Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju29 apr 2019, 01:21

 507  Yens
Vlak voor het zwarte pieten spel , passeren een heel aantal beelden uit de maffiawijk.
Hierbij ook het beeld van een groep kaarters.

Afbeelding
De kaarten liggen op tafel en één van hen heeft de zwarte piet.

Afbeelding
En die persoon heeft een speldje op zijn hemd.

Afbeelding
Een vliegeniersspeld.

Afbeelding

Dus Axel is de zwarte piet en is de mol?

Of is hij juist de verliezer? (wie de zwarte piet heeft verliest het spel)
En is de persoon aan de andere kant die het geld telt de winnaar?
En de persoon aan de rechterkant drinkt toevallig uit een roze beker en heeft een 6 naar boven liggen (Elisabet stond vlak ervoor in het hotel aan "letter 6"). Is Elisabet dan de mol?

Benieuwd naar de uitkomst, maar dit lijkt mij toch echt wel een hint!
Laatst gewijzigd door Moldedju op 29 apr 2019, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mateo29 apr 2019, 01:25

 870
Mooi gevonden, Moldedju!
Gebruikersavatar

Vermoljoen29 apr 2019, 07:43

 2354  Uma
Verliezer is zo goed als onmogelijk. Ze kunnen niet op voorhand weten wie het spel wint of verliest. Dus dan zou het eerder een verwijzing naar De Mol kunnen zijn.
Goed gevonden!
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2019, 08:04

 3423  Yens
Een ding is zeker, de man met de zwarte piet en de vliegenierspin is zeker geen piloot :mrgreen: .
Gebruikersavatar

Mateo29 apr 2019, 11:24

 870
Nee, lijkt mij ook niet. 😃
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh29 apr 2019, 12:20

 344  Sven
Vermoljoen schreef:Verliezer is zo goed als onmogelijk. Ze kunnen niet op voorhand weten wie het spel wint of verliest. Dus dan zou het eerder een verwijzing naar De Mol kunnen zijn.
Goed gevonden!
Of ze moeten meerdere shots maken zodat ze in de montage het kunnen sturen, maar lijkt me stug dat het zo werkt.
Gebruikersavatar

rolhad29 apr 2019, 12:32

 434
lorenzo.dejongh schreef:
Of ze moeten meerdere shots maken zodat ze in de montage het kunnen sturen, maar lijkt me stug dat het zo werkt.
Of gewoon na de finale nog extra stukken gaan filmen.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh29 apr 2019, 12:37

 344  Sven
Exact, maar ik zie ze dat niet doen. Geen idee waarom eigenlijk, maar vind het te omslachtig maar then again, het is ook wel weer De Mol haha.
Gebruikersavatar

astridm29 apr 2019, 13:09

 287
Moldedju schreef:Vlak voor het zwarte pieten spel , passeren een heel aantal beelden uit de maffiawijk.
Hierbij ook het beeld van een groep kaarters.

Afbeelding
De kaarten liggen op tafel en één van hen heeft de zwarte piet.

Afbeelding
En die persoon heeft een speldje op zijn hemd.

Afbeelding
Een vliegeniersspeld.

Afbeelding

Dus Axel is de zwarte piet en is de mol?

Of is hij juist de verliezer? (wie de zwarte piet heeft verliest het spel)
En is de persoon aan de andere kant die het geld telt de winnaar?
En de persoon aan de rechterkant drinkt toevallig uit een roze beker en heeft een 6 naar boven liggen (Elisabet stond vlak ervoor in het hotel aan "letter 6"). Is Elisabet dan de mol?

Benieuwd naar de uitkomst, maar dit lijkt mij toch echt wel een hint!
Wat mij betreft zou dit alleen een hint zijn als het ook klopte. De volgorde waarin de kandidaten zaten komt niet overeen met de volgorde die jij de mannen geeft. Als de man met de pin Axel moet voorstellen, dan moet de man met de roze beker Bas zijn en is Elisabet de winnaar want die zat tegenover Axel.
Gebruikersavatar

Zatte Ru29 apr 2019, 17:14

 28
[quote="Moldedju"]Vlak voor het zwarte pieten spel , passeren een heel aantal beelden uit de maffiawijk.
Hierbij ook het beeld van een groep kaarters.

Afbeelding
De kaarten liggen op tafel en één van hen heeft de zwarte piet.

Ik bekijk het op een andere manier.
Als je het camerastandpunt vergelijkt, met het camerastandpunt tijdens het kaartspel van de kandidaten.
dan zit de speler die de 'zwarte piet' heeft op dezelfde plaats dan BAS.

dus BAS = de valsspeler = de mol 🙂
Gebruikersavatar

thomas.e29 apr 2019, 22:33

 91
Even een toevoeging, in de camerabeweging voorafgaand aan de zwartepietende mannen, wordt er binnengekeken in een andere kamer (rechterkant, kaartende mannen zijn linkerkant). Rond 36:15.

Daar zie je een man een soort pot opheffen (niet enkel deksel) aan een handvat, en weer neerlaten. Beetje op dezelfde manier als het wegnemen en wegzetten van de koffers door Gilles. Zelfde volgorde: opheffen > zwartepieten. Lijkt inderdaad verwijzing naar de opdracht.

Afbeelding
Gebruikersavatar

rolhad29 apr 2019, 23:49

 434
lorenzo.dejongh schreef:Exact, maar ik zie ze dat niet doen. Geen idee waarom eigenlijk, maar vind het te omslachtig maar then again, het is ook wel weer De Mol haha.
Is volgens mij 2dagen later gefilmd.
In die snelle beelden zit er een vrouw in een kamer bij een scheurkalender(?) Met het nummer 24. Tijdens de opdracht(aan tafel) zelf heb je er eentje met het nummer 22.

Maar moet het nog eens bekijken.