Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Hesper27 apr 2019, 18:00

 2
Jay-Lo schreef: Ik wil wel weten waarom Bas het bed heeft afgebroken in zijn cel.
Voor mij zijn er twee mogelijke opties:
-Ofwel had de productie te weinig beelden van Bas in de cel om een goeie montage te kunnen maken en zijn ze na de proef nog even teruggekeerd om die beelden te maken van Bas die zijn hoofd door de tralies steekt (en waren ze ondertussen al alles aan het afbreken?)
-Of Bas was zodanig fervent dat hij een extra clou zocht in het frame van het bed?

Echt een hint zie ik er niet meteen in (mede omdat Bas voor mij niet verdacht is).
Gebruikersavatar

anke.vde28 apr 2019, 01:25

 1
Klaartje schreef:Ik zie ook de beweging van Bas zijn hand en vingers, maar op de bewegende beelden vind ik het eerder een normale beweging van zijn hand die de grip rond het handvat herneemt. Want even tevoren heeft hij zijn hand gewoon rond het handvat (op 4:21), dan "adjusteert" (slecht Nederlands, maar soit) hij even zijn greep en daarna heeft hij zijn vingers weer zoals op 4:21. Ik denk dat het eerder toeval is dat die beweging lijkt op het "konijntje" of hoe je ook noemt. Mij lijkt het een heel naturelle beweging van zijn hand.

Zijn grip op 4:21
Afbeelding

Ook de manier waarop hij zijn vingers houdt aan die paal (het is geen boom) van het afdakje of overkapping bij die exit, lijkt me heel natuurlijk. Ik heb er eens opgelet hoe ik dat zelf doe door met mijn linkerhand tegen een deurstijl te leunen, waarbij mijn hand gedeeltelijk over de rand van stijl (of paal) ligt en dan zag ik dat ik eigenlijk mijn vingers op dezelfde manier ...
Als we verdergaan op de benaming 'konijntje', kan dat ook een paar interessante dingen opleveren! Voor de reis begon (en er nog geen mol was gekozen) hadden ze elke kandidaat verteld dat hij of zij in aanmerking kwam om de saboteur te spelen. Om te bewijzen of ze hiertoe in staat waren moesten ze dus een paar 'opdrachten' uitvoeren, waaronder doen alsof ze bang waren voor konijnen. Wat als dit niet gewoon een opdracht was, maar eigenlijk een hint?
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux29 apr 2019, 19:42

 85  Sven
Of het een hint is, valt af te wachten.

Maar wat ik vreemd vind is dat niemand hier onmiddellijk denkt aan hetgeen ik denk (ik ben een oude man :mrgreen: ....

Als ik “konijn” hoor dan denk ik aan the matrix. Neo krijgt de instructie “follow the white rabbit”. Wie is Neo. “Neo is the one”.



“Follow the white rabbit” (in the matrix) is gebaseerd op Alice in Wonderland. “Down the Rabbit Hole”.

https://www.cs.cmu.edu/~rgs/alice-I.html

Een mol zit onder de grond, niet ?
Afbeelding

Ik denk wel dat we hier op een spoor zitten. Veel te veel konijnen aan bod gekomen dit seizoen :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric29 apr 2019, 20:56

 2834  Uma
Het konijn dat we te zien kregen was niet helemaal wit.
Ik heb geen enkele link gezien met 'The Matrix' (wat op zich ook nog wel kan in de finale), ook niet iets wat in die richting zou wijzen.
Er is ook nooit iets geweest waarbij men een konijn moest volgen of zo, dus ook daarin geen verwijzing naar 'The Matrix'.

Enige wat ik gezien heb, is een konijn dat wit en bruin was. Al de rest is erbij gedacht op dezelfde manier als dat je zou kunnen links leggen naar Nijntje of de paashaas.. 'Follow the white Rabbit' is ook zoiets wat je er gewoon bij kan denken, maar waar je een bepaald iets nodig hebt om net in die richting te gaan denken, anders zie ik er geen hint in, sorry.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2019, 21:21

 1690  Sven
Ja, maar Gilles had het bij de eliminatie wel over een wit konijn. En er was al ergens een theorie over Alice in Wonderland, maar tot hier toe is daar nog geen mol uit gekomen. Aangezien we volgende week de finale zien zou dat toch aan iemand moeten linken dan.
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux29 apr 2019, 21:34

 85  Sven
Hebben we een screenshot dat GDC zegt “wit konijn” ?
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2019, 23:07

 1690  Sven
jim-bob.desreumaux schreef:Hebben we een screenshot dat GDC zegt “wit konijn” ?
Jazeker.

Afbeelding
Afbeelding
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9