Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 10:24

 2245  Uma
De geit had Jos Jansen gespot toen de kandidaten ergens over een brug reden in het busje.

Maar toevallig zag ik nog meer geiten in de opdracht Geketende wandeltocht. Je moet eens letten op wat er op de achtergrond te zien is bij de subopdracht De gladde helling. In het struikgewas achter de kandidaten zie je nog twee geiten lopen, eerst een bruintje en even later komt er een witte bij. Dus die geiten kunnen met zekerheid afgevinkt worden op de "bingokaart" met de dierenriemtekens van Jos.

Zou er zich iemand geroepen voelen om op zoek te gaan naar een paard dat eventueel toch ergens te zien is? Of misschien is Jos daar nu volop mee bezig om alles te herbekijken en dieren gaan te spotten? 🙂
Gebruikersavatar

jos.jansen28 apr 2019, 11:03

 328  Uma
Klaartje schreef:De geit had Jos Jansen gespot toen de kandidaten ergens over een brug reden in het busje.

Maar toevallig zag ik nog meer geiten in de opdracht Geketende wandeltocht. Je moet eens letten op wat er op de achtergrond te zien is bij de subopdracht De gladde helling. In het struikgewas achter de kandidaten zie je nog twee geiten lopen, eerst een bruintje en even later komt er een witte bij. Dus die geiten kunnen met zekerheid afgevinkt worden op de "bingokaart" met de dierenriemtekens van Jos.

Zou er zich iemand geroepen voelen om op zoek te gaan naar een paard dat eventueel toch ergens te zien is? Of misschien is Jos daar nu volop mee bezig om alles te herbekijken en dieren gaan te spotten? 🙂
Ik ben inderdaad alle afleveringen aan het herbekijken met focus op de achtergrond om dieren te spotten. Maar mijn ogen zijn niet perfect dus als andere mogen zeker meezoeken 😉

mooiste bewijs hiervan: die geiten waren me niet opgevallen. Dus van Geiten kunnen we nu ook zeker zijn dat ze aanwezig zijn.

Klaartje schreef:Die tijger die gespot werd in een tekening, mmh, dat vind ik toch een zwakker puntje. In levende lijve was overtuigender geweest. Maar ja, vuurspuwende draken bestaan ook niet in het echt.
De sterkte van de tijger gaat waarschijnlijk afhangen van of we nog een paard zien. Voorlopig tel ik het zeker mee omdat we ook de draak afgebeeld zien. Als we nog een paard gaan zien dan word het natuurlijk waarschijnlijker dat die tijger fout is. (maar dan zijn we aan het schuiven om het te laten werken)

Ik dacht ook om even na te kijken hoever de tijger van de rode brug staat op de mozaïek, dit blijkt niet zo ver te zijn (hoewel het geluid voor mij niet 100% overeenkomt met de beelden). Op het onderstaande filmpje zie je een rit voorbij de hele muur (staat nu dat em automatisch naar het stuk met de tijgertekening springt)
https://youtu.be/mD-DeGvHthU?t=34
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 11:39

 2245  Uma
Ik heb een paard gezien, maar niet in de afleveringen en het was ook geen echt paard, maar toch, ik geef het even mee.

Plots schoot mij een extra filmpje dat niet op tv is geweest te binnen: op de site van Vier moet je eens zoeken naar het filmpje waarin Bas, Joeri en Bruno "een bizar ritueel" meemaken in Vietnam. Het is opgenomen op de dag dat de drie mannen in de tempel verbleven voor hun vovinamopleiding. Zie https://www.vier.be/video/de-mol/bas-br ... ietnam-mee

Daar zie je een ritueel waarbij ze allerlei dieren in papier of een ander brandbaar materiaal in het vuur gooien als een soort offer voor de doden of zo. En op een bepaald moment zie je dat er een paard in het vuur gegooid wordt. Joeri heeft het er nog over als hij iets zegt over wat de betekenis van het ritueel zou zijn.

Het is geen echt paard, maar het is toch al dat. 🙂

Update: Jos, ik heb nog een paard gezien en dit keer zat het wel in de aflevering.

Zie aflevering 3: de mannen in de tempel zijn met de steenopdracht bezig en dan zie je dit:

Afbeelding

Daar staat rechts een stenen paard, een soort standbeeld. Recht er tegenover staat er nog een. Die twee paarden bewaken als het ware de toegangspoort van de tempel.

Het paard is dus gespot, alleen het is geen levend exemplaar. Maar de tijger was ook geen levende, dat was ook een tekening.

