Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 11:19

 507  Yens
Bij de varkens viel me plots de volgende conversatie op. Als ze het "niet weten" moeten ze de emoticon hiervan intoetsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat me deed denken aan Axel zijn wederkerende beweging op het bed met de armen open, die we allemaal al gezien hebben
Afbeelding

En toen schoot er mij iets te binnen. Het was mij (en anderen) al opgevallen dat Axel heel veel rare bewegingen maakt (vallen op bed met armen open, handgebaren bij eliminatie Kaat, vingers over ogen vlak voor konijnenbriefing, handen met gezicht bedekken bij eliminatie, "de denker" op het balkon, handen gevouwen, thumbs up na jeep ...) Ga zo maar door zou ik zeggen. Ik ga ze niet allemaal weergeven want zijn er gewoon veel.

Afbeelding
Afbeelding

En wie maakte er nog de hele tijd gebaren met zijn handen. Gilles tijdens de video "niet naar Luxemburg". Het konijnenteken is al veel over gepraat maar Gilles doet de hele tijd dingen met zijn handen.

Gilles tijdens de "niet naar Luxemburg" video en Axel doen volgens mij de hele tijd emoticons na.

En de emoticon die Axel het meest nadoet na elke evaluatie is "Ik weet het niet" of "Jij weet niets"
Gebruikersavatar

thomas.e01 mei 2019, 12:20

 91
Schoon!
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2019, 12:47

 2245  Uma
De vraag is: doet Axel de emoticons na of zijn de emoticons niet gewoon gebaseerd op gebaren en gezichtsuitdrukkingen, die zo alledaags zijn, dat ook Axel (en ook GDC en ongeveer 7 miljard andere mensen op deze planeet) ze gewoon gebruikt in alledaagse conversaties? Wie spreekt u nu niet eens gesticulerend, wie steekt nu eens niet zijn duim op om aan te geven dat iets OK is? 🙂 Hupla, zelfs ik gebruik emoticons op dit forum! En ik ben niet eens de Mol! 😲
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 13:41

 507  Yens
Als je nu op zoek gaat naar het filmpje van "niet naar Luxemburg" op vier, komt er enkel nog het filmpje van http://www.nietnaarluxemburg.be.
Dat was toch niet het geval dacht ik?
De hint lijkt hier toch in te zitten dan?

Addendum


Klaartje schreef:De vraag is: doet Axel de emoticons na of zijn de emoticons niet gewoon gebaseerd op gebaren en gezichtsuitdrukkingen, die zo alledaags zijn, dat ook Axel (en ook GDC en ongeveer 7 miljard andere mensen op deze planeet) ze gewoon gebruikt in alledaagse conversaties? Wie spreekt u nu niet eens gesticulerend, wie steekt nu eens niet zijn duim op om aan te geven dat iets OK is? 🙂 Hupla, zelfs ik gebruik emoticons op dit forum! En ik ben niet eens de Mol! 😲
Axel ken ik niet. Maar GDC een klein beetje. Heb je GDC al ooit op 7 seconden deze gebaren zien doen in een filmpje?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Moldedju op 01 mei 2019, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

janeen.janssens01 mei 2019, 14:13

 30  Bert
Je bent volgens mij het belangrijkste gebaar van Axel vergeten : het snelle vingerknippen van Axel bij "de brief onder het kussen".
Doe dit zelf eens vertraagd.

Er zijn heel veel Axel-verwijzingen, maar die ga ik hier niet meer posten want ik wil de forumpolitie niet op mijn dak.
Verbaast me wel dat er niet beter gekeken wordt. Teveel I-pad tunnels denk ik. Zelf ga ik nu, in mijn badjas, genieten van de koffiekoeken die ze net aan de deur gebracht hebben.
Prettige 1 mei en een dikke superduim voor de 4mol - regie. De gekozen mol kan nu met trots de mist ingaan.
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2019, 14:25

 2204
Post gerust jouw Axel-aanwijzingen. 😉

(en voor het overige begrijp ik jouw post niet echt)
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2019, 14:27

 2245  Uma
Het belangrijkste gebaar van GDC in dat filmpje was natuurlijk zijn vinger die naar de .be wees op zijn t-shirt, want dat was de trigger die ons ertoe moest aanzetten te gaan zoeken naar de website nietnaarluxemburg.be, waar je dan via een spectrogram kon vinden dat ze naar Vietnam waren geweest.

