Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2019, 07:10

 767  Yens
En hoe leg je dan die 3000 uit bij zwarte pieten?
Gebruikersavatar

rolhad03 mei 2019, 08:23

 434
Taupe077 schreef:En hoe leg je dan die 3000 uit bij zwarte pieten?
wat had de mol in zijn plaats moeten doen zonder super verdacht over te komen?
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2019, 08:41

 767  Yens
rolhad schreef:wat had de mol in zijn plaats moeten doen zonder super verdacht over te komen?
Je niet verdacht maken en opdrachten doen slagen doe je als mol bij de start, als het niet anders kan.
Nu op het einde weten in theorie de anderen wel wie de mol is en moet je vooral proberen het geld niet meer binnen te halen.
Bij de koffertjes zijn het Elisabet EN Axel die er voor zorgen dat er 5000 euro kan gewonnen worden.
Hier als mol zeg je als je "praat" een bedrag dat je hebt maar niet het hoogste ... dan is er een koppel einde verhaal
Gebruikersavatar

Mateo03 mei 2019, 10:04

 870
@Moldedju: Dat was dus de post die ik vóór de openingspost van dit forum gelezen had...
Gebruikersavatar

BogersAsset03 mei 2019, 10:10

 65
rolhad schreef:wat had de mol in zijn plaats moeten doen zonder super verdacht over te komen?
Inderdaad, er was eigenlijk niet echt een uitweg, zei Axel dat hij niet de 3000 had, was Joeri sowieso bij de andere kandidaten gaan vragen wie dat had. Aangezien niemand als 'mol' gezien wilt worden op dit punt (denk ik)? Zouden Bas en Elisabet waarschijnlijk eerlijk gezegd hebben dat ze de 3000 niet hadden, dan had Joeri iets gezegd van komaan eh mannekes, we moeten da geld wel binnenhalen om de mol een hak te zetten. En als Axel dan zou toegeven (want er is altijd een kans van 1/4 dat hij betrapt wordt als Joeri de kaart trekt of als hij met de kaart blijft zitten), zou dat erg verdacht overkomen 'waarom loog jij eerst?'..

Allez da's hoe ik het 'scenario' dan zie en als Axel dat ook zo zag zou hij gerust de mol kunnen zijn en toch de 3000€ binnenhalen?

Ik vind het wel een interessant gegeven als 'tip' maar snap dan niet waarom 'judas' plots zo belangrijk zou zijn, het enige 'christelijke' dat we zagen was het schilderij in het restaurant? Desalniettemin is het bij mij ook al opgekomen dat ze dit seizoen waarschijnlijk zeker een goede tip in de montage moeten steken omdat de mol op voorhand niet bekend was en het dus moeilijk was om op voorhand dingen af te spreken met de mol etc...
Gebruikersavatar

Mateo03 mei 2019, 10:13

 870
Frolva schreef:Zoals Moldedju het in de eerste post uitlegt.

Juda = de prijzende
Axel = de prijzende
Axel = Juda

😉
En hierdoor is de al eerder opgemerkte overeenkomst tussen de stoel met opschrift van Judas (schilderij Laatste Avondmaal bij het deftig diner) en de stoel met opschrift 'Axel' in de eerste promo/trailer een nog geloofwaardigere hint.
Nu ben ik om, @Moldedju! Axel it is.
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2019, 10:36

 2204
De 3000 is naast elkaar (Axel - Joeri) terecht gekomen doordat Elisabet het stapeltje dat voor Joeri lag heeft genomen.
Het is (wanneer je voor 5000 euro speelt) duidelijk veruit het hoogste bedrag.

Aanvankelijk wordt enkel gesproken over 'hoge' en 'lage' bedragen; Het is pas wanneer Elisabet bij Joeri moet trekken dat die zegt dat hij 'een heel hoog bedrag' heeft. Elisabet zeg hierop dat ze geen hoge kaarten heeft.

Bij het begin van de tweede ronde zegt Joeri dat hij 3000 heeft. Axel zegt: 'ik ook'. De 3000 wordt binnengehaald.

Mag je hierdoor Axel uitsluiten als mol? Ik vind van niet. :mrgreen:

Wat kon Axel (als mol) doen op het moment dat Joeri bij hem moet trekken en zegt dat hij 3000 euro heeft?
Liegen. Als kandidaat was daar uiteraard geen enkele reden toe, want dan wil je geld binnenhalen. Als mol liegen houdt volgens mij een zeer groot risico in, op dat moment. Want Joeri moet sowieso nog een kaart trekken bij Axel. Als ze niet afspreken is het één kans op drie dat Joeri toch de 3000 trekt. En dan valt de mol door de mand. En als Joeri een ander bedrag trekt is de kans groot dat het na het spel uit komt. Indien immers (per hypothese kandidaten) Bas en Elisabet hun resterende kaarten laten zien, blijkt ook dat de 3000 bij Axel zat.

