Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldolly29 apr 2019, 14:17

 18
Welke hint kunnen we hierin terugvinden:

Afbeelding

De kandidaten bevinden zich namelijk in het Cafe Apartment in Ho Chi Minh.
Op internet vind ik deze afbeelding van het gebouw terug (ik heb de locatie van Elisabet hierop aangeduid):

Afbeelding

Wanneer we naar een algemeen beeld van het gebouw in de aflevering krijgen, zien we dit (ik heb opnieuw het balkon van Elisabet aangeduid)

Afbeelding

Er is dus een verschil!

Ik vind ook geen afbeeldingen van het gebouw op internet in de "molversie".
Dus een zekere hint, maar welke?
Gebruikersavatar

sara.pantoja29 apr 2019, 14:24

 100
láu betekent sluw in het Vietnamees. Als je het weer terug vertaalt komt er als vertaling 'xảo quyệt' te staan.
Niet dat ik hier een stap verder mee kom, maar soit, ter info dus 🙂

Maar er is nog een verschil (mss wel meerdere, heb nog niet alles bekeken). Het balkon rechtsboven dat waar Elisabet zat, heeft in de versie van gisteren in het groot 'BOO en dan nog iets met Sushi' staan.
In jouw foto van op het internet staat er enkel in het klein 'BOO Coffee' (of zoiets).
Volgens mij is de foto op het internet dus gewoon een verouderde foto en zijn er geen nieuwere foto's op internet gezet.

Ikzelf ga hier in ieder geval niet direct iets achter zoeken.

Nog ff verder gezocht en deze foto gevonden via google:
Afbeelding
inclusief dus the letter láu 6
Gebruikersavatar

skred29 apr 2019, 14:38

 110  Uma
The letter = lá thu'

Lá thu' láu= volgens Google Translate dan 'de geheime brief' of 'de slimme brief'

Ik heb de aflevering nog niet kunnen zien, dus ik kan hier verder niks mee.
Gebruikersavatar

Social29 apr 2019, 14:42

 353  Uma
Geen hint dus, aangezien dit gewoon deel is van het gebouw.
Gebruikersavatar

Moldedju29 apr 2019, 14:44

 507  Yens
Afbeelding

Er zijn wel meerdere dingen veranderd aan dat gebouw als je de foto van internet vergelijkt met die van de uitzending ...

Wat mijn vraag vooral is met dit beeld. Waar is Axel naar toe? Moet die niet studeren misschien?
Of is hij weer ondergedoken?

Afbeelding
Gebruikersavatar

BeaVer29 apr 2019, 15:02

 1293  Uma
Axel zit neer en heeft een groter balkon waardoor hij verder van de reling zit. Je ziet hem wel zitten, maar ziet zijn hoofd niet.
Gebruikersavatar

Cedric29 apr 2019, 15:07

 2834  Uma
Raar dat sommigen op hetzelfde verdiep zitten en anderen niet... Ik zou in deze fase van het spel iedereen op een ander verdiep verwachten.
Gebruikersavatar

sara.pantoja29 apr 2019, 15:09

 100
Daar moest ik gisteren idd ook aan denken. Mss waren de andere appartementen in het gebouw al bezet ?
Gebruikersavatar

sofie.BE29 apr 2019, 15:24

 1  Uma
The letter 6 kan verwijzen naar de 6e letter uit Elisabeth's naam, namelijk de B ... => de B van Bas 😉
Gebruikersavatar

Leander30 apr 2019, 00:38

 8
De kandidaten moeten van de regie hun mol boekje aanvullen/bestuderen vanop hun balkon vd hotelkamer. Dit alles wordt dus duidelijk gestuurd door de programmamakers.
Bij Elisabet hangt een woord aan de balkonafsluiting: "the letter".

"the letter" verwijst naar het centrale thema van aflevering 8. Tijdens die aflevering wordt uitgelegd hoe de briefing van de mol gebeurd. En er is ook een opdracht rond het saboteren van de briefing.
"the letter" aan het balkon verwijst dus naar "de briefing" van de mol. Elisabet is de mol 2019

We weten nu ook naar welke gsm we belden toen we (eind februari) de brief lazen over de mollenplaag in Sint Gilles waas ;p
The letter kan ook naar die brief verwijzen.
Gebruikersavatar

BertV30 apr 2019, 01:09

 19
Onder de titel "verregaande hints die meestal niets betekenen"...
"The letter" is een aflevering van ER (Emergency Room). En wie is toevallig urgentiearts... 😂