Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 13:05

 8153
Nee, andersom.
Bas maakte duidelijk een konijnengebaar (komt in beeld). Had Gilles in "Niet naar Luxemburg" geen volledige transparantie beloofd? En daarbij het beeld van Gilles die hetzelfde gebaar maakt.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2019, 13:17

 2834  Uma
Als er nu één iemand in aanmerking komt voor volledige transparantie, dan is het Elisabet die letterlijk tegen Michaël zegt "Ik ben de Mol".
Gebruikersavatar

marc.roose25 apr 2019, 13:19

 193  Sven
ja, ... die meende dat precies echt
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 13:20

 8153
Cedric schreef:Als er nu één iemand in aanmerking komt voor volledige transparantie, dan is het Elisabet die letterlijk tegen Michaël zegt "Ik ben de Mol".
Dat is een waarheid als een :albino:

Ik vind het fragment niet meteen terug (en heb ook geen tijd om ernaar te zoeken), maar ze heeft bij een biecht (ik denk haar eerste) gezegd "Maar er is nu een mol hé, haha!". Dat vond ik toen ook iets om te onthouden.

En áls zij de mol is, dan wil ik dat ze het schilderij op de WC heeft moeten maken 😉
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2019, 13:47

 2834  Uma
Straks in de finale-aflevering zit GDC aan het ontbijt met de 3 finalisten, zoals altijd, en stelt hij aan iedereen individueel de vraag of hij/zij de Mol is, zoals altijd, maar is het dan dit keer zo dat Elisabet zoals in het konijnenleugenfilmpje gewoon al lachend zegt van "ja, ik ben de mol, ja, serieus!" 😃
Gebruikersavatar

lajato25 apr 2019, 14:31

 69
Cedric schreef:Als er nu één iemand in aanmerking komt voor volledige transparantie, dan is het Elisabet die letterlijk tegen Michaël zegt "Ik ben de Mol".
Wel, het zág er echt oprecht uit, temeer omdat het tegen haar eigen partner was. Toch iets moeilijker om - in de ogen kijkend - bewust tegen te liegen...
Ze had zo een lachje over haar heen alsof ze dacht "je gelooft me niet hé, maar het is echt waar"
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2019, 16:52

 2245  Uma
Intussen is het me gelukt om ook nog eens aflevering 6 onder de loep te nemen op zoek naar iemand die het "konijnenteken" of "OK-teken" maakt, maar niemand doet iets dat daarop ook maar een beetje lijkt.

Dus conclusie:
Met veel goede wil kunnen we zeggen dat in de eerste zes afleveringen Bas het konijnengebaar niet heeft gemaakt, maar dat GDC, Joeri, Elisabet en in mindere mate Axel en Eva (twijfelgeval) wel een handgebaar maakten dat lijkt op het konijnenteken, dat je ook kan lezen als het OK-teken van de duikers.
Bas heeft het dan 1 keer gemaakt in aflevering 7, toen hij daar tegen de paal van de overkapping van de exit stond geleund. Een houding van de vingers die ik heel natuurlijk vind als je op die manier met je hand tegen de 90°-hoek van een paal leunt.

Ik vind het dus veel te mager om daarin een hint te zien naar Bas als mol: een gebaar of eerder een bepaalde positie van de vingers van een hand, iets wat andere kandidaten in andere afleveringen ook een keer gedaan hebben.

Mijn besluit is: Bas kan de Mol zijn, maar niet omwille van dit "gebaar", want een hint naar de mol zie ik er niet in.

En nu ga ik leukere dingen doen. 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2019, 17:05

 2354  Uma
@Klaartje:
Heel tof dat jij alle afleveringen hebt herbekeken om maar te kijken naar alle handen! Chapeau!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 17:18

 8153
Inderdaad een krachttoer, Klaartje! Ik klap in mijn handen voor je doorzettingsvermogen.
Gebruikersavatar

Mateo26 apr 2019, 01:06

 870
Ik vind dat we het woord 'konijnenteken' maar in de Dikke van Dale moeten laten opnemen. Net als twijfelton.


Of op zijn minst in het artikel over De Mol bij Wikipedia.

Daar moet dan wel ook een apart hoofdstukje 'spreuken van Joeri' in worden opgenomen.
Gebruikersavatar

Social26 apr 2019, 23:40

 353  Uma
Ik vind dat deze hint/theorie al op alle mogelijke manieren onderuit is gehaald. Maar het blijft wel een probleem bij dit programma, waarbij er elk jaar zeer veel zaken worden opgemerkt bij tal van kandidaten, die nooit een verklaring krijgen buiten "toeval". Ik vind daarom ook dat elk seizoen valt of staat bij de laatste aflevering waarbij ze soms wel of soms niet verder ingaan op de hints en sabotages. Van wat ik al vernam door Gilles zelf in Humo en een podcast, denk ik niet dat we veel moeten verwachten van de hints en sabotages dit jaar, omdat er gewoon weinig zijn. De mol kreeg geen voorbereiding, dus ook geen leuk beeldmateriaal hiervan. Al hoop ik wel dat ik mis ben, want vorig jaar was dit erg mager.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2019, 23:56

 1690  Sven
Daarom verwacht ik een moeilijke die door de montage zal moeten gedaan worden. Zo zit er altijd wel iets in. Met de muziek kunnen ze achteraf nog wel iets doen, de intro's, een hint buitenom moet toch wel mogelijk zijn.Tijdens de opdrachten zelf zal moeilijker zijn. Dat het moeilijker was is begrijpelijk, maar ze zullen zeker al een idee hebben gehad dat ze later konden uitwerken en dat uitvoerbaar was voor de drie misschien mollen. We hebben het alleen nog niet gevonden, of althans de link nog niet gelegd.
Ik wil wel weten waarom Bas het bed heeft afgebroken in zijn cel.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9