Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

thomas.e23 apr 2019, 23:04

 91
Mateo haalde dit beeld aan:
lorenzo.dejongh schreef:Afbeelding
Ik weet niet hoe jullie tegen een boom staan maar ik sta in ieder geval nooit zo met mijn hand.
Dat door Jansen terecht met dit beeld wordt gelinkt:
Afbeelding

Ik zie alvast een eerste volgende clou in een fragment uit aflevering 7 in de auto-quiz waar Bas de passagiershendel vast heeft, daarop een korte close-up van Axel volgt die naar rechtsboven kijkt (montagetruc), waarna Bas kort hetzelfde gebaar (dat konijntje) maakt met zijn vingers, ook al zit zijn hand gewrongen rond de hendel. In het screenshot is het niet heel duidelijk, maar het is een pak opvallender als je op de blikken van Bas vooraf, op de montagetruc, en op de beweging van de hand van Bas let nadat hij het teken maakte. Fragment tussen 04:26 en 04:36, aflevering 7.

Afbeelding
Afbeelding

Deze theorie moet verder uitgezocht worden, lijkt me.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 23:12

 3483  Uma
Goede gerelateerde extra info bij een pas vermelde "hint" + chapeau dat de 3 bronnen vermeld worden 👍🏻
Gebruikersavatar

KevinL23 apr 2019, 23:21

 87
Voor mij is dit de nr. 1 verborgen hint van alles wat al eerder genoemd is.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2019, 23:23

 3423  Yens
Ik ben linken aan het zoeken in connectie met de .be op het t-shirt van Gilles. Erg genoeg bestaan er websites met de naam witkonijn.be of rabbit.be maar geen enkele link kunnen vinden. Het enige wat je met enige verbeeldingskracht kan zeggen is dat bij de foto van Gilles, "het konijntje" eigenlijk ook gewoon een "b" uitbeeldt. Maar is waarschijnlijk toeval.
Gebruikersavatar

lajato23 apr 2019, 23:26

 69
Dit lijkt inderdaad een van de meest onweerlegbare hints tot nu toe.
Je hand in die positie houden doe je niet onbewust... Wellicht zullen er nog wel beelden te ontdekken zijn waarop hij zijn hand zo houdt.
Al is dit meer een link naar een konijn ipv een mol...
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 23:30

 2245  Uma
Ik zie ook de beweging van Bas zijn hand en vingers, maar op de bewegende beelden vind ik het eerder een normale beweging van zijn hand die de grip rond het handvat herneemt. Want even tevoren heeft hij zijn hand gewoon rond het handvat (op 4:21), dan "adjusteert" (slecht Nederlands, maar soit) hij even zijn greep en daarna heeft hij zijn vingers weer zoals op 4:21. Ik denk dat het eerder toeval is dat die beweging lijkt op het "konijntje" of hoe je ook noemt. Mij lijkt het een heel naturelle beweging van zijn hand.

Zijn grip op 4:21
Afbeelding

Ook de manier waarop hij zijn vingers houdt aan die paal (het is geen boom) van het afdakje of overkapping bij die exit, lijkt me heel natuurlijk. Ik heb er eens opgelet hoe ik dat zelf doe door met mijn linkerhand tegen een deurstijl te leunen, waarbij mijn hand gedeeltelijk over de rand van stijl (of paal) ligt en dan zag ik dat ik eigenlijk mijn vingers op dezelfde manier houd als Bas, in die zogeheten "konijntjes"-figuur. Dus voor mij is er niks vreemds aan.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 23 apr 2019, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 23:34

 3483  Uma
thomas.effing schreef: Afbeelding
ff dat fragment bekeken en het lijkt er wel op dat Bas dit opzettelijk zou kunnen doen, dan ff recht in de camera kijkt, en dan met een "geforceerde" onschuldige blik richting Axel kijkt.
Ik zeg uitdrukkelijk : "zou kunnen doen" omdat de handbeweging toch ook naturel lijkt, ff de vingers wat strekken.
Maar in ieder geval scherp opgemerkt.
Ik denk dat ik nog snel alle afleveringen op USB zal zetten en ff zal doorspoelen op Bas zijn handbewegingen tijdens mijn internetloze vakantie
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2019, 23:42