Hét moment om te mollen tijdens deze opdracht was bij de koffertjes. En dat is duidelijk niet gebeurd. Met een mol die gebriefd zou zijn had er nooit voor 5000 gespeeld mogen worden ... 😉
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2019, 12:21

 767  Yens
Frolva schreef:De 3000 is naast elkaar (Axel - Joeri) terecht gekomen doordat Elisabet het stapeltje dat voor Joeri lag heeft genomen.
Het is (wanneer je voor 5000 euro speelt) duidelijk veruit het hoogste bedrag.

Bij het begin van de tweede ronde zegt Joeri dat hij 3000 heeft. Axel zegt: 'ik ook'. De 3000 wordt binnengehaald.

Mag je hierdoor Axel uitsluiten als mol? Ik vind van niet. :mrgreen:

Wat kon Axel (als mol) doen op het moment dat Joeri bij hem moet trekken en zegt dat hij 3000 euro heeft?
Liegen. Als kandidaat was daar uiteraard geen enkele reden toe, want dan wil je geld binnenhalen. Als mol liegen houdt volgens mij een zeer groot risico in, op dat moment. Want Joeri moet sowieso nog een kaart trekken bij Axel. Als ze niet afspreken is het één kans op drie dat Joeri toch de 3000 trekt. En dan valt de mol door de mand. En als Joeri een ander bedrag trekt is de kans groot dat het na het spel uit komt. Indien immers (per hypothese kandidaten) Bas en Elisabet hun resterende kaarten laten zien, blijkt ook dat de 3000 bij Axel zat.

Hét moment om te mollen tijdens deze opdracht was bij de koffertjes. En dat is duidelijk niet gebeurd. Met een mol die gebriefd zou zijn had er nooit voor 5000 gespeeld mogen worden ... 😉
Voor mij valt Axel daar dus wel af ... hij moet als mol toch niet antwoorden dat hij 3000 euro heeft!
De kans bestaat inderdaad dat Joeri die trekt maar dat is een risico van 33% Als ze niet getrokken wordt, weet niemand waar ze zit want op het einde moet er enkel de vrijstelling en het strafpunt worden getoond. ik als mol had dat NOOIT getoond of gezegd dat ik 3000 had!

Het moment om te mollen is echter inderdaad ervoor met die koffertjes. Maar daar zijn het toch vooral Elisabet en Axel die er net voorzorgen dat de 5000 euro worden gewonnen en je ziet echt van zodra de 5000 euro getoond wordt door GDC dat Bas 5cm kleiner wordt en Axel die er 10 groeit en lachend naar Bas kijkt ...
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2019, 12:35

 3423  Yens
Ik hoop echt dat ze volgende week tijdens de reveal aflevering een uitleg geven waarom Elisabet in godsnaam het stapeltje van Joeri pakt... Kan echt geen reden bedenken waarom ze dat zou doen. Niet als mol en ook niet als kandidaat. En... dat zou dan ook willen zeggen dat Joeri in principe als eerste de vrijstelling zou gehad hebben.
Gebruikersavatar

rolhad03 mei 2019, 12:41

 434
Jansen schreef:En... dat zou dan ook willen zeggen dat Joeri in principe als eerste de vrijstelling zou gehad hebben.
Helaas niet, want de vrijstelling(en strafpunten) werden apart na het nemen van de hoopjes verdeeld.

Enigste reden lijkt me om Bas te pesten(moest die de mol zijn)?
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2019, 12:50

 3423  Yens
Je hebt helemaal gelijk 😃 Stom van me 😉
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2019, 12:52

 2204
Taupe077 schreef:Voor mij valt Axel daar dus wel af ... hij moet als mol toch niet antwoorden dat hij 3000 euro heeft!
De kans bestaat inderdaad dat Joeri die trekt maar dat is een risico van 33% Als ze niet getrokken wordt, weet niemand waar ze zit want op het einde moet er enkel de vrijstelling en het strafpunt worden getoond. ik als mol had dat NOOIT getoond of gezegd dat ik 3000 had!
Dan verschillen we daarin van mening. 😉

Was het vooraf duidelijk dat de kaarten op het einde niet getoond moesten worden? Dat lijkt me niet.
En als je dan weigert ...

Een risico dat je als mol - volgens mij - niet mag nemen.