Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2019, 13:46

 767  Yens
De andere kandidaten hebben misschien voorgesteld om dat te tonen of hebben ze zelf spontaan neer gelegd.
Zou toch niet de eerste keer zijn dat er iemand niet wil zeggen of hij M of V heeft gekozen om zomaar iets te zeggen etc.
Maar goed, we zijn het eens dat we het oneens zijn
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mei 2019, 18:59

 2354  Uma
Taupe077, wie denk jij dat De Mol is?
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 19:35

 507  Yens
BogersAsset schreef:Inderdaad, er was eigenlijk niet echt een uitweg, zei Axel dat hij niet de 3000 had, was Joeri sowieso bij de andere kandidaten gaan vragen wie dat had. Aangezien niemand als 'mol' gezien wilt worden op dit punt (denk ik)? Zouden Bas en Elisabet waarschijnlijk eerlijk gezegd hebben dat ze de 3000 niet hadden, dan had Joeri iets gezegd van komaan eh mannekes, we moeten da geld wel binnenhalen om de mol een hak te zetten. En als Axel dan zou toegeven (want er is altijd een kans van 1/4 dat hij betrapt wordt als Joeri de kaart trekt of als hij met de kaart blijft zitten), zou dat erg verdacht overkomen 'waarom loog jij eerst?'..

Allez da's hoe ik het 'scenario' dan zie en als Axel dat ook zo zag zou hij gerust de mol kunnen zijn en toch de 3000€ binnenhalen?

Ik vind het wel een interessant gegeven als 'tip' maar snap dan niet waarom 'judas' plots zo belangrijk zou zijn, het enige 'christelijke' dat we zagen was het schilderij in het restaurant? Desalniettemin is het bij mij ook al o...
Kan inderdaad dat judas er niets mee te maken heeft. Zie mijn post bij kafka. Bedankt om mee te denken over de essentie van de tip en het goede er uit te halen in plaats van datgeen je niet goed vindtn af te schieten! That is how we catch the mole!
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2019, 21:14

 767  Yens
Vermoljoen schreef:Taupe077, wie denk jij dat De Mol is?
Kaat... :twisted:

Ik dacht sinds tijdens de episode waar Kaat er zou uitliggen Elisabet is de mol en dat ook vorige aflevering tot de koffertjes. Sinds ze zeggen dat er maar 1 misschien over is Bas.

Hoe dan ook we zien zondagavond wel maar wat een verschil met vorige jaren...
Hanne tot 1 aflevering voor einde dan zeker van Gilles
Robin tot voor de aflevering waar hij ging uitvallen en dan zeker Eline
Even Joke maar snel Pieter
En nu vooraf Axel, dan Kaat tot voor de aflevering waar ze eruit ging. Dan even Elisabet en nu Bas. Wie weet tijdens de aflevering Axel dan is de cirkel rond en ben ik omgekeerd gegaan...
Maar dus echt wel moeilijk dit jaar!
Gebruikersavatar

Holmes04 mei 2019, 10:11

 395
Taupe077 schreef:Het moment om te mollen is echter inderdaad ervoor met die koffertjes. Maar daar zijn het toch vooral Elisabet en Axel die er net voorzorgen dat de 5000 euro worden gewonnen en je ziet echt van zodra de 5000 euro getoond wordt door GDC dat Bas 5cm kleiner wordt en Axel die er 10 groeit en lachend naar Bas kijkt ...
Dus Bas zou de mol zijn, en aangezien hij de smartphone gevonden had was hij ook vooraf gebriefd over de antwoorden bij de kofferproef en dus met die voorkennis slaagt hij er dus in om bij geen enkele vraag een verkeerd antwoord op te dringen.
Wat was dan het nut van de briefing waar een heel hotel voor werd op stelten gezet?

Elisabet geeft onmiddellijk en resoluut het juiste antwoord voor de eerste vraag. Niet echt het gedrag van een niet-gebriefde mol.
Axel geeft nooit als eerste een antwoord, maar was afwachtend wat logisch zou zijn als hij als mol niet gebriefd was geweest.
Gebruikersavatar

thomas.e04 mei 2019, 11:01

 91
Holmes schreef:Axel geeft nooit als eerste een antwoord, maar was afwachtend wat logisch zou zijn als hij als mol niet gebriefd was geweest.
Het is wel Axel die als eerste antwoordt met ‘ik denk één’ op de laatste vraag (over de misschien-schermen). En Elisabet die aansluit met ‘ik ook’. Niet dat het er volgens mij echt toe doet.
Gebruikersavatar

Moldedju04 mei 2019, 11:50

 507  Yens
Weet hij zelf wel het juiste antwoord? Hij was niet gebriefed ...
Gebruikersavatar

Taupe07704 mei 2019, 14:07

 767  Yens
Holmes schreef:Dus Bas zou de mol zijn, en aangezien hij de smartphone gevonden had was hij ook vooraf gebriefd over de antwoorden bij de kofferproef en dus met die voorkennis slaagt hij er dus in om bij geen enkele vraag een verkeerd antwoord op te dringen.
Wat was dan het nut van de briefing waar een heel hotel voor werd op stelten gezet?

Elisabet geeft onmiddellijk en resoluut het juiste antwoord voor de eerste vraag. Niet echt het gedrag van een niet-gebriefde mol.
Axel geeft nooit als eerste een antwoord, maar was afwachtend wat logisch zou zijn als hij als mol niet gebriefd was geweest.
Niet zou maar is ... hoe raar ik het nog steeds vind.

En kijk eens naar de reactie van Axel als GDC zegt dat het 5000 euro is... hij lijkt plots nog 10cm groter en Bas krimpt ineen.
Dit koffertjes zijn zo overduidelijk ...
of het zijn 4 zeer goede acteurs, wat dan het draaien van die koffers kan verklaren 😉