Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 22:43

 69
Ik denk dat dit een normale evolutie is van de meeste theorieen/hints hier. Het begint aan de oppervlakte en wordt dan uitgespit dmv extra invalshoeken en empirische benaderingen tot we kunnen concluderen dat het wellicht geen hint is.
Er werd voor zover ik weet nog geen enkele theorie gevonden die niét weerlegbaar is met tegenargumenten.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 23:00

 2245  Uma
Ik kan u intussen melden dat het onderzoek voor aflevering 4 geen nieuwe gevallen van konijnengebaren heeft opgeleverd, noch bij Bas, noch bij anderen. Al kwam Eva in de auto heel dicht in de buurt toen ze doorbelde aan de groep dat zij niet de afvaller was. Ik meende in onderstaand beeld eerst te zien dat zij het gebaar maakte, maar door de vele regendruppels op de ruit had ik het niet duidelijk gezien:

Afbeelding

Voor de rest leverde het nnderzoek niets op, behalve weer een geniepig lachje van Elisabet, maar dat ziet u in een ander topic.

Zou ik voor de volledigheid nog aflevering 5 en 6 doen, nu ik toch bezig ben? Bwa, het kan maar gedaan zijn, morgenvroeg hoef ik toch niet heel vroeg op, dus en avant!
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 apr 2019, 23:14

 2354  Uma
lajato schreef:Er werd voor zover ik weet nog geen enkele theorie gevonden die niét weerlegbaar is met tegenargumenten.
Gelukkig maar! Ik zou niet willen dat ze er een domme hint insteken zoals in WIDM in 2016. De Klooster-hint. Je kan het altijd eens opzoeken, maar ik ga dat nu niet (nog) eens helemaal uitleggen.
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 23:19

 69
Ik hoop alvast dat er na afloop een onweerlegbare hint (of meerdere) naar boven komt die niemand opgemerkt had maar wel een aha-erlebnis gevoel teweegbrengt...
Zou wederom een knap kunstje van de programmamakers zijn.
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2019, 01:24

 2245  Uma
Helaas, ook in aflevering 5 deed er niemand iets verdachts met zijn handen, dat kan gezien worden als het konijnengebaar. Noch Bas, noch iemand anders. Nougabollen dus. Nu is het veel te laat geworden, dus boeken toe voor vandaag. Morgen aflevering 6 en dan kappen we ermee.

Soit, het was dus zeven uur tijdverlies, onderzoek dat niks opleverde, maar geen resultaat is in dit geval ook een resultaat. Afsluiten doen we met Eva:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 08:26

 2204
Klaartje schreef:Al kwam Eva in de auto heel dicht in de buurt toen ze doorbelde aan de groep dat zij niet de afvaller was. Ik meende in onderstaand beeld eerst te zien dat zij het gebaar maakte, maar door de vele regendruppels op de ruit had ik het niet duidelijk gezien:

Afbeelding

Alweer bedankt voor de research, Klaartje! Al geloof ik zelf niet echt in deze theorie. 👍🏻

Kans is inderdaad groot dat Eva het bewuste handgebaar maakt. Het past ook heel goed bij wat ze op dat moment zegt.
Net zoals het (volgens mij) niet onnatuurlijk is hoe Bas zijn hand hield bij het leunen tegen de paal (ook ik heb het uitgetest en mijn duim en wijsvinger vormden spontaan een 'o').
Gebruikersavatar

NEAN25 apr 2019, 08:34

 38
Een andere verklaring kan zijn dat Bas nogal fan is van Jip en Janneke ... 😉

Afbeelding
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2019, 08:40

 767  Yens
Beetje lange topic waar ik me niet volledig in wil storten...
dus concreet Bas heeft een verdacht handgebaar gemaakt dat op een konijn (haas?) lijkt en dus hij is de mol.
Wat later, nee anderen hebben hetzelfde gedaan dus geen tip.
Is het dat samengevat of niet?
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 08:50

 2204
Taupe077 schreef:dus concreet Bas heeft een verdacht handgebaar gemaakt dat op een konijn (haas?) lijkt en dus hij is de mol.
Wat later, nee anderen hebben hetzelfde gedaan dus geen tip.
De link met konijn/haas zie ik ook niet meteen.
Maar het handgebaar dat Bas maakt lijkt wel op het handgebaar dat GDC maakt in het 'niet naar Luxemburg'-filmpje, en dat toen ook al werd besproken. 😉
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2019, 09:01

 767  Yens
OK thx Frolva.
Dat konijn had ik dus wel begrepen maar bon...
De Luxemburg heb ik niet bekeken want zit NIET in de eigenlijke reeks imo.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 12:07

 8153
Taupe077 schreef:Beetje lange topic waar ik me niet volledig in wil storten...
dus concreet Bas heeft een verdacht handgebaar gemaakt dat op een konijn (haas?) lijkt en dus hij is de mol.
Wat later, nee anderen hebben hetzelfde gedaan dus geen tip.
Is het dat samengevat of niet?
Ja.
Maar het handgebaar van Bas vind ik zeer duidelijk en met opzet (hij staat ook niet de hele tijd op die manier tegen die paal geleund), de andere niet en onbewust/toevallig.
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 12:26

 2204
chicawah.janssen schreef:Ja.
Maar het handgebaar van Bas vind ik zeer duidelijk en met opzet (hij staat ook niet de hele tijd op die manier tegen die paal geleund), de andere niet en onbewust/toevallig.
Frolva schreef:Ze kunnen moeilijk zeggen: 'Je kon weten wie de mol was door het handgebaar dat GDC maakte in een filmpje. Bas deed dat gebaar ook, en is dus de mol. Anderen deden het ook wel, maar dat was omdat ze iets wilden uitleggen, of ...' 😉
😉
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9