Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju23 apr 2019, 16:16

 507  Yens
Het viel me plots op dat bij de beschrijving van de dag, bv dag 11 met de plaatsnaam bv Ha Long, na het verdwijnen van de letters, er soms een aantal van de eerste letters terugkomen. Hierbij een paar voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarom ben ik even gaan terugkijken (kan zijn dat ik er gemist heb), maar in elk geval heb ik gevonden
Dag 1 t/m 4: geen letters als dag vermeld wordt
Dag 5: TAM COC wordt TAM
Dag 6: niet gevonden, geen vermelding dag?
Dag 7: HA LONG BAY wordt HA LO
Dag 8: HA LONG BAY wordt HA LO
Dag 9: VIET HAI VILLAGE wordt VIET HAI
Dag 10: HA LONG wordt HA
Dag 11: HA LONG wort HA
Dag 12: HANOI wordt H
Dag 13: niets gevonden
Dag 14: HO CHI MINGSTAD wordt HO CHI M
Dag 15: XA TRUNG LAP THUNG wordt XA TRUNG L
Ik zie geen consistent patroon buiten dat het vanaf dag 5 altijd gebeurd, indien de dag wordt getoond.
Daarom misschien een hint?

Maar wat die hint zou kunnen zijn is mij niet duidelijk.
Wel kan je met de overgebleven letters in elk geval het woord MOL en de naam AXEL vormen. Momenteel zit er geen van de overgebleven kandidaten in, maar wel EVA.
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 21:14

 2204
Knap speurwerk! 👍🏻

Met de letters kan je o.a. AXEL MOL vormen.
Anderen namen lukken niet?
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 21:34

 3483  Uma
Frolva schreef:Knap speurwerk! 👍🏻

Met de letters kan je o.a. AXEL MOL vormen.
Anderen namen lukken niet?
Ik zie niet zo snel een J verschijnen in het Vietnamees, een B evenmin (maar mijn Vietnamees is eigenlijk ontoereikend om daar over te kunnen oordelen.
Maar wel inderdaad knap speurwerk.
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2019, 21:38

 1293  Uma
Als er een hint in zit, dan wel met alle letters die ontbreken of opnieuw getoond worden en niet met maar enkele van de massa die wel of niet wordt getoond.
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 21:38

 2204
ex-molinator schreef:Ik zie niet zo snel een J verschijnen in het Vietnamees, een B evenmin (maar mijn Vietnamees is eigenlijk ontoereikend om daar over te kunnen oordelen.
De 'B' van 'HA LONG BAY' misschien? :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 21:43

 3483  Uma
Maar dan zou je moeten werken met de verdwenen letters, en niet met de overblijvende.
Gebruikersavatar

Moldedju23 apr 2019, 22:48

 507  Yens
Lijkt me logischer dat we het om de overgebleven letters gaat, da om diegenen die verdwenen zijn. Zoals bij de tekst in het schip die Elisabet en Bruno moesten wegvegen.

Misschien een tekst in het vietnamees?
Gebruikersavatar

nele.grts23 apr 2019, 23:00

 2
Als ik de letters achter elkaar plaats (in de poging om een zin te vormen), bekom ik de vertaling 'acht hectare land, twee hectare land, ver weg van het centrum'.

Ik zie hier niet onmiddelijk een link met de mol in (maar ben er wel overtuigd dat er een hint in verscholen kan zitten)
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 00:32

 2245  Uma
Ik vind het een wat vreemde hint: dus het gaat om letters die terugkomen? Mmh.

Ik heb intussen wel leren tot tien tellen in het Vietnamees, dus ik weet dat hai, ba, bay en tam cijfers zijn: 2, 3, 7 en 8.

Zie hier maar bij mijn vriend Google Translate: https://translate.google.com/?hl=nl#vie ... gen%20tien
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 08:52

 2204
nele.grts schreef:Als ik de letters achter elkaar plaats (in de poging om een zin te vormen), bekom ik de vertaling 'acht hectare land, twee hectare land, ver weg van het centrum'.
Welke letters heb je dan exact achter elkaar gezet?
Gebruikersavatar

nele.grts24 apr 2019, 12:29

 2
Ik heb de letters chronologisch achter elkaar gezet.
"tám ha lo ha lo viet hai ha ha h ho chi m xa trung lu"

En dan bekom je de vertaling: eight hectares of land, two hectares of land, far away from the center


Misschien als we enkele letterreeksen plakken/uit elkaar halen dat er een betekenisvolle zin gevormd kan worden?
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 13:23

 91
Nvm