Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Medes23 apr 2019, 16:46

 5
Na de opdracht waar ze het schilderij dat in het oeuvre van de mol zit, moesten aanduiden volgden er interviews met de kandidaten die op die proef aanwezig waren. Elisabet werd niet getoond tijdens het interview, Bas wel, vertoevende in een kamer en Axel net hetzelfde. Het verschil echter is dat bij Axel toevallig een schilderij staat op de achtergrond: een vaas met bloemen.
Dit kan natuurlijk puur toeval zijn, ik heb het schilderij al proberen op te zoeken en proberen een link te leggen met een of andere kandidaat maar tot nu toe nog niet in geslaagd. Het lijkt tevens dat het schilderij net een tikkeltje gedraaid staat of scheef hangt.

Het enige waar ik nu zowat kan op komen is dat Axel de zin die bij het schilderij van Van Gogh hoorde van buiten probeerde te blokken. Van Gogh is bekend om zijn bloemen en op het schilderij staat een vaas met bloemen. Of dat Axel gewoon het schilderij geschilderd heeft en zo een link is naar het feit dat hij het schilderij van de proef heeft geschilderd.

Wat zijn jullie bedenkingen hierover? De ondertiteling is ook weer juist toeval. 😃

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2019, 21:25

 2834  Uma
Als er al een link zou zijn, dan zie ik die simpeler.
Enkel bij Axel een schilderij = hint naar Axel als schilder en dus als Mol.
Maar geen toestanden over Van Gogh of Vietnamese zinnetjes.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 21:32

 3483  Uma
Cedric schreef:Als er al een link zou zijn, dan zie ik die simpeler.
Enkel bij Axel een schilderij = hint naar Axel als schilder en dus als Mol.
Toch zou ik dit een flauwe verborgen hint vinden, misschien iets minder flauw door het scheef hangen maar de link vind ik nogal zwak.
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2019, 21:42

 1293  Uma
Dat schilderij hangt niet 'scheef', dat schilderij hangt 'getild'.
Door een draad dat waarschijnlijk horizontaal achter het kader hangt, zodat je deze aan een nagel kan hangen, krijg je vaak dat de bovenkant iets meer van de muur hangt. door het perspectief, krijg je een beetje de illusie dat het schilderij scheef hangt.

Edit: op deze foto zie je wat ik bedoel met 'getilt'
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 21:52

 3483  Uma
Sorry BeaVer, ik hou het bij scheef. De rand van het schilderij is in de verste verte niet parallel aan de naad in hoek tussen de 2 muren en de onderrand van het schilderij is nog minder horizontaal dan een hellend vlak. Tevens zie ik geen schaduw (aan de bovenkant), en is de onderste rand duidelijk niet horizontaal.
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2019, 22:03

 1293  Uma
Ik heb snel eens wat in Photoshop geprutst met helderheid en weet ik niet allemaal. Maar door het vele licht in de kamer zijn de schaduwen in die hoek net iets minder zichtbaar. Je ziet het iets beter aan de hoek van het bed, maar als je die schaduw vergelijkt met de schaduw van de gordijntjes, snap je wat ik bedoel.

Er is wel degelijk een schaduw boven aan de zijkant van het schilderij doordat het getilt hangt.

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 22:13

 3483  Uma
BeaVer schreef:....
Er is wel degelijk een schaduw boven aan de zijkant van het schilderij doordat het getilt hangt.
Dat is goed mogelijk maar bij een getilt hangend schilderij blijft de onderste rand horizontaal indien het schilderij horizontaal opgehangen is. IK kan het bewijzen door de lijnen van de randen (2 zijranden + onder- en bovenrand) door te trekken maar ik ga daar nu gene tijd in steken (nog teveel te lezen voor ik afsluit).
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2019, 22:15

 1293  Uma
Dan hangt het zowel scheef als getilt he...
Net zoals 90% van alle schilderijen op hotels.
Ik zie er gewoon geen hint in, wat mijn punt ook gewoon was.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 22:20

 3483  Uma
BeaVer schreef:....
Ik zie er gewoon geen hint in, wat mijn punt ook gewoon was.
>>>>>>>>>>
ex-molinator schreef:... maar de link vind ik nogal zwak.
Daar zijn we het in ieder geval over eens. 🙌🏼
Gebruikersavatar

zwartemol25 apr 2019, 09:52

 121
Afbeelding

In aflevering 5 hing er ook een schilderij bij Axel in de kamer.
Mss haalde hij daar zijn inspiratie ?
Gebruikersavatar

rolhad25 apr 2019, 10:50

 434
zwartemol schreef:Afbeelding

In aflevering 5 hing er ook een schilderij bij Axel in de kamer.
Mss haalde hij daar zijn inspiratie ?
Moest hij nu subtiel rode of zwarte spetters op zijn handen hebben gehad tijdens zo'n interview.. 😛
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2019, 11:05

 3423  Yens
zwartemol schreef:Afbeelding

In aflevering 5 hing er ook een schilderij bij Axel in de kamer.
Mss haalde hij daar zijn inspiratie ?
Dit lijkt op een uitvergroot t-shirt van Joeri 😉.