Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 14:06

 69
Ik was niet meteen mee want ik was nog niet op de hoogte van Elisabet haar familienaam maar inderdaad... Ook het wiki artikel vermeld de link met een naam en niet met een haas/dier.
Alle pistes blijven dus open, óf Bas is de mol en hij doet het bewust, of Elisabet is de mol en GDC/de regie maken gretig gebruik van Bas zijn onbewuste handmimiek door ze te imiteren. Maar daar de mol pas na de eerste aflevering gekozen is zou het wel toevallig zijn dat ze net Haesevoets noemt en dus perfect past in hun - ik ga ervan uit - op voorhand uitgewerkt concept met de konijnen of paasperiode.

Of Joeri of Axel is de mol, en dan zijn al deze toevalligheden heel toevallig...
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 14:19

 2245  Uma
Ik zal eens op zoek gaan of Joeri en/of Elisabet niet ook ergens zo'n OK- of konijnengebaar maakt.

Dat wordt dus leuk deze namiddag: beginnen bij aflevering 1 en voortdurend naar de handen van Joeri en Elisabet staren en nergens anders naar kijken. En dat terwijl ik eigenlijk een beetje in mijn tuin zou moeten gaan werken. :oops:

OK, ik begin bij aflevering 1 en houd jullie op de hoogte van de resultaten.

Hier lap se! Al meteen een eerste resultaat efkens na het moment dat op de site afl.1 op mijn pc terug opstartte: het gebaar dat Elisabet hier maakt aan tafel lijkt al 300 procent meer op het konijnengebaar dat Bas zou maken in afl. 6 (op 1:02:42, aan tafel bij het diner en dan nog op de achtergrond, achter Joeri's rug):

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Klaartje op 24 apr 2019, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 14:27

 69
hmm, dit is echt wel niet hezelfde als het 'OK' teken dat Bas en GDC maken...
Bij dat eerste gebaar van Axel zijn zijn drie andere vingers mee gekromd terwijl ze min ofmeer gestrekt moeten zijn, bij het tweede lijkt het alsof hij een neuskeutel aan het rollen is en bij dat derde lijkt het meer alsof hij net een neuskeutel weggeschoten heeft :mrgreen:

Elisbet strekt haar vingers hier niet omhoog, dit is meer natuurlijk mijns inzies dan sommige voorbeelden van Bas die hier passeren... (maar ik heb wel de bewegende beelden er niet op nagekeken)
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 15:37

 2245  Uma
Moldedju schreef:De bewuste houding van Bas tegen de boom kan voor mij een hint zijn. Goed gevonden!
De camera zwenkt ook een beetje naar rechts zodat het goed in beeld komt en het beeld ervoor én er na is de houding alweer verdwenen wat toch opvallend is.

De andere beelden vind ik allemaal eerder "dingen die we willen zien".

Daarnaast, het viel me door het herbekijken van de beelden op dat Bas precies de enige is die vuil en fel bezweet is.
Heeft ons konijn net nog een hol gegraven misschien ?
Net aflevering 1 weer helemaal online zitten bekijken en me zitten blind staren op de handen van de kandidaten. Tussentijdse conclusie (afgezien van het feit dat ik nu al koppijn heb 🙂 ) is, om het met Eva te zeggen:

Afbeelding

Nu eerst een koffietje en daarna aflevering 2 onder het vergrootglas houden. Waar zijn die handjes?! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 15:49

 2204
Klaartje schreef:Waar zijn die handjes?! :mrgreen:
😂 😂 😂
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 18:12

 2245  Uma
Even een update van het "tegenonderzoek" aangaande het "konijnengebaar" dat ook anderen misschien maakten.

Zie hier de resultaten voor aflevering 2: twee "gevallen" gevonden, 1 keer GDC zelf weer (hij maakt dat gebaar frequenter om zijn woorden te onderstrepen), maar ook 1 keer bij Joeri en die maakt hier wel degelijk het OK-teken aka het konijnengebaar:

