Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 15:05

 654
Jansen schreef:Even terzijde: het bedrag van Bruno vond ik evenzeer veel te hoog, maar het bleek al snel dat hij een kandidaat was. Bart is daar veel te slim voor, en zoals gezegd is hij voor mij de gedoodverfde winnaar.

Wat betreft mijn mol? Eerlijk gezegd weet ik nog altijd niet wie de mol is. Mijn verstand zegt de ene, mijn buikgevoel een andere. Ik ga seffens in mijn molboekje een poging wagen om mijn standpunten te zetten.
Ik heb toch nog een vraagje voor jou.
Stel nu dat we die proef van Vilvoorde vergeten (bij wijze van gedachtenexperiment)...hoe sta je dan tov Bart als zijnde wel of niet potentiële mol?
Maw...is het enkel dit gegeven dat je weerhoudt om in hem een mol te zien?
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2020, 15:14

 348
Ook al heet ik geen Jansen: ook even mijn zegje;

Ik zie, zelfs afgezien van de opdracht in Vilvoorde, in Bart geen mol. Bart is iemand manipulatief, niet alleen vanuit zijn beroep, maar ook in dit spel. Hij speelt het spel hard, gaat voor zichzelf en kan het geld “niets” schelen. Ik denk dat Bart een Cathy 2.0 is. Maakt zich verdacht om het spel zelf te kunnen winnen, en zal dat ook doen.
Nee, ik denk dat Bart de winnaar is. Niet de mol. :p

:?: Maar volgens mij draait dit een beetje uit op off-topic. Grotendeels mijn fout wel.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 15:20

 654
MolWout schreef:Ook al heet ik geen Jansen: ook even mijn zegje;

Ik zie, zelfs afgezien van de opdracht in Vilvoorde, in Bart geen mol. Bart is iemand manipulatief, niet alleen vanuit zijn beroep, maar ook in dit spel. Hij speelt het spel hard, gaat voor zichzelf en kan het geld “niets” schelen. Ik denk dat Bart een Cathy 2.0 is. Maakt zich verdacht om het spel zelf te kunnen winnen, en zal dat ook doen.
Nee, ik denk dat Bart de winnaar is. Niet de mol. :p

:?: Maar volgens mij draait dit een beetje uit op off-topic. Grotendeels mijn fout wel.
Ja tis idd offtopic...mijn laatste antwoord dan hierover...het zou idd ook best kunnen dat hij net als Cathy is...ik begrijp je argumenten wel, en is aannemelijk..en in dat geval een topspeler en ook een spannende finale dan voor mij...
En eerlijk gezegd had ik haar dat seizoen ook erg verdacht...

terug naar het topic nu...
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 15:25

 3423  Yens
elkemol schreef:Ik heb toch nog een vraagje voor jou.
Stel nu dat we die proef van Vilvoorde vergeten (bij wijze van gedachtenexperiment)...hoe sta je dan tov Bart als zijnde wel of niet potentiële mol?
Maw...is het enkel dit gegeven dat je weerhoudt om in hem een mol te zien?
Ik volg een beetje wat Molwout zegt, maar ik beschouw Bart zeker niet als een manipulatief persoon, dat heeft voor mij een veel te negatieve bijklank. Ik vind hem zelfs heel sympathiek en een echte man van de wereld. Cathy was ook wel zo'n type maar ook weer niet helemaal. Persoonlijk vind ik hem nog het meest op Axel lijken, maar dan meer openlijk. Axel is ook zeer intelligent maar wat "stiekemer". Ik gebruik dit woord omdat ik momenteel geen beter vind, maar het is zeker niet negatief bedoeld. Beide zijn ook heel ambitieus.
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2020, 15:27

 348
Oh nee, ik bedoelde het zeker niet manipulatief. Ik vind Bart, net zoals Cathy, een echte speler. Iemand die verdient het spel te winnen en die het spel echt volledig in de vingers heeft. “Manipulatief” beschouw ikzelf soms als positief. Alleszins in dit spel dan. Maar ik snap de negatieve bijklank. 😉

Maar ok, nu ga ik erover zwijgen voor dit topic verpest is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2020, 18:36

 8153
elkemol schreef:Ik ben het helemaal met je eens Jansen.
Jolien heeft dat heel goed gedaan om in het spel te kunnen blijven. Ze deed erg hard haar best. En dat zag Christian ook.
Dus: Jolien kreeg rood en Christian heeft dat door. Waarom verandert hij dan plots naar Alina?
Gebruikersavatar

Jansen09 apr 2020, 18:52

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: Dus: Jolien kreeg rood en Christian heeft dat door. Waarom verandert hij dan plots naar Alina?
Tja, dat is een van de redenen waarom Christian een twijfelgeval blijft voor mij. De meest logische uitleg is dat Christian de mol is en hij beseft dat Jolien rood had en dus wisselt naar Alina om 3x groen te krijgen.

Ik weet echt niet meer wat te denken, zoals ik in mijn molboekje zeg: mijn verstand zegt Alina, mijn buikgevoel Dorien en Christian zou ik willen uitsluiten maar durf ik niet :? :? :?
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2020, 22:02

 2834  Uma
We hebben hier wel gifjes van de eliminatie en het vuurwerk uit vorige aflevering, maar mag ik er nog eentje suggereren?
Straks probeer ik om het zelf te maken (nog nooit gedaan), maar anders, voor diegene die nog moeten herbekijken, even op dit moment wijzen.

Het moment na de 2e proef, op de luchthaven, waar GDC zegt dat er eliminatie aankomt en dat het tijd is om afscheid te nemen van de bezoekers.
Mij lijkt het dat Jolien en Alina hier verbaasd reageren, Bart redelijk gewoontjes (as in: zoals we hem kennen), ook bij Dorien is er iets van een reactie, terwijl Christian vrij neutraal reageert vind ik (maar bij hem horen we dan wel zijn stem die zegt "Oh my..").

Uiteraard hoeft het niet veel te betekenen, want verbazing kan ook geacteerd zijn, maar het is wel een moment waarvan ik graag ook andere meningen zou horen over de reacties.

EDIT/ Dit moment dus (gewoon afbeelding, geen .gif):
Afbeelding

Let op de verbazing bij Jolien en Alina. Christian en Dorien lijken naar elkaar te kijken (of naar andere kandidaten). Salim en Bart kijken meteen naar hun vriendin.
De vrouwen lijken dus verbaasd, Christian klinkt verrast (zijn stem horen we), maar Bart kijkt meteen naar zijn vrouw..
Gebruikersavatar

IkBenDeMol11 apr 2020, 22:06

 287
Jansen schreef:Tja, dat is een van de redenen waarom Christian een twijfelgeval blijft voor mij. De meest logische uitleg is dat Christian de mol is en hij beseft dat Jolien rood had en dus wisselt naar Alina om 3x groen te krijgen.

Ik weet echt niet meer wat te denken, zoals ik in mijn molboekje zeg: mijn verstand zegt Alina, mijn buikgevoel Dorien en Christian zou ik willen uitsluiten maar durf ik niet :? :? :?
De meest logische uitleg is voor mij: Christian heeft groen en test zijn mogelijke mol Jolien 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2020, 22:13

 1690  Sven
Cedric schreef:We hebben hier wel gifjes van de eliminatie en het vuurwerk uit vorige aflevering, maar mag ik er nog eentje suggereren?
Straks probeer ik om het zelf te maken (nog nooit gedaan), maar anders, voor diegene die nog moeten herbekijken, even op dit moment wijzen.

Het moment na de 2e proef, op de luchthaven, waar GDC zegt dat er eliminatie aankomt en dat het tijd is om afscheid te nemen van de bezoekers.
Mij lijkt het dat Jolien en Alina hier verbaasd reageren, Bart redelijk gewoontjes (as in: zoals we hem kennen), ook bij Dorien is er iets van een reactie, terwijl Christian vrij neutraal reageert vind ik (maar bij hem horen we dan wel zijn stem die zegt "Oh my..").

Uiteraard hoeft het niet veel te betekenen, want verbazing kan ook geacteerd zijn, maar het is wel een moment waarvan ik graag ook andere meningen zou horen over de reacties.

EDIT/ Dit moment dus (gewoon afbeelding, geen .gif):
Afbeelding

Let op de verbazing bij Joli...
En deze Cedric. Christian reageert al op voorhand verbaasd. Er wordt gezegd: "we hebben 1 naam moeten kiezen" en dan valt zijn mond al open. Waarom? Er was nog niet gezegd waarom ze die naam moesten kiezen. Misschien omdat hij al wist dat dat niet de opdracht was. Ik vind die reactie erg vreemd. Hier is het misschien niet zo duidelijk, maar in de aflevering zie je hem al schrikken voor de volledige zin is uitgesproken.


Afbeelding
Gebruikersavatar

DBR12 apr 2020, 22:46

 2
Kan er iemand een gifje maken van Alina bij de eliminatie? Wanneer GDC zegt dat er geen geld is gewonnen bij de opdracht heb ik een micro lachje gezien bij haar. 🙂

Al moet ik toegeven dat ik in de Alina tunnel begin te tuimelen, al staat Bart ook nog op mijn lijstje.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15