Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 00:29

 91
Wel Klaartje, die ongelovigheid is je helemaal gegund. 😂

Ondertussen vind ik verder: 11:33, aflevering 2. Al wat minder natuurlijk, lijkt mij.

Afbeelding

Overigens wordt het me wel duidelijk dat Bas iemand is die erg veel met zijn vingers speelt, sowieso, maar dat maakt het nog niet minder opvallend.
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 00:39

 69
Past in het 'omgekeerd' plaatje? De mol speelt met zijn vingers ipv met de andere hun voeten :mrgreen:
(grapje hé)
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 00:47

 2245  Uma
Je zou bijna gaan denken dat Bas ooit de strekpezen in zijn linkerwijsvinger bijna volledig heeft afgescheurd gehad of doorgesneden. Een kennis van mij heeft ooit per ongeluk een vlijmscherp stuk glas in zijn hand gekregen, waardoor hij na de operatie en revalidatie toch nooit meer in staat was om zijn wijsvinger volledig te strekken en daardoor ligt zijn wijsvinger precies altijd een beetje tegen zijn duim in rust en maakt hij precies zo'n nulletje met duim en wijsvinger. Hij moet extra veel moeite doen om zijn wijsvinger even recht te strekken als de rest van zijn vingers.

Ik houd het toch eerder op een natuurlijke houding, eerder dan een moedwillig gebaar dat hij opzettelijk zou maken en waar dus iets achter gezocht moet worden.

Overtuigd dat het een hint is, ben ik hoegenaamd nog niet. Al kan Bas wel de mol zijn. Maar dan denk ik toch niet omwille van dit "gebaar."

Trouwens, GDC die houdt zijn vingers toch ook dikwijls in vreemde, opvallende posities als hij gesticulerend iets uitlegt zonder dat daar een speciaal gebaar mee bedoeld is? En zo zijn er wel meer mensen die zulks onbewust doen.
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 01:05

 91
Klopt, maar er is ook wel de kwestie van de konijnen natuurlijk (aflevering 3). En wat Bas betreft, de keren die we al gevonden hebben dat hij zijn vingers op die manier samenbrengt, zijn wel danig uit het zicht van de medekandidaten (als hij alleen staat bij de tunnelopdracht, in de auto aan de passagiershendel, in het busje, achter de rug van Kaat die voorover buigt). Verder zoeken voor meer uitsluitsel…
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 01:13

 2245  Uma
Ik vind de konijnen daar eigenlijk los van staan. Die konijnen in die aflevering waren daar gewoon owv de leugens die iedereen had moeten vertellen, dat ze zogezegd bang waren van konijnen en als onderdeel van de opdracht met de bom, waar Eva het konijntje van de vorige dag moest herkennen. Sindsdien hebben de konijnen afgedaan, lijkt me. Ik heb in elk geval geen konijn meer gezien in de volgende afleveringen.
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 01:20

 91
Snap ik, maar daartegenover staat dat de konijnen inderdaad deel uitmaakten van de voorbereiding op de reis (de kandidaten die moesten veinzen schrik te hebben van konijnen). Misschien bedacht Bas deze rode draad/hint wel tijdens deze periode. Dat is alleszins een van de eerste dingen die ik me zou afvragen: wat wordt mijn ‘signatuur’ als mol? Gesteld natuurlijk, dat het niet om toevallig gedrag gaat, zoals jij geneigd bent te geloven. Ik ben er nog niet helemaal uit…

En het is ook Bas die in aflevering 3 zegt, 1:09:00: ‘In het konijnenfilmpje zaten voor mij persoonlijk wel een aantal hints. [Montage: het beeld bij voorgaande zin is een close-up van de handen van Bas.] Ik had niet gedacht dat bepaalde non-verbale expressies zo zichtbaar zouden zijn. [Montage: het beeld bij voorgaande zin is een close-up van Bas die zijn wenkbrauw optrekt, waarna hij over micro-expressies begint.]’ 😂

En om die gedachte af te ronden. Nadien begint de eliminatie waar Gilles over ‘het wit konijn onder jullie, de mol’ spreekt, en wie die niet tijdig in het vizier heeft…
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 01:38

 2245  Uma
Daar ging het wel over Eva en haar gezichtsspieren, die Bas nogal eigenaardig vond samentrekken.

Over non-verbale expressies gesproken, ik heb nog een schoontje gevonden in aflevering 1.

