Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee09 apr 2020, 12:10

 3547  Sven
elkemol schreef:maar ik geloof niet dat Bart een rood scherm had...
ah, daar ligt het probleem 😉
Nee, doet er niet toe wie rood had, die persoon wil sowieso niet vertrekken
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 12:11

 3423  Yens
Ik denk dat Bart gewoon door niemand ervan verdacht werd om het rode scherm gehad te hebben. Ik vond het ook helemaal niet zo opvallend dat knipperen en wij kijken rechtstreeks naar zijn gezicht, terwijl de kandidaten alleen maar zijdelings naar hem kunnen kijken.

Anderzijds ben ik er niet van overtuigd dat het Bart is die het rode scherm gehad heeft. Ik denk dat Jolien het rode scherm had. Toen ze terug op haar stoel ging zitten, zag ze er als een bang vogeltje uit, daarna gaat ze in de aanval op Christian en als uiteindelijk het gevaar geweken is en ze na de 5 eliminatievragen toch een groene pijl heeft, zie je de blijdschap zo van haar gezicht spatten 🙂.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 12:16

 654
Ik ben het helemaal met je eens Jansen.
Jolien heeft dat heel goed gedaan om in het spel te kunnen blijven. Ze deed erg hard haar best. En dat zag Christian ook.

En als je dit fragment herbekijkt...indachtig dat Jolien het rode scherm zou hebben en Bart de mol is...dan klopt het hele scenario als een bus. Ook rekening houdend met het feit dat Bart stappen vooruit kan denken en de andere kandidaten zoveel mogelijk laat bepalen, zodat zijn eigen zetten niet opvallen. Terwijl hij toch weer net genoeg 'stuurt'.

Ik nodig je uit om dat fragment op deze manier nog eens te bekijken.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 12:41

 3423  Yens
Wat betreft het eerste deel, ga ik akkoord Elkemol maar met laatste deel niet :mrgreen: .

Ik heb het al meerdere malen gezegd, dat het voor mij een afknapper van formaat zou zijn als Bart de mol is, omwille van dat bedrag van 10.200 € in de eerste aflevering. Een mol gaat zich nooit zo in de kijker zetten vanaf de eerste aflevering en het zou zo kort door de bocht zijn van de productie dat de mol mag vertrekken met zo'n groot minbedrag, dat het voor mij zelfs de kans om het programma in de toekomst te blijven volgen, hypothekeert...
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 12:43

 654
misschien ga je dan straks heel hard ruzie krijgen met de programmamakers 😉
Want als je enkel je daarop baseert, dan zou je dus al 1 kandidaat volledig uitsluiten de mol te zijn vanaf aflevering 1.
Dit is volgens mij dus een persoonlijke voorkeur van wat jij wel en niet een goede keuze vindt van de programmamakers
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 12:55

 3423  Yens
Dat is een verwachtingspatroon dat opgebouwd is door al jarenlang het programma te volgen (inclusief de oude reeks) en te weten dat zo'n inventieve groep van mensen zoiets nooit zou toelaten. Stel dat Bart als mol geselecteerd wordt en dan die teller zo hoog laat oplopen, dan is het perfect mogelijk dat de productie hem zegt dat ze opnieuw gaan opnemen en van hem verwachten om niet zo in het oog te lopen.

Ik ben er me heel goed van bewust dat Bart voor jou de mol is, voor mij is hij dat niet, en ik vind het toch belangrijk om iedereen zijn eigen mening te laten behouden, of dat nu wel of niet in iemands kraam past.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 13:01

 654
Jansen schreef: Ik ben er me heel goed van bewust dat Bart voor jou de mol is, voor mij is hij dat niet, en ik vind het toch belangrijk om iedereen zijn eigen mening te laten behouden, of dat nu wel of niet in iemands kraam past.
Ik hoop niet dat ik de indruk geef dat iemand zijn mening niet mag hebben...want dan verwoord ik me niet goed denk ik...
Ik probeer ook maar te argumenteren en mijn standpunt te verdedigen zoals al de rest.
Sorry als ik de indruk gaf dat je je mening niet mag hebben

Die discussie over dat Bart onmogelijk de mol kan zijn owv dat hele hoge bedrag is er al geweest...en ik begrijp je standpunt wel Jansen, maar Bruno had toch ook heel erg hoog. En stel dat ze, indien Bart de mol zou zijn, toch een plafond zouden gegeven hebben? Zonder afbreuk te willen doen aan jouw mening...
Is mijn mening dan zo verkeerd? Is het echt onmogelijk? Zou het evt ook deel uit kunnen maken van een mindf*ck?

Ik zou het gewoon gek vinden dat er iemand al van aflevering 1 meteen totaal onverdacht zou gemaakt worden...maar ik zeg niet dat het onmogelijk is. Eerst echt zien en dan geloven. Dat is deel van het spel toch? of zie ik dat mis?
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 13:42

 3423  Yens
Even terzijde: het bedrag van Bruno vond ik evenzeer veel te hoog, maar het bleek al snel dat hij een kandidaat was. Bart is daar veel te slim voor, en zoals gezegd is hij voor mij de gedoodverfde winnaar.

Wat betreft mijn mol? Eerlijk gezegd weet ik nog altijd niet wie de mol is. Mijn verstand zegt de ene, mijn buikgevoel een andere. Ik ga seffens in mijn molboekje een poging wagen om mijn standpunten te zetten.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 13:46

 654
Jansen schreef:Mijn verstand zegt de ene, mijn buikgevoel een andere.
En ik zit in conflict met mijn buikgevoel en het verstand van anderen. ongetwijfeld weten de anciens veel meer over het verloop en invullingen en regels van het spel. Dus ik blijf dat wel ter harte nemen...maar ik blijf ook mijn buikgevoel volgen...

Het blijft gewoon zalig spannend allemaal...
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2020, 13:58

 1690  Sven
Bij de anciens zitten er ook veel naast hoor. 't Is gewoon hoe je de zaken bekijkt.
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 14:18

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Bij de anciens zitten er ook veel naast hoor. 't Is gewoon hoe je de zaken bekijkt.
Vanzelfsprekend, ik heb er al meer naast gezeten dan erop :mrgreen: . Alleen Eline had ik snel gevonden maar tussenin nog wel getwijfeld en Pieter nadat Katrien was afgevallen. Niemand kan hier beweren de wijsheid in pacht te hebben. Keuzes worden gemaakt op basis van je persoonlijkheid en een aantal prioriteiten die je hebt in het leven.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2020, 14:30

 1690  Sven
Haha, ja, ik ook. Alleen Elisabet, bij al de rest op de verliezend finalist.
Dat belooft ni veel goeds voor Christian.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15