Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk24 apr 2019, 12:27

 70  Uma
Ter aanvulling:
Bas maakt het gebaar in aflevering 3 op minuut 23.16 bij het verplaatsen van de steen.
In aflevering 6 maakt Bas het gebaar verder weg in beeld, op 1.02.42 tijdens het dineren, van achter Joeri's rug.
Laatst gewijzigd door suzanne.verkerk op 24 apr 2019, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

anja.mathijs24 apr 2019, 12:30

 391  Uma
Doet mij ook denken aan de konijnen opdracht .
In een ander topic wees ik er op dat het juiste cijfer daar 5 was ( werd in Café de Mol gezegd of tijdens aflevering )
Code voor de verfbom was dus V5 of M5

Laten we ervan uitgaan dat het M5 is, de 5 de man in de groepsfoto, Bas dus.

Plus wie staat er als 8 ste in de groepsfoto, ook Bas.
Hoe dikwijls is dat nummer 8 al niet voorgekomen !

Als je dan ook nog eens kijkt naar de rare situatie van 2 ipv 3 bij pijl en boogproef,
In de tunnelproef koos Bas voor exit 3, waar je letterlijk als mol buitenkwam,
Maar doordat Elisabet exit 1 koos, werd dit exit 2 voor Bas

Allemaal toeval !..
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2019, 12:43

 2834  Uma
Ik mij hier maar al dagenlang afvragen hoe jullie van het 'ok'-teken naar konijnen gaan. Geen flauw idee had ik.
Maar zonet zag ik dit passeren op Facebook en nu snap ik het alsnog.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 12:46

 2245  Uma
suzanne.verkerk schreef:Ter aanvulling:
Bas maakt het gebaar in aflevering 3 op minuut 23.16 bij het verplaatsen van de steen.
In aflevering 6 maakt Bas het gebaar verder weg in beeld, op 1.02.42 tijdens het dineren, van achter Joeri's rug.
Kan je daar een screenshot van plaatsen, welk gebaar je juist hebt gezien, want ik zie rond 23:16 Bas helemaal geen "teken" maken met zijn hand, noch met links noch met rechts. Klopt die tijdsaanduiding wel?

Wat betreft de houding van zijn linkerhand op 1:02:42: dat is toch helemaal niet datzelfde konijnengebaar? Bas zit met zijn ellebogen op tafel en ondersteunt lichtjes met zijn handen zijn kin. Trekt in de verste verte niet op dat "konjnengebaar" of het OK-teken.

Nope, de bewijzen worden er in mijn ogen niet sterker op. Spijtig.
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 12:51

 69
Cedric schreef:Ik mij hier maar al dagenlang afvragen hoe jullie van het 'ok'-teken naar konijnen gaan. Geen flauw idee had ik.
Maar zonet zag ik dit passeren op Facebook en nu snap ik het alsnog.

Afbeelding
Klopt, dat is de handhouding voor het schaduwbeeld. Maar wie kent hier Bas De Paashaas?
Afbeelding

en neen, dit is geen zever:

https://www.google.be/search?q=bas+de+paashaas. :albino:
Laatst gewijzigd door lajato op 24 apr 2019, 13:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

thomas.e24 apr 2019, 12:54

 91
suzanne.verkerk schreef:Ter aanvulling:
Bas maakt het gebaar in aflevering 3 op minuut 23.16 bij het verplaatsen van de steen.
In aflevering 6 maakt Bas het gebaar verder weg in beeld, op 1.02.42 tijdens het dineren, van achter Joeri's rug.
Alvast het beeld bij de vondst uit aflevering 3 van Suzanne. Heel, heel erg subtiel, en heel, heel erg natuurlijk, maar wel zichtbaar.

Afbeelding

Off-topic, maar aansluitend en even ter herinnering: in de beginflits van de eerste aflevering, 1:47, vlak voordat het mol-logo voor de eerste keer verschijnt, heb je die snelle sequentie van de kandidaten in het gebouw waar de mol werd gekozen. In deze snelle sequentie, die begint met een bovenaanzicht van het centrum van het gebouw, zijn alle kandidaten te zien behalve Bas, en Elisabet als laatste (zoals zeker al aangehaald), waarna het mol-logo dus de eerste keer verschijnt.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 13:24

 2245  Uma
OK, nu ben ik mee. Het was dus niet op 23:16 maar op 23:23.

Akkoord, het is zichtbaar. Akkoord, het is heel heel natuurlijk. En daar ben ik blij om, want het gaat om een natuurlijke houding of positie van de vingers van zijn hand. En neen, ik vind hett niet op het teken lijken dat hij maakt in afl.7 Hij houdt zijn hand toch heel ontspannen langs zijn lichaam? Als je definitie van subtiel is dat de houding van zijn vingers je een beetje doet denken aan dat konijnengebaar, dan is het subtiel. Maar dus verre van overtuigend.

Trouwens, Axel doet op een bepaald moment ook zo'n gebaar dat erop lijkt: in aflevering 3, wanneer hij daar tijdens de selectiegesprekken in de zetel zit, wrijft hij met de vingers van zijn rechterhand tegen elkaar. Als je dat beeld stilzet, dan lijkt dat ook op het konijnenteken. Ik zal het beeld dat ik me van Axel herinner eens opzoeken.
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 13:25

 69
Ik zocht nog een verband tussen een haas en de mol (buiten het feit dat ze beide onder de grond kruipen)... Startte dit seizoen niet met 'jij weet niets?/De mol weet niets.'
Wat zeg je als je van niets weet? Inderdaad, "Mijn naam is haas"

Just a thought...
Laatst gewijzigd door lajato op 24 apr 2019, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 13:37

 69
thomas.effing schreef:Interessant. In de wikipedia-pagina (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mijn_naam_is_haas) over dit gezegde, wordt verwezen naar een kaart die verloren wordt… Waar kennen we dat dan weer van? 😛
En moordenaar/(slachtoffer)...
Gebruikersavatar

Moldedju24 apr 2019, 13:49

 507  Yens
De bewuste houding van Bas tegen de boom kan voor mij een hint zijn. Goed gevonden!
De camera zwenkt ook een beetje naar rechts zodat het goed in beeld komt en het beeld ervoor én er na is de houding alweer verdwenen wat toch opvallend is.

De andere beelden vind ik allemaal eerder "dingen die we willen zien".

Daarnaast, het viel me door het herbekijken van de beelden op dat Bas precies de enige is die vuil en fel bezweet is.
Heeft ons konijn net nog een hol gegraven misschien ?
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 13:50

 2245  Uma
lajato schreef:Ik zocht nog een verband tussen een haas en de mol (buiten het feit dat ze beide onder de grond kruipen)... Startte dit seizoen niet met 'jij weet niets?/De mol weet niets.'
Wat zeg je als je van niets weet? Inderdaad, "Mijn naam is haas"

Just a thought...
Yep, en voor je het zelf in de gaten hebt, zit je bij Haesevoets zeker? 😃

Zo lust ik er nog wel een paar!

Als je op het juiste moment een screenshot neemt, dan maakt Axel in aflevering 1 ook dat "konijnenteken" met zijn rechterhand. In de zetel bij de selectiegesprekken, waar ze vernemen dat er aan hen gedacht wordt als mol:

Afbeelding

Hij maakt het zelfs in het donker bij Ingrid op de kamer:

Afbeelding

En is dit ook niet de aanzet tot het konijnengebaar?:

Afbeelding

Ik wil maar zeggen: als je goed genoeg zoekt, zal je bij veel mensen zo'n gebaar vinden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9