En ja, GDC maakt enorm veel gebaren met zijn handen, je moet hem eens bezig zien als hij de studio-omkadering doet van bvb de voetbalwedstrijden in de Champions League. GDC spreekt altijd gesticulerend, zelfs in een studio in gesprek met de voetbalanalisten. En ook in zijn stand-ups als hij opdrachten uitlegt aan de groep gebruikt hij heel veel gebaren om zijn woorden te onderstrepen. En in zo'n filmpje, dat sowieso kort moet duren, is het dan sowieso opvallend dat hij gebaren maakt.
Gebruikersavatar

thomas.e01 mei 2019, 14:38

 91
Ik zou het best fijn vinden als dit iets wordt, maar dan moet al dit ge-emoji toch eens op een rijtje gezet worden, om het dan te proberen lezen zoals Joeri en Axel deden in de opdracht? Dat wordt overigens vervelend: je kan ze namelijk niet op dit forum posten… Professioneel het forum gemold!
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 14:58

 507  Yens
Was blijkbaar een beetje snel. De "goede voornemens" staan nog gewoon online maar onder die titel... .
Ik had die "scrambled video" van "niet naar Luxemburg" alleen zelf nog nooit gezien en wist ook niet van die vinger naar de video :oops: :oops: En misschien ken je Gilles beter dan ik.

Desalniettemin Klaartje vind ik dat je deze hint iets te snel naar de prullenbak verwijst. Misschien terecht, maar misschien ook onterecht. Dat zullen we zondag al een beetje weten, maar volgende zondag zeker.

In elk geval vind ik het opvallend dat Axel steeds dat gebaar doet op zijn bed dat sterk gelijkt op de emoticon "ik weet het niet". We krijgen dat gebaar ook nog eens uitgelegd tijdens de uitzending.
Bovendien had de trailer waarin de namen verborgen zaten als naam als titel:

Gilles onthult eindelijk het geheim van nieuw seizoen: "De Mol weet niets"

Als dit geen potentiële hint is, ja wat dan wel?
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2019, 15:37

 2245  Uma
Ik verwijs deze hint ook niet naar de prullenmand hoor, ik had alleen mijn bedenkingen over gebaren die emoticons zijn en andersom.

Axel die zo op een vreemde manier achterover valt op zijn bed, dat hebben we inderdaad enkele malen gezien. Maar ik zou niet weten wat dat zou moeten betekenen, als er al een bedoeling achter die beweging zit.

Als Axel dat opzettelijk heeft gedaan en het een hint is, dan ben ik toch ook benieuwd naar de uitleg in de laatste aflevering. We zullen zien.
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 16:18

 507  Yens
Die uitleg zou dus kunnen zijn dat hij de emoticon nadoet die "ik weet het niet" uitbeeldt, want "de mol weet niets" zoals ze hebben aangekondigd. Misschien doet hij dat wel elke keer voor hij gebriefed gaat worden want op dat moment weet hij ook echt niets.
Maar, we zullen inderdaad eerst al eens zien wie de mol is (en of mijn vrouw gelijk heeft) 😃
Gebruikersavatar

thomas.e04 mei 2019, 10:52

 91
Spotte net nog zo’n moment (misschien heeft iemand het al wel aangehaald), waar Axel zijn armen even geforceerd in de lucht lijkt te steken. Op het moment dat hij uit zijn tunnelgat kruipt, en achterover valt op de grond. (afl.7 ±01:01:10)