Ik blijf intussen op mijn hd-recorder alles bekijken aan dubbele snelheid, maar het lukt wel. De geiten had ik al gevonden en nu het stenen paard. Wie weet kom ik toch nog ergens een levend paard tegen! 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 13:41

 2245  Uma
Om te bewijzen dat ik echt wel heel scherp spot: hier nog een hond ontdekt, in aflevering 4, visserswoning in Ha Long Bay. Voor het gemak heb ik de hond even omcirkeld, anders spot je hem misschien niet:

Afbeelding

Enfin, een hond hadden we sowieso al, maar een bevestiging kan geen kwaad. 🙂

Edit: 30 seconden later komen er nog twee honden in beeld, nu veel duidelijker, mais passons.
Gebruikersavatar

Yvo28 apr 2019, 16:25

 1111  Uma
Er is niemand van de overgebleven kandidaten die geboren is in een Shen jaar (Aap jaar).
Dus de potentiële hint dat het ontbrekende dier de mol is, die kan al niet meer kloppen.
Misschien kunnen we nog een andere kant uit met deze hint?
Gebruikersavatar

jos.jansen28 apr 2019, 17:14

 328  Uma
Yvo schreef:Er is niemand van de overgebleven kandidaten die geboren is in een Shen jaar (Aap jaar).
Dus de potentiële hint dat het ontbrekende dier de mol is, die kan al niet meer kloppen.
Misschien kunnen we nog een andere kant uit met deze hint?
Het enige dat ik kan bedenken is dat de afbeelding van de tijger niet gezien moet worden als tijger (tis bvb een kat), maar dit lijkt me een zeer zwak argument.

Mochten we nu een echt paard of echte tijger zien. Dan kunnen we nog steeds afbeeldingen uitsluiten, maar wat dan met de draak.

Maar voorlopig lijkt me dit dan een doodlopend straatje, hoewel ik toch graag nog de aap wil zien in de afleveringen (dan hebben we ze toch allemaal gehad)
Gebruikersavatar

Mateo28 apr 2019, 17:31

 870
Op de muur, Ceramic Road in Hanoi, staan volgens mij ook enkele apen of op z'n minst aapachtigen. Juist waar die te zien zijn, stopt het filmpje van de muur even (dank, Jos, dat je de link geplaatst hebt; ik zag 'm in een ander topic).

Filmpje op een kwart van de snelheid afgespeeld, maar dan nog is het lastig te zien en dus ook niet met zekerheid te zeggen wát er te zien is. 🙂

Op het ene plaatje staat een aap (?) rechts (met links een draak en in het midden een mensachtige met masker) en op het andere plaatje zie je links een aap (zo lijkt het mij toch). Excuses voor de slechte screenprintkwaliteit, maar beter krijg ik 'm niet.


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 17:51

 2245  Uma
A horse, a horse, my kingdom for a horse!

Ik meen in een flits begin aflevering 7 een levend paard, en zelfs 2, opgemerkt te hebben bij een beeld genomen vanaf de autoweg. Je moet heel goed kijken, want het is echt in een flits voorbij, maar volgens mij grazen daar twee bruine paarden in die wei. Het is op 6:24 in aflevering 7. Hier is het screenshot, maar echt scherp krijg ik het niet:

Afbeelding
Ik heb de (vermeende) paarden aangeduid in het gekleurde kadertje.
Moeilijkheid is: het is echt in een flits voorbij, het beeld is van redelijk ver geschoten en vanuit een rijdende auto. Dus kijk zelf eens, ik heb het maar kunnen zien op een groter scherm van de tv.

Het zouden ook weer van die bruine runderen kunnen zijn, maar de dieren in dit screenshot lijken me een achtersteven te hebben die meer op die van een paard gelijkt.

Ik scrol nog even verder in afl.7 of ik misschien nog ergens iets zie wat op een levend paard gelijkt.
Gebruikersavatar

Mateo28 apr 2019, 17:52

 870
't Zijn wel mini-paardjes, Klaartje!
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2019, 19:16

 1690  Sven
Nog iets, Bas is even oud als Joeri, dan zou hij ook tijger kunnen zijn. Waar ga je het verschil dan halen mochten ze allebei doorgaan naar de finale?
Gebruikersavatar

Yvo28 apr 2019, 19:29

 1111  Uma
Dat is al aangehaald Jay-lo, dan klopt de hint inderdaad ook niet.
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2019, 19:33

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Nog iets, Bas is even oud als Joeri, dan zou hij ook tijger kunnen zijn. Waar ga je het verschil dan halen mochten ze allebei doorgaan naar de finale?
Ze kunnen even oud zijn maar toch een verschillend teken hebben: als de ene in januari verjaart en de andere ergens in de andere maanden, is de ene een Os en de andere een Tijger.