 2834  Uma
Gewoon even ter info, maar dat teken (het 'ok' symbool) is tegenwoordig ook een soort internet 'meme'. Wordt vaak te pas en te onpas gebruikt.
Meestal geassocieerd met 'white power', 'alt-right' en 'pro-Trump' en dergelijke.
Meer uitleg: https://knowyourmeme.com/memes/ok-symbol-%F0%9F%91%8C

Maar veel nuttiger in deze context is het 'Circle Game'. Het 'Circle Game' houdt in dat je dat gebaar maakt (dus cirkel met duim en wijsvinger) en zo ervoor zorgt dat iemand zijn ogen naar daar afgeleid worden. Als dat lukt en ze dus naar die cirkel kijken, dan sla je hen (liefst ook niet té hard, het blijft een game).
Samengevat: het is ook een afleidingsmanoeuvre...
En in deze context misschien wel veelzeggend: Bas die mensen van hem laat wegkijken? Want niet naar hem kijken = de Mol niet zien?
Laatst gewijzigd door Cedric op 23 apr 2019, 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

thomas.e23 apr 2019, 23:45

 91
Het kan absoluut een natuurlijke tic/handeling zijn, maar hij doet het ook heel erg kort in de allereerste autorit waar hij zegt: ‘ik denk dat de mol in dit busje zit’, vlak nadat hij op Martijns antwoord zegt: ‘jij denkt dat ook?’. 43:02, aflevering 1. Een eerste keer de vingers testen, na de briefing met Gilles?

Verder zoeken…

Afbeelding

Cedric schreef:Gewoon even ter info, maar dat teken (het 'ok' symbool) is tegenwoordig ook een soort internet 'meme'. Wordt vaak te pas en te onpas gebruikt.
Meestal geassocieerd met 'white power', 'alt-right' en 'pro-Trump' en dergelijke.

Meer uitleg: https://knowyourmeme.com/memes/ok-symbol-%F0%9F%91%8C
Als je dan toch meer wil lezen over het gebruik en de oorsprong van het teken, dan zou ik eerder deze uitgebreide wikipedia-pagina doornemen: https://en.wikipedia.org/wiki/OK_gesture
Laatst gewijzigd door thomas.e op 23 apr 2019, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

lajato23 apr 2019, 23:47

 69
Wat het ook is, ik zou het een vreemde wending vinden als zou blijken dat de mol diegene is die het meeste geld in de pot gebracht heeft (Bas staat met stip op nr 1)... of moeten we dit ook "omgekeerd" interpreteren? Zou wel een drastische aanpassing van het concept zijn...
Of heeft hij tot nu toe de grootste bedragen laten liggen van alle kandidaten? Dat kan ik voorlopig niet afleiden uit FTM
Laatst gewijzigd door lajato op 23 apr 2019, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2019, 23:49

 2834  Uma
thomas.effing schreef:Als je dan toch meer wil lezen over het gebruik en de oorsprong van het teken, dan zou ik eerder deze uitgebreide wikipedia-pagina doornemen: https://en.wikipedia.org/wiki/OK_gesture
Ja, want ik ben zo gatachterlijk dat ik niet weet dat het in eerste instantie 'ok' betekent. Ik had het trouwens NERGENS over de oorsprong van het teken. Ik gebruikte zelfs letterlijk woorden als 'tegenwoordig'.

Ik bedoelde gewoon dat het tegenwoordig ook in een andere context wordt gebruikt dan als het alom gekende gebaar voor 'ok'.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 00:00

 2245  Uma
thomas.effing schreef:Het kan absoluut een natuurlijke tic/handeling zijn, maar hij doet het ook heel erg kort in de allereerste autorit waar hij zegt: ‘ik denk dat de mol in dit busje zit’, vlak nadat hij op Martijns antwoord zegt: ‘jij denkt dat ook?’. 43:02, aflevering 1. Een eerste keer de vingers testen, na de briefing met Gilles?

Verder zoeken…

Afbeelding


Nou Thomas, er zijn ook mensen zoals ik die ongelovige Thomassen zijn die eerst alles met eigen ogen willen gezien hebben vooraleer ze iets geloven 🙂 En daarom heb ik alle beelden die je aanhaalt, ook dit hierboven, herbekeken (de bewegende beelden wel te verstaan). In dat busje is de beweging van Bas zijn vingers wel echt heel minimaal hoor! En lijkt het ook helemaal niet op het OK-teken, zoals hoger aangegeven. En ook hier lijkt het me een heel natuurlijke beweging, ik zou het zelfs geen tic willen noemen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9