Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 16:15

 507  Yens
Nog eentje om nog een paar man meer om te krijgen.

We vragen ons al de hele tijd af waarom Axel de hele tijd zijn handen voor zijn gezicht houdt, nietwaar?

En wie goed heeft opgelet heeft ook al wel gemerkt dat Axel heel vaak 2 keer hetzelfde achter elkaar zegt. Ik ga ze niet allemaal weergeven want daar gaat het niet om. Maar bv "Dat is hem. Dat is hem." vlak bij de #3 naar #2 scene. En ik hoorde het gisteren ook weer toevallig vlak voor Axel en Joeri bij de varkensboerderij aankomen. Check if you like.

Nu wie dit deed dit nog altijd? Juist Kamiel Kafka. "En ik zal het geen twee keer zeggen" Een personage gebaseerd op Franz Kafka, de filosoof met als één van zijn bekendste werken:
de gedaanteverwisseling.
En de eerste versie ervan, die zag er zo uit.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2019, 16:17

 2204
Heel leuk gevonden Moldeju. 👍🏻



Maar ik vrees dat dit geen hint is. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 17:37

 507  Yens
Frolva schreef:Heel leuk gevonden Moldeju. 👍🏻
Maar ik vrees dat dit geen hint is. :mrgreen:
Ik ben al gewoon dat iedereen me voor zot verklaard, maar als jij het ook nog begint te doen Frolva :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Echt waar, ik ben er ondertussen 200% zeker van dat Axel de mol is en ze het volgestouwd hebben met tips, de ene al zotter dan de andere. Maar vooral allemaal tips die zo voor de hand liggend of triviaal of vergezocht lijken dat ze hier stuk voor stuk gekilled worden, omdat ze "niet onweerlegbaar" of te "evident" of dan weer te "vergezocht". We denken uit het verleden ook te weten dat een hint pas een hint is als het in elke aflevering voorkomt. Waarom is dat een wet? Zeker dit jaar. Alles is toch anders, weet je nog. Jij weet niets! Alles omgekeerd. Alle openheid. Transparantie. Alles op zijn kop.

Ze hebben ons ook goed op een dwaalspoor gezet natuurlijk. Met "niet naar Luxemburg" en "de mol weet niets" trailer. Niets dan intelligente codes, transcripties en decoderingen moesten we doen. Haha, dat is het echte molloten werk!

Maar tegelijkertijd waren de talloze hints al begonnen (de tuinierbrief (geen vrijstelling), het filmpje (Jeff Wolfs (zie hierboven): "mijn motto is, laat niet met je sollen en maak komaf met mollen!, het vliegtuig met de banner, de boekentoren (axel steekt overal bovenuit). En dan de trailer waarin ze duidelijk maken dat Axel al in de klas gezeten heeft waar de molproef is afgelegd. Hopla, neen als het zo gemakkelijk was, dan kennen ze ons molloten nog niet .... Daar trappen wij niet in. Want Gilles heeft gezegd dat het dit jaar wel moeilijk was om er hinten in te steken. Natuurlijk zegt hij dat!

De lijst van evidente en vergezochte linken (hier op het forum gevonden (sorry jongens een credits lijst wordt zeer lang)) is daarna onuitputtelijk geworden, judasstoelen, Zodiacs, axellereren (ja ik weet wel dat het zo niet geschreven wordt), toerental, eliminatietesten waar de pijltjes juist staan, vingers die naar Axel wijzen, kaarten die Axel aanduiden, uitbeeldingen en rare gebaren van Axel, letters die hij uitspreekt, dingen die hij stilletjes zegt en uitbeeldingen van de letters MOL. Hij neemt afscheid van zijn medekandidaten, excuseert zich, feliciteert hen bij winst en vloekt en kijkt boos als ze geld hebben binnengehaald. Ondertussen kruipt hij lustig uit tunnels (zou er geen speciale Axel afslag geweest zijn?), geeft zichzelf bloot boven op het dak (ook daar komt hij boven uit de lift), kruipt onder tafel en op de grond, duikt onder achter de ballustrade en ga zo maar door.

Nu kan het natuurlijk zijn dat ik spoken zie. Mocht dat zo zijn en ik heb ik hier de laatste weken alleen maar onzin vertelt dan ga ik maar af als een gieter. Met pek en veren van het forum geduwd. Maar dat is niet erg, want het is tijd dat het gedaan is nu.

Erger zou ik het vinden indien dit wel klopt. Want dan beste molloten, zijn we er als geoefende molloten hier op het forum niet in geslaagd om ook maar iets beter te doen dan de gemiddelde Vlaming. Slechts 32% verdenkt Axel, identiek als op de Vier site. En dat zou dan gebeuren dat het stikt van de hints waarmee we de mol kunnen vinden. Dat beste molloten, zou een blaam zijn voor onze reputatie. Vandaar deze laatste oproep. Vandaar deze laatste oproep.

LAAT NIET MET JE SOLLEN EN MAAK KOMAF MET MOLLEN
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 18:31

 8153
Dju Moldedju, daar zeg je plots dingen die ik nog nergens eerder las: "misschien was er in de tunnels wel een speciale afslag voor Axel" zodat hij als een mol uit de grond kon kruipen (hij heeft onder de grond toch efkes 2 minuten rust genomen waarbij Bas zelfs niets tegen hem moest zeggen - misschien had hij die nodig om zijn privéweg af te leggen). En bij de teasers een vliegtuig (!) met banner.
En misschien wel de boekentoren die, net als Axel, overal bovenuit torent.
De hint stoel met de naam van Judas - stoel met de naam van Axel heb ik altijd een plausibele gevonden.

Een sterke aanwijzing naar Axel vind ik ook de briefing op het strand. Axel kwam eerst aan de beurt en heeft daardoor een tijdje met GDC kunnen spreken waarbij de anderen hen op de rug zagen.

Hoe dan ook: het is hier niet de gewoonte mensen met pek en veren te overladen als ze het verkeerd bleken te hebben, laat staan dat we je zouden verbannen!
Gebruikersavatar

Taupe07703 mei 2019, 18:46

 767  Yens
Zeer mooi gevonden ... enige is dat Axel dit ook al doet VOOR er een mol gekozen is en ik dit dus als zijn "tiksken" zie 😃
Gebruikersavatar

marc.roose03 mei 2019, 19:02

 193  Sven
chicawah.janssen schreef:Dju Moldedju, daar zeg je plots dingen die ik nog nergens eerder las: "misschien was er in de tunnels wel een speciale afslag voor Axel" zodat hij als een mol uit de grond kon kruipen (hij heeft onder de grond toch efkes 2 minuten rust genomen waarbij Bas zelfs niets tegen hem moest zeggen - misschien had hij die nodig om zijn privéweg af te leggen).
Chicawah ????
Je had het een half uur voordien al bij mij gelezen .....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 19:58

 507  Yens
chicawah.janssen schreef:Dju Moldedju, daar zeg je plots dingen die ik nog nergens eerder las: "misschien was er in de tunnels wel een speciale afslag voor Axel" zodat hij als een mol uit de grond kon kruipen (hij heeft onder de grond toch efkes 2 minuten rust genomen waarbij Bas zelfs niets tegen hem moest zeggen - misschien had hij die nodig om zijn privéweg af te leggen). En bij de teasers een vliegtuig (!) met banner.
En misschien wel de boekentoren die, net als Axel, overal bovenuit torent.
De hint stoel met de naam van Judas - stoel met de naam van Axel heb ik altijd een plausibele gevonden.

Een sterke aanwijzing naar Axel vind ik ook de briefing op het strand. Axel kwam eerst aan de beurt en heeft daardoor een tijdje met GDC kunnen spreken waarbij de anderen hen op de rug zagen.

