Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2019, 19:44

 2834  Uma
"Mijn naam is haas, ik weet van niets" is inderdaad een vrij gekend gezegde lijkt me. Enfin, ik ken het toch ook al van kleins af aan.

Ik zou het dan wel eerder aan Elisabet (haas in haar naam, enfin, 'haes') dan aan Bas.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 20:12

 2245  Uma
lajato schreef:Voor zover ik weet is dat een uitdrukking die toch alomtegenwoordig is...
Ik lach me eigenlijk wel een breuk met dat "mijn naam is haas" en "Bas de paashaas".

De reden? Die ga ik u niet verklappen, maar je zou eens moeten weten hoe mijn familienaam luidt. Je zou onmiddellijk concluderen dat ik de Mol was als ik dit seizoen één van de deelnemers aan het programma zou zijn! 😃
Gebruikersavatar

david.vierstraete24 apr 2019, 20:15

 73  Yens
Als je het mij vraagt vormt hij met zijn 3 vingers de M, met duim en wijsvinger de O en met zijn gehele hand in die stand de L
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2019, 20:27

 2834  Uma
Klaartje schreef:Ik lach me eigenlijk wel een breuk met dat "mijn naam is haas" en "Bas de paashaas".

De reden? Die ga ik u niet verklappen, maar je zou eens moeten weten hoe mijn familienaam luidt. Je zou onmiddellijk concluderen dat ik de Mol was als ik dit seizoen één van de deelnemers aan het programma zou zijn! 😃
Klaartje Bashaas? Nou, geheel normale naam toch? 😛
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2019, 21:13

 2245  Uma
Ondertussen in aflevering 3

Hoger had ik Axel in het donker bij Ingrid al aangehaald:

Afbeelding

Voor de rest is er niemand die het konijnengebaar maakt.

Maar om aan te tonen hoe natuurlijk de stand van de vingers van Bas zijn hand is, moet je eens kijken hoe hij zijn bananenpannekoek bij het ontbijt (begin aflevering 3) vastneemt met zijn linkerhand:

Afbeelding
Hoe zou je anders een pannekoek vasthouden? Die natuurlijke houding lijkt bij Bas toch ook op hoe hij zijn middelvinger, ringvinger en pink houdt bij dat nu reeds wereldberoemde konijnengebaar?

Allez vooruit, het is nog maar tien over negen, dus aflevering 4 is aan de beurt. Daarin werd volgens de tot nog toe beschikbare informatie geen konijnengebaar van Bas gevonden. Benieuwd of ik iets vind voor de anderen.
Gebruikersavatar

david.vierstraete24 apr 2019, 21:28

 73  Yens
Ik snap niet dat jullie daar blijven een konijnengebaar in zien.
Ik zie toch duidelijk met die 3 vingers een M, de O die hij vormt met duim en wijsvinger en zijn ganse hand staat daardoor in de letter L

MOL

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 21:47

 69
Als je je hand zo houdt voor een lamp vormt de schaduw een konijn (of een haas). zie ook wat hoger een post van Cedric
Gebruikersavatar

david.vierstraete24 apr 2019, 21:53

 73  Yens
Ja dat snap ik wel, maar snap de link niet met konijn en mol...
Terwijl de visuele uitleg van de letters die hij vormt wel duidelijk is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 22:01

 8153
david.vierstraete schreef:Ik snap niet dat jullie daar blijven een konijnengebaar in zien.
Ik zie toch duidelijk met die 3 vingers een M, de O die hij vormt met duim en wijsvinger en zijn ganse hand staat daardoor in de letter L

MOL

Afbeelding
Afbeelding
Dit vind ik echt wel vergezocht.
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2019, 22:31

 2834  Uma
Idem, Vermoljoen.
Ik vond deze theorie héél leuk in het begin, toen het enkel ging om Bas die dat gebaar deed terwijl GDC het ook had gedaan in de 'niet naar Luxemburg' aankondiging.
Simpel, duidelijk, straight-forward.
En toen begon het verder uitspitten en werd het hoe langer hoe minder plausibel.. Hoe verder gezocht, hoe minder realistisch.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 22:36

 8153
Cédric, hint of geen hint: Bas was eerst 😉
Maar ik ben het eens met jou en Vermoljoen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9