zou dat zelf nooit oogemerkt hebben.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 apr 2019, 07:57

 2354  Uma
Was er niet een link met Elisabet omdat ze op iedere foto 2 vingers opstak bij de Social media foto's?
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 10:02

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef:Het was ook het eerste dat door mijn hoofd schoot: hoe verklaar je dan de 3 die in 2 veranderd is? Daar waren verschillende theorieën over, maar geen enkele gelinkt werd aan Elisabet.
Ah jawel he, er was wel een link met Elisabet. Die had ik bedacht, maar het was je misschien ontgaan, want ik verzin nogal eens meer 'verborgen hints' 😉 . Het was namelijk dit (in telegramstijl): wijziging #3 naar #2 - interpreteer het symbool/teken # als een hashtag uit sociale media (twitter, instagram) - in afl. 6 (waar in het 'vorige keer'-stukje die wijziging te zien was) is er een opdracht met instagramfoto's - de 2de instagramfoto heeft de titel "Just the two of us wearing typical Vietnamese hats" en op die foto steekt Elisabet 2 vingers op (een V-teken). Bovendien ging Elsiabet ook naar het toilet na de 3de foto, een toiletbezoek dat prominent in beeld kwam (gebeurt nooit in afleveringen van De Mol, terwijl het toch regelmatiger moet voorvallen dat kandidaten dringend moeten). Dat toiletbezoek kan je dan weer linken aan het diner (in de vorige aflevering), waar de kandidaten 1 voor 1 "naar het toilet" moesten om hun opdracht op te halen en ook daar was Elisabet de 2de die naar het toilet moest.

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 10:48

 8153
Inderdaad Klaartje! Ik had dat allemaal gelezen maar was het blijkbaar een beetje vergeten, misschien omdat ik Elisabet niet verdacht. Maar nu krijg ik haar toch in het vizier (niet alleen door deze hints).
Mijn mol was (is) Axel, maar het is te obvious. Bas rukt bij mij ook op naar verdacht, hoewel ik hem eerder nooit verdacht heb.

Dat Elisabet als 2de naar het toilet moest, is toeval. Joeri had net zo goed iemand anders kunnen sturen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 apr 2019, 11:15

 1690  Sven
Dat Joeri iemand anders kon kiezen is niet gezegd. Misschien was er iemand van de productie, of Gilles die bij de enveloppen stond en telkens zei wie ze moesten naar het toilet sturen. Elisabet haar gezicht toen ze zei dat ze niet moest. 😂 Maar misschien kan ze echt zo'n pokerface opzetten en heeft ze dat bij de selectie in België laten zien dat ze dat kon.