Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 10:39

 3423  Yens
Juist, was dit al vergeten... op het ogenblik dat het geplaatst werd zocht ik er niet veel achter, maar nu? 😲

(Reactie op post Chicawah).
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 10:50

 91
chicawah.janssen schreef:Komt nog dit bij:
zakke langs zijkant @ Afl 6 - Godin wijst naar bas
Uiteraard toeval dat dat beeld daar stond, maar van de makers wel scherp opgemerkt en vanuit zo'n hoek gefilmd dat de godin met 2 gezichten naar Bas wijst, toevallig ook met een handgebaar.
Dat beeld lijkt trouwens van Brahma (Hindu): ‘…the god of Creation, including the cosmos and all of its beings. Brahma also symbolizes the mind and intellect since he is the source of all knowledge necessary for the universe. Typically you’ll find Brahma depicted with four faces, which symbolize the completeness of his knowledge…’ [bron: https://www.blueosa.com/10-hindu-deitie ... age-india/]
Bas als mol, of Bas als winnaar?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 10:51

 8153
Maar een nulletje met zijn andere vingers strak op de paal is geen :albino:

thomas.effing schreef:Dat beeld lijkt trouwens van Brahma (Hindu): ‘…the god of Creation, including the cosmos and all of its beings. Brahma also symbolizes the mind and intellect since he is the source of all knowledge necessary for the universe. Typically you’ll find Brahma depicted with four faces, which symbolize the completeness of his knowledge…’ [bron: https://www.blueosa.com/10-hindu-deitie ... age-india/]
Bas als mol, of Bas als winnaar?
Als je bedenkt hoeveel geld hij al binnengebracht heeft, zou je eerder denken dat hij wint...
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 10:56

 2245  Uma
Jansen schreef:Juist, was dit al vergeten... op het ogenblik dat het geplaatst werd zocht ik er niet veel achter, maar nu? 😲

(Reactie op post Chicawah).
Als dat beeld van die godheid nu ook nog eens dat OK-teken of konijnenteken had gemaakt met de vingers van de linkerhand, dan zou ik het geloven dat het met opzet zo in beeld werd gebracht. Maar dat handgebaar is toch iets anders, vind ik.

Nog een geluk voor de makers dan dat Bas toevallig daar is gaan zitten, op die plaats aan de tafel. Als Kaat daar was gaan zitten (wat goed mogelijk was, want die kwam eerder binnen dan Bas), dan was het niet gelukt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 10:57

 8153
Het beeld is volgens mij inderdaad toeval, maar ze kunnen de camera zodanig gepositioneerd hebben dat er naar Bas gewezen wordt.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 11:15

 2245  Uma
Ik weet niet hoe ver het staat met dit onderzoek, maar zijn er nog momenten waarop Bas dit teken maakt?

Tot nog toe maakte hij het dus 1 keer bij die paal in aflevering 7.

Maar de "bewijzen" gevonden in aflevering 1 (in het busje), in aflevering 2 (bij het koken met Kaat) en in het busje (aflevering 7) vind ik allesbehalve overtuigend. In afl. 1: minimale vingerbeweging, helemaal geen konijnenteken, aflevering 2: hij maakt een nulletje met zijn duim en wijsvinger, maar voor mij is dat niet hetzelfde gebaar als bij de paal in afl. 7. En in het busje (afl. 7) heb ik al eerder gezegd: het is een natuurlijke beweging, hij verlegt zijn greep op het handvat, hij houdt zijn vingers ook niet lang genoeg in die positie die zou lijken op het konijnenteken.

Dus ik wacht op verder bewijs dat Bas dit teken nog gemaakt heeft in aflevering 3, 4, 5 en 6. Als hij het in elke aflevering doet en het is duidelijk datzelfde teken, dan zou ik misschien een beetje meer overtuigd zijn van het feit dat hij het met opzet doet en dat er dus een boodschap achterzit. Maar tot nog toe herken ik dat konijnenteken enkel in afl. 7, bij de paal, maar zoals ik al zei: dat is volgens mij gewoon de natuurlijke positie van je vingers als je tegen de paal leunt en je hand niet op de vlakke zijde houdt maar op de hoek van twee vlakken.

Ik kijk uit naar verdere bewijzen uit afleveringen 3 tot en met 6.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 11:31

 8153
Klaartje schreef:Ik weet niet hoe ver het staat met dit onderzoek, maar zijn er nog momenten waarop Bas dit teken maakt?
Tot nog toe maakte hij het dus 1 keer bij die paal in aflevering 7.
Ik vind ook dat alleen het teken in aflevering 7 overtuigend is.
Gebruikersavatar

billie.holiday24 apr 2019, 11:37

 462  Bert
Misschien is het wel door de geaardheid van het beestje.

Ik doe dit zelf trouwens heel veel en ik vind dat een gewone natuurlijke houding.
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 11:51

 2204
Klaartje schreef:Dus ik wacht op verder bewijs dat Bas dit teken nog gemaakt heeft in aflevering 3, 4, 5 en 6. Als hij het in elke aflevering doet en het is duidelijk datzelfde teken, dan zou ik misschien een beetje meer overtuigd zijn van het fe...
Ik wacht gezellig met je mee. 😉

Wat ik ook nog kan goedkeuren als mogelijk verborgen hint zijn andere (vreemde) handgebaren van Bas die ook door GDC worden gemaakt op een of ander moment. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 12:16

 8153
Dus 1 vermanende vinger opsteken (wat geïnterpreteerd kan worden als 1) en zijn volledige hand opsteken met de handpalm naar de kijker gericht (wat geïnterpreteerd kan worden als 5)?
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 12:17

 2204
chicawah.janssen schreef:Dus 1 vermanende vinger opsteken (wat geïnterpreteerd kan worden als 1) en zijn volledige hand opsteken met de handpalm naar de kijker gericht (wat geïnterpreteerd kan worden als 5)?
Bedoel je dat Bas en GDC dat gedaan hebben?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 12:20

 8153
Nee, tot nu toe alleen GDC in "Niet naar Luxemburg".
Als ik het mij goed herinner ging het als volgt:
Hij maakte de O van OK, wat ook geïnterpreteerd kan worden als 0 (nul) en hield daarbij zijn vingers zodanig dat het op een :albino: leek.
Daarna de vermanende vinger.
Daarna de volledige hand.
Dan weer het vingertje.
En dan nog eens de O/0/ :albino: .

Tot nu toe heeft Bas, al dan niet bewust, alleen een :albino: gemaakt.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 24 apr 2019, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9