Afbeelding
Dit doet GDC even voordat hij begin afl.2 de Mol gaat briefen


Afbeelding
Dit gebaar maakt Joeri tijdens de geketende wandeltocht

Dus tussenstand na twee afleveringen:
Deden het "konijnengebaar" ook: Elisabet 1x, GDC 1x, Joeri 1x

Op naar aflevering 3
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 18:30

 69
klopt, maar hier is Joeri duidelijk iets aan het uitleggen (net zoals Trump dat ook steeds doet... 😲 ) , terwijl Bas het altijd bewust lijkt te doen op een 'dood' moment zonder enige aanleiding (tenminste, met de voorbeelden van Bas tot nu toe, aan de steen, in de auto, aan de paal). Het kan natuurlijk ook nog steeds zijn natuurlijke handhouding in rust zijn. We hebben nog enkele (tegen)voorbeelden nodig...
En we hebben nog steeds Bas de (paas)haas en mijn naam is haas/de mol weet niets.
Toch wel veel passende puzzelstukjes, maar ik vermeldde het hier al eerder... kan door het Baader-Meinhof fenomeen zijn en dus allemaal puur toeval, op zich ook wel fascinerend 😉
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 18:43

 2245  Uma
Maar als je beweert dat het op een dood moment moet gebeuren, valt toch je theorie al half in duigen, want was één van de premisses niet dqt GDC Bas nadeed in zjn video "Niet naar Luxemburg"? GDC doet dat toch ook altijd alleen maar als hij iets aan het uitleggen is?

Ben het trouwens niet eens dat Bas het gebaar deed op een dood moment, bij die steen, dat was in volle discussie hoe ze het gingen aanpakken. Ik was het trouwens ook niet eens met de stelling dat hij dat gebaar daar doet, maar dat heb ik al gezegd.

Als ik tegenvoorbeelden zoek, zoeken jullie dan maar naar nog meer Bas-momenten waarin hij dat gebaar doet. Straks aflevering 3, maar nu eerst eten. 🙂

PS Dat van Bas de paashaas, zeg me aub dat dat om te lachen was! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 18:45

 2204
lajato schreef:klopt, maar hier is Joeri duidelijk iets aan het uitleggen (net zoals Trump dat ook steeds doet... 😲 ) , terwijl Bas het altijd bewust lijkt te doen op een 'dood' moment zonder enige aanleiding
De reden van het handgebaar mag er eigenlijk niet toe doen bij een verborgen hint.

Ze kunnen moeilijk zeggen: 'Je kon weten wie de mol was door het handgebaar dat GDC maakte in een filmpje. Bas deed dat gebaar ook, en is dus de mol. Anderen deden het ook wel, maar dat was omdat ze iets wilden uitleggen, of ...' 😉
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 19:04

 69
Klaartje schreef: PS Dat van Bas de paashaas, zeg me aub dat dat om te lachen was! :mrgreen:
Stel dat Bas de mol is én dat het konijnenteken een hint was, dan zou het wel straf zijn dat er - nog vóór de mol gekozen werd - een haas bestaat die toevallig ook Bas noemt én dat we dat nog eens kunnen linken aan de slogan "de mol weet niets" met "mijn naam is haas".
Té, maar toch leuk om te vermelden en wat op verder te broeden om te zien hoeveel je wel niet kan doen passen in een theorie. Zoals je reeds zelf aanhaalde: je ziet vanalles dat er niet is (en het past nog ook). 😉
(we hebben trouwens gelijkaardige ketens van toevalligheden bij Axel en Elisabet ook)
Gebruikersavatar

Gylfie24 apr 2019, 19:10

 33
Het zal ook wel weer aan mij liggen, maar ik had nog nooit van "mijn naam is haas" gehoord. Is dat alom bekend? :p
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 19:28

 69
Gylfie schreef:Het zal ook wel weer aan mij liggen, maar ik had nog nooit van "mijn naam is haas" gehoord. Is dat alom bekend? :p
Voor zover ik weet is dat een uitdrukking die toch alomtegenwoordig is...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9