Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen
Gebruikersavatar

kiki.mander03 mei 2019, 22:53

 30
Mmh... De positie van de handvaten verandert ook pas nadat Gilles het eerste koffertje weg genomen heeft.
Het mollogo wordt net voordat het kaartspel begint ook nog eens ondersteboven en in spiegelbeeld gezet.
Zeer merkwaardig toch :?:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 23:49

 8153
😲
Heb je een screenshot van dat omgekeerde mollogo?
Gebruikersavatar

Holmes04 mei 2019, 09:46

 395
Nog wat extra beelden... en misschien toch een logische verklaring...

Als ze toekomen liggen de handvaten van de koffers van de camera weg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus de eerste opname was met de koffers in deze positie en met Elisabet met een rugzak aan.
Bij alle beelden waarin ze discussiëren over de antwoorden heeft Elisabet trouwens een rugzak aan.

Nadat Elisabet misschien naar het toilet geweest is 😂 en dus haar rugzak op de grond geplaatst heeft, doen ze een 2e opname met terug alle koffers op hun plaats.
Het merkwaardige is dan dat niet alleen Elisabet geen rugzak meer heeft maar ook dat ze de koffers omgekeerd (voorkant is achterkant geworden) geplaatst hebben. Dat is te zien aan de richting van de letters en de positie van handvaten. Dit levert volgende beelden op :
Afbeelding
Afbeelding

In de eindmontage krijgen we een mix van de eerste en 2e opname.

Vraag is dus : is het een fout van de continuïteitssupervisor (zat die misschien nog op het toilet met een smartphone 😂 ) of was het een bewuste 2e take om de koffers ongemerkt achterstevoren te kunnen plaatsen (link Axel) of was het om ons te doen wijzen op een voor en na (zoek de verschillen) (link Elisabet) ??
Gebruikersavatar

Klaartje04 mei 2019, 11:15

 2245  Uma
Iets wat me deze ochtend te binnen schoot over het feit dat (een gedeelte van) deze vragenronde/koffertjes wegnemen nog eens hernomen werd: zou het ook niet kunnen dat Gilles per ongeluk een verkeerd koffertje heeft weggenomen bij de tweede of derde vraag, zodanig dat bleek dat niet de 5000 euro koffer overbleef na de drie juist benatwoorde vragen?

Dat er gewoon iets fout is gelopen de eerste keer door een vergissing van GDC zelf? Want GDC wist wat de juiste antwoorden waren en stel je voor dat hij het overgebleven koffertje opent en daar 2000 staat ipv de verwachte 5000.

Het blijft gissen naar de juiste reden voor de twee opnames. Zit er een hint in of moest het gewoon eens (gedeeltelijk) over omwille van pure praktische redenen? We zullen het pas volgende zondag (12 mei) te weten komen of er een hint in zat.
Gebruikersavatar

kiki.mander04 mei 2019, 11:31

 30
Screenshots ben ik echt een leek in :roll:

Het omgekeerde mollogo komt ongeveer exact op minuut 45:00 (website vier), net voor de reclame en echt in een fractie van een seconde...

Het is in een soort hapering van het logo, dit komt in alle uitzendingen wel terug denk ik. Maar ik weet niet of het omgekeerde logo er altijd tussen zit.
Gebruikersavatar

rolhad04 mei 2019, 11:37

 434
Klaartje schreef:Iets wat me deze ochtend te binnen schoot over het feit dat (een gedeelte van) deze vragenronde/koffertjes wegnemen nog eens hernomen werd: zou het ook niet kunnen dat Gilles per ongeluk een verkeerd koffertje heeft weggenomen bij de tweede of derde vraag, zodanig dat bleek dat niet de 5000 euro koffer overbleef na de drie juist benatwoorde vragen?

Dat er gewoon iets fout is gelopen de eerste keer door een vergissing van GDC zelf? Want GDC wist wat de juiste antwoorden waren en stel je voor dat hij het overgebleven koffertje opent en daar 2000 staat ipv de verwachte 5000.

Het blijft gissen naar de juiste reden voor de twee opnames. Zit er een hint in of moest het gewoon eens (gedeeltelijk) over omwille van pure praktische redenen? We zullen het pas volgende zondag (12 mei) te weten komen of er een hint in zat.
Blijft het meest logische inderdaad.
Gebruikersavatar

Paraceta04 mei 2019, 11:38

 717  Sven
kiki.mander schreef:Screenshots ben ik echt een leek in :roll:

Het omgekeerde mollogo komt ongeveer exact op minuut 45:00 (website vier), net voor de reclame en echt in een fractie van een seconde...

Het is in een soort hapering van het logo, dit komt in alle uitzendingen wel terug denk ik. Maar ik weet niet of het omgekeerde logo er altijd tussen zit.
Ik heb het eens vertraagd bekeken, maar dat omgekeerde logo mis ik precies toch telkens?
Gebruikersavatar

thomas.e04 mei 2019, 11:45

 91
Idem. Ik spot het niet (frame by frame). Misschien staar ik me blind.
Gebruikersavatar

kiki.mander04 mei 2019, 12:00

 30
Afbeelding

Op minuut 45:06, het woord mol staat ondersteboven en in spiegelbeeld...
Gebruikersavatar

Paraceta04 mei 2019, 14:08

 717  Sven
kiki.mander schreef:Afbeelding

Op minuut 45:06, het woord mol staat ondersteboven en in spiegelbeeld...
Wat je hier ziet, is niet een gespiegelde en omgekeerde 'Mol', maar de letters van 'Zo Meteen' die aan het verschijnen zijn. 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 mei 2019, 14:12

 1690  Sven
Met de M in het midden van het logo, waar zo meteen de E komt te staan. 😛
Gebruikersavatar

Holmes04 mei 2019, 14:31

 395
Klaartje schreef:Iets wat me deze ochtend te binnen schoot over het feit dat (een gedeelte van) deze vragenronde/koffertjes wegnemen nog eens hernomen werd: zou het ook niet kunnen dat Gilles per ongeluk een verkeerd koffertje heeft weggenomen bij de tweede of derde vraag, zodanig dat bleek dat niet de 5000 euro koffer overbleef na de drie juist benatwoorde vragen?

Dat er gewoon iets fout is gelopen de eerste keer door een vergissing van GDC zelf? Want GDC wist wat de juiste antwoorden waren en stel je voor dat hij het overgebleven koffertje opent en daar 2000 staat ipv de verwachte 5000.
Lijkt me niet te kloppen. Axel klapt in de handen voor een knap resultaat en dan heeft Elisabet (met een big smile) haar rugzak aan ==> 1e opname.
Afbeelding

We zien wel, daar net voor, de koffer openmaken en horen GDC spreken van 5000 EUR bij de 2e opname (E. geen rugzak).
Dus geen fout qua bedrag lijkt me.
Afbeelding