Hmmm.. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ze op die bewuste momenten de smartphone op de wc gaat halen. Wat ik wél wil zeggen is dat het raar is dat er meerdere keren getoond wordt hoe Elisabet naar de WC moet/gaat (De scène bij het diner was ik al vergeten, maar ook hier wordt de nadruk gelegd op het feit dat Elisabet naar de WC gaat omdat ze er een probleem van maakt). Dat is toch helemaal niet normaal in reality-reeksen?
Het feit dat de makers niet konden weten dat ze een woordenwisseling met Bas zou hebben, doet volgens mij niets terzake, ik verkies eerder te denken dat de makers er een paar scènes wouden insteken waarin Elisabet gelinkt werd met de wc, en misschien was die scène met Bas bij de meest geschikte scènes.
Nu ik er bij nadenk, is Elisabet tijdens het diner ook de eerste van de vrouwen die naar de WC moet gaan, wat ervoor zorgt dat zij de eerste zou zijn op de vrouwentoiletten, waar de smartphone dus zou liggen als de mol een vrouw is. Als ik het mij goed herinner wordt er tegen niemand anders expliciet gezegd dat hij/zij als volgende naar de wc moet gaan (buiten dan tegen Joeri, maar ook dat wordt niet luidop uitgesproken). Ook hier: bekijk het niet letterlijk, alsof de smartphone daar op dat moment moet liggen, maar bekijk het symbolisch.