Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

koen.willen26 apr 2019, 13:07

187  Uma
Ik was aflevering 7 aan het herbekijken en net voor de aankomst van Elisabet, Axel en Bas bij de opdrachten voor de schilderijen is me iets opgevallen. Het bewuste stuk speelt zich af op 14 minuten 10 seconden.

Net als het busje inrijdt zie je een brommer voorbij rijden en het lijkt dat er iets van een zak wordt weggegooid. Naar mijn gevoel is dat weggooien van die zak precies achteraf geplakt.

Er staan ook duidelijk letters op de zak, dus ik dacht misschien een hint. Ik zie enkel duidelijk een E en D op het einde.

Hier een vaag screenshot dat ik ervan heb kunnen maken (helaas heb ik beperkte mogelijkheden voor meer screenshots te maken omdat ik in het buitenland ben)

Afbeelding

Als mensen dus meerdere letters zien of andere van dit soort hints (misschien zelfs in andere aflevering). Laat dan zeker iets weten!

Oja, de persoon op de brommer droeg opvallend roze kleren!

thomas.e26 apr 2019, 13:19

91
Scherp opgemerkt. Ik ga het eens proberen frame by frame te bekijken.

Frolva26 apr 2019, 13:42

2204
Knap gezien! 👍🏻

Voor mij lijkt het gewoon een zak die opvliegt door de turbulentie* door de voorbijrijdende brommer.

Het lijkt wel dat er een telefoonnummer op staat 03... (Antwerpen, dus, maar waarschijnlijk moet je de 3 door een 2 vervangen :mrgreen: )
Afbeelding

(* opvliegen en turbulentie zijn GEEN hints naar de mol :mrgreen: )

BeaVer26 apr 2019, 13:49

1293  Uma
Frolva schreef: (* opvliegen en turbulentie zijn GEEN hints naar de mol :mrgreen: )
nee, Frolva, die vlieger gaat niet op! :mrgreen:

thomas.e26 apr 2019, 13:58

91
thomas.e schreef:Ik ga het eens proberen frame by frame te bekijken.
Jammer. De video is niet scherp genoeg om er wat van te maken. Doordat het een snel bewegend element is, wordt alles wazig in de frames. Misschien heeft iemand anders meer succes.

koen.willen schreef:Naar mijn gevoel is dat weggooien van die zak precies achteraf geplakt.
Als ik alle frames bekijk, hoe wazig ze ook zijn, denk ik het niet. Als je ziet hoe de zon op de zak reflecteert, dat klopt te goed, en het is niet uit te sluiten dat de zak door de figuur wordt gelost.

BeaVer26 apr 2019, 14:19

1293  Uma
Maar als het dan al niet frame per frame te lezen valt, is het dan wel nog een mogelijke hint?
Want een telefoonnr die start met +32 die op een zak staat in Vietnam, dat zou mij wel een kanjer van een hint lijken!

Jansen26 apr 2019, 14:36

3423  Yens
Heb de zak uitgesneden en daarna wat filters in Photoshop er op los gelaten:

Afbeelding

Meer kan ik er niet uit maken: de eerste cijfers lijken me 033 (1? ) / ....
Geen idee of het een betekenis heeft.

Vermoljoen26 apr 2019, 16:57

2354  Uma
033 is inderdaad duidelijk, maar de rest niet. Ik denk dat we hier niks moeten achter zoeken.

FlightWolf2394928 apr 2019, 13:36

183
033 is blijkbaar van Nederland. Was Axel niet van Nederland?

Jansen28 apr 2019, 13:52

3423  Yens
Axel is de zoon van een Franse vader en een Nederlandse moeder, dus lijkt me wat vergezocht. Verder zie je dat er na de 033 nog een cijfer staat (1 denk ik) en dan pas de slash, dus het is zeker niet de landcode 33. Overigens worden internationale nummers ofwel met twee nullen (00) of een plusteken (+) voor de landcode weergegeven.

Taupe07728 apr 2019, 15:20

767  Yens
Nu enkel ter info, deze tip stond al sinds begin van de week op Facebook.
We verwijten hun dat er hier gepikt wordt maar hier halen we onze mosterd ook daar 😉
Voor de rest, ik zie er niks in.

Vermoljoen28 apr 2019, 15:25

2354  Uma
Taupe077 schreef:Nu enkel ter info, deze tip stond al sinds begin van de week op Facebook.
We verwijten hun dat er hier gepikt wordt maar hier halen we onze mosterd ook daar 😉
Voor de rest, ik zie er niks in.
Over verandering gesproken :mrgreen: