Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

lajato27 apr 2019, 02:48

 69
sinds aflevering 6 weten we dat Axel wel heel graag gevulde koekjes (of wafertjes) lust.
Het pakje dat hij uit de en enveloppe haalt lijkt wel op een pakje wafers. In een later shot, toen ze afscheid namen van hun partner kon je even zien dat er naast hem twee pakken koekjes lagen:

Afbeelding

Dat onderste pakje (met roze en goudachtige band) was datgene dat hij uit de enveloppe haalde maar na wat zoekwerk helaas geen merk gevonden. Van het bovenste oranje pakje wel, dat lijkt wel heel hard op Reeze's:

Afbeelding

Ook een soort waferkoekjes dus.

En wat lag er in de schuif waar GDC de gsm in verborg voor de mol?

Afbeelding

Afbeelding

Waferkoekjes!

😲
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2019, 06:00

 3423  Yens
Alleszins goed gevonden!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2019, 07:26

 8153
Welke schuif? Welke gsm?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT27 apr 2019, 08:35

 767  Yens
Deze hint zit volgens mij ook in de aflevering zelf. Dat stukje over de gsm van de mol ziet eruit alsof het aan het begin van de volgende aflevering tussen het 'vorige keer'-stukje en het De Mol-logo getoond zal worden.
Gebruikersavatar

lajato27 apr 2019, 08:39

 69
Vermoljoen schreef: De hint zelf is best wel interessant. Al blijf ik wel bij de gedachte dat de hints alleen in de aflevering zelf zitten.
Dat lees ik idd wel meer, maar is dat eigenlijk een regel? Ondertussen post van mollenjager-dt gelezen hierboven. Het moet misschien nog een hint wórden.
Gebruikersavatar

Social27 apr 2019, 09:18

 353  Uma
misschien is dit een toevallige hint die wel eens goed zou kunnen kloppen! Axel is uiteindelijk de mol 🙂.
Gebruikersavatar

BeaVer27 apr 2019, 12:02

 1293  Uma
BeaVer @ Extra De Mol video's VIER

Maar wat Gilles in dat filmpje zegt:
"Ze zitten aan het diner (met de familie), tijd om de telefoon in de kamer te gaan verstoppen"
Dus die koeken uit de enveloppe moest Axel dus nog krijgen. Daarmee dat ik niet direct de hint met Axel zou durven leggen.
Die kunnen eigenlijk van iedereen zijn.
Gebruikersavatar

thomas.e27 apr 2019, 12:20

 91
Dat die Ricola-bonbons en deze wafertjes ook in de schuif liggen, is alleszins opvallend. Kan een afleidingsmanoeuvre zijn. Kunnen kleine attenties zijn voor de mol. Nu nog een kandidaat die op een bonbon aan het zuigen is (of iets anders met Ricola), of iemand die in beeld een dergelijk koekje verorbert. Al is de link naar de wafertjes van Axel al fijn gevonden!

Se non è vero, è ben trovato.

Het zijn ‘Glacier Peppermint’ bonbons?

Afbeelding
Gebruikersavatar

lajato27 apr 2019, 12:39

 69
BeaVer schreef:BeaVer @ Extra De Mol video's VIER

Maar wat Gilles in dat filmpje zegt:
"Ze zitten aan het diner (met de familie), tijd om de telefoon in de kamer te gaan verstoppen"
Dus die koeken uit de enveloppe moest Axel dus nog krijgen. Daarmee dat ik niet direct de hint met Axel zou durven leggen.
Die kunnen eigenlijk van iedereen zijn.

Ze krijgen allemaal op zijn minst "eigenaardige" kadootjes. Ik ga er dus van uit dat de productie redelijk specifiek geweest is naar de partners en ze dus ook wisten wie wat ging krijgen. In de enveloppe zat ook maar één pak koekjes, en toch liggen er twee naast hem op tafel. Een link met de Ricola heb ik nog niet gevonden, enkel dan dat een van de managing directors van Ricola in Zwitserland ook Axel noemt... https://www.zoominfo.com/p/Axel-Lachhein/-1369731150

(maar betwijfel sterk dat dit al een serieuze hint zou zijn...)
Gebruikersavatar

Cedric27 apr 2019, 12:45

 2834  Uma
Dit alles dan wel in de veronderstelling dat alles wat in die schuif zit voor de Mol bedoeld is.
Voor hetzelfde geld is alles behalve de gsm gewoon iets wat toevallig in die bewuste lade lag, zonder meer..
Gebruikersavatar

annie.delen27 apr 2019, 12:53

 238  Uma
Die wafers verkopen ze ook in Vietnam.


Misschien rijdt daar in het hotel zo'n kar met snoep rond en hebben ze gezegd neem maar wat je wilt.

Als er dan maar een paar dingen op liggen die je kent neem je automatisch hetzelfde als je medekandidaten.