Je hoort GDC zeggen nadat de mol net is gekozen en de kandidaten in het busje zitten: "Een van deze tien heeft net te horen gekregen dat hij of zij een heel andere rol zal moeten opnemen. De hoofdrol." en net op dat moment zie je dit gebaar bij de vrouw rechts in beeld, naast Axel (ik ben even haar naam kwijt 🙂 ):

Afbeelding
Ah ja, ik weet het weer: Elisabet! Onderstreept hier op non-verbale wijze de expressie van GDC "de hoofdrol" 🙂
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 01:39

 91
[Vervolg op mijn vorige post]

… daar vroeg of laat een prijs voor betaalt. Aansluitend volgt de leugen van Gilles: Eva valt zogezegd af, verdacht gemaakt door de mol (Bas), die het over haar micro-expressies heeft. Te mooi om waar te zijn allicht? Dus zoeken we verder.

Klaartje schreef:Daar ging het wel over Eva en haar gezichtsspieren, die Bas nogal eigenaardig vond samentrekken.

Over non-verbale expressies gesproken, ik heb nog een schoontje gevonden in aflevering 1.

Je hoort GDC zeggen nadat de mol net is gekozen en de kandidaten in het busje zitten: "Een van deze tien heeft net te horen gekregen dat hij of zij een heel andere rol zal moeten opnemen. De hoofdrol." en net op dat moment zie je dit gebaar bij de vrouw rechts in beeld, naast Axel (ik ben even haar naam kwijt 🙂 ):

Afbeelding
Ah ja, ik weet het weer: Elisabet! Onderstreept hier op non-verbale wijze de expressie van GDC "de hoofdrol" 🙂
Schoon!
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 09:00

 2204
'k Heb dit elders ook net geschreven (toen wist ik niet dat er een apart topic gemaakt was).
Volgens mij zijn de handbewegingen van Bas natuurlijk (zoals ook Klaartje denkt).
Maar dat neemt niet weg dat GDC nadien mogelijk deze 'opvallende' gebaren in een filmpje steekt.

Ik ben nog niet overtuigd dat het een hint is.
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 10:19

 3423  Yens
Zoals ook al aangegeven in het andere topic (waar dit onderwerp begonnen is). Deze twee foto's die vlak na mekaar gemaakt zijn. Ik vind het vreemd dat hij dus eerst gewoon geleund staat tegen de boom zoals de meeste mensen dat doen en daarna ineens zijn handen in de "konijnenhouding" plaatst? Deze foto's komen uit de post van Lorenzo De Jongh die deze "houding" als eerste opgemerkt heeft:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 10:38

 2245  Uma
Die tweede foto van Bas bji die paal: ik vind dat een natuurlijke positie van zijn vingers.

Ik heb het hoger ook al gezegd: je moet zelf eens tegen een paal of een deurstijl gaan leunen met je linkerhand, terwijl je je handpalm niet volledig op één van de vlakken houdt maar gedeeltelijk op de hoek van 90° die de twee zijden van de balk maken. Je zal zien dat je je vingers automatisch in die positie houdt, waarbij je wijsvinger dichter naar je duim toegaat. En toevallig lijkt dat dan op het OK-teken of hier het 'konijnenteken" genoemd.

De eerste foto: daar leunt hij met zijn handpalm volledig op de vlakke zijde van de paal die recht naar hem is gericht. Zijn duim ligt hier in een natuurlijke positie, de rest van zijn vingers ook.

Voor mij was het opvallender geweest indien hij dat "nulletje" met duim en wijsvinger had gemaakt, terwijl hij de rest van zijn vingers vlak tegen de paal hield, dus in de positie waarin ze liggen op foto 1.

Neem zelf eens de proef op de som: ga staan zoals Bas bij een paal, leun er tegen met je linkerhand gedeeltelijk over de hoek van de paal en je zal zien hoe je je vingers (duim en wijsvinger, de andere drie) houdt. Kijk en vergelijk en overtuig je zelf.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9