Hoe dan ook: het is hier niet de gewoonte mensen met pek en veren te overladen als ze het verkeerd bleken te hebben, laat staan dat we je zouden verbannen!
Dat weet ik hoor, maar soms denken er hier toch sommigen iets van: "daar heb je hem weer met een nieuwe hint".

Van dat vliegtuig en tuinieren en die toren, dat heb ik zeker in het begin hier ergens gelezen, maar die was snel afgeserveerd toen met: " Denk je nu echt dat ze dit nu al gaan zeggen". In de molbrief zeggen ze trouwens dat je het actiegebied van de mol in kaart moet brengen om hem te vangen. Wel, op deze drie plaatsen was hij actief!

Is je dat sinaasappelsapje daarnaast opgevallen dat Axel helemaal leegdrinkt in de lift en dat zo benadrukt wordt. Op het bewuste laatste avondmaal ligt er toevallig een halve sinaasappel bij Judas.

Misschien hebben ze er wel express gelijkaardige hints uit de vorige reeksen in gestoken. Dat is ook iets wat ze normaal nooit doen. De sinaasappel ipv het zoutvatje. En de letters die Axel uitbeeldt ipv de letters die Pieter knipperde. De lege stoelen in het scherm van Axel versus het logo van Gilles. Waren er ook ergens geen twee namen die verdacht waren zoals bij Gilles? Of iets met de klokken (man wat komen die vaak in beeld), zoals met Eline.

Ik denk dat ze een molboek gaan uitgeven met wat er allemaal ingestoken is van hints ...

En daarnaast, mijn eindeloos respect voor Axel als hij dit allemaal echt zou gedaan hebben. En dit zonder enige briefing vooraf. Echt waar. Petje af dan.
En dat kan hij zelf zeker beter uitbeelden dan ik .... 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 20:10

 8153
marc.roose schreef:Chicawah ????
Je had het een half uur voordien al bij mij gelezen .....


Afbeelding
Oei, o ja, natuurlijk. Mijn oprechte excuses Marc! Soms lees ik te snel :oops:
Het is een interessante piste.
Er bestaat een screenshot van Axel in de tunnel waarbij zijn neus een lange snuit lijkt. Het deed mij aan een mol denken. Het past wel bij deze theorie.
Gebruikersavatar

Moldedju03 mei 2019, 20:40

 507  Yens
Heb je die screenshot?

Het probleem is meestal dat die bewegingen en onnatuurlijke dingen die Axel doet op een screenshot nooit echt duidelijk zijn. En dan denkt je als snel iets van: ja zo een shot is gewoon toevallig.
Maar als je hem de beweging ziet doen is dat toch iets anders.

Taupe077 schreef:Zeer mooi gevonden ... enige is dat Axel dit ook al doet VOOR er een mol gekozen is en ik dit dus als zijn "tiksken" zie 😃
Heb je daar een screenshot van?
Want als dit dezelfde beweging is betekent dat inderdaad waarschijnlijk dat deze beweging gewoon een tiksken is en deze Kafka hint geen specifieke hint zou zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 21:08

 8153
Ik herinner mij niet of er op het forum echt een screenshot gestaan heeft van Axel met zijn mollensnuit, maar ik de trailer die de aflevering aankondigde zag je in ieder geval al Axel met zijn snuit.
Gebruikersavatar

Mateo03 mei 2019, 23:22

 870
Bedoel je dit beeld (ongeveer)?
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 23:36

 8153
Yes!!!
Ik denk dat het enkele seconden eerder of later nog extremer was, maar hoe dan ook is dit beeld iets waarbij ik echt aan een mol dacht.
Eigenlijk erg hoe karikaturaal je eruit kan zien bij opnames uit een rare hoek. Echt weinig flatterend, een mens zou al schrik krijgen om mee te doen aan De Mol :